Honda CR750 Racer

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Sinds november 2017 heb ik een nieuw project in mijn garage staan, een Honda CB750 OHC '77 met kickstarter en electrische startmotor. Ik heb de motor gekocht toen er een tankzitcombinatie op zat en hij liep niet.
qYjemci.jpg


Ik ben van plan het blok volledig te reviseren en een Honda Cr750 race replica te maken. Of te wel de versie met volle kuip en 4 in 4 open uitlaten.
vCQd0vO.jpg


Om een indicatie van het blok te krijgen wil ik een haynes Werkplaatsboek gebruiken. Nu weet ik alleen niet welk type CB ik heb.

Hoe kan ik dit vinden?
Foto's zijn hier te bezichtigen:
Eerst met wat onderdelen die ik nog had liggen een beetje inspiratie opgedaan maar ik blijf bij mijn keuze en ga voor de cr750 racer!
https://photos.app.goo.gl/aRsuGNsGkAdfuTrC8

Als jullie naast het model type nog tips hebben voor onderdelen? Graag! De uitlaat blijkt een in Nederland moeilijk te verkrijgen onderdeel te zijn. En de juiste topkuip is ook erg lastig te vinden.(inmiddels gevonden en voorzien)
 
Laatst bewerkt:
Sowieso een prachtig project die ik ga volgen!

Het beste kan je natuurlijk even je blok- en framenummers gaan tjekken, maar het lijkt me een CB750F1 (SuperSport). 1977? Of is er geen kenteken bij?
 
Het is een 1977 ja klopt! Met kenteken erbij gelukkig want hij gaat natuurlijk wel de weg op.
Dankje! ik ga als ik thuis ben de framenummers eens bekijken.
 
De Rickman CR750 en de "CR750" van Honda (CB750R of CB750 racing type) zijn verschillend zoals je op de foto's hierboven goed kunt zien. Leuk dat er nog een Honda CR750 racer bij komt! Onderdelen hiervoor zijn inderdaad erg lastig te verkrijgen of kosten een fortuin afhankelijk van hoe getrouw je wilt zijn.
 
Laatst bewerkt:
@sidecarracing ik heb mij wel degelijk verdiept in de zaken alleen is er veel onduidelijkheid over. Maar ik zal om je gerust te stellen de titel laten veranderen door de moderator ;) kun jij weer rustig slapen :D
 
Van de week een kuip binnen gekregen, zondag een ultrasoon reiniger aangeschaft voor het reinigen van de carbs en het blok straks.

Eerst het rack met de carburateurs maar eens in zijn geheel er in gelegd, toen het goed schoon was heb ik de carburateurs gedemonteerd van het rack. Nu een voor een reinigen. 1 is klaar nog drie te gaan.

Jammer dat ik niet rechtstreeks foto's kan uploaden vanaf mijn android. Voor degenen die het willen, in mijn Google account upload ik de foto's en video's.

https://photos.app.goo.gl/aRsuGNsGkAdfuTrC8
 
Via bvb Imgur.com kan je foto's uploaden om hier te linken. Die hebben ook een app voor op je telefoon.
Dan kan je de link kopieren en hier als afbeelding neerzetten.

Maar ik volg deze zeker even!
 
Thanks voor de tip!

Bij deze de foto van mijn nieuwe plastic
u0udjqL.jpg


En de carburateurs voor ultrasoon reinigen:
1ZHVvwZ.jpg


7WDNrMg.jpg


Nadien:
2tZhAUk.jpg


Klaar om ze van binnen te reinigen:
5JECKIs.jpg

COnwfdW.jpg


En nummer 1 is klaar, 3 te gaan:
q7JF6yT.jpg

LTgNcfq.jpg

Oa9EQxS.jpg

Ah745XF.jpg


En de rest volgt later!
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er al mooi uit!
Je kunt alle bouten/moeren/beugels etc. opnieuw laten verzinken, dit ziet er dan weer super uit en kost niet zoveel. (Ongeveer 30,- voor een complete emmer en hoe beter het voorwerk hoe mooier het resultaat trouwens)
 
Na een beste tijd stilte is het weer tijd voor een update, het project gaat gestaag verder.
Inmiddels heb ik de velgen om laten spaken naar 18" alu schouder velgen. (Foto's volgen)
Ik heb een speciale achterbrug geplaatst en natuurlijk Koni achterschokbrekers.
Ik heb een setje Keihin CR Carburateurs gekocht om het af te maken.
We zijn er nog lang niet maar langzamerhand begint het er steeds meer op te lijken. Ik moet het frame even laten verlassen om de achterschokbrekers beter pas te krijgen op de achterbrug en om het frame onder het kontje te laten passen.
Verder heb ik een 8XXcc cilinderset met zuigers gekocht. En ga ik dit weekend een donor fiets halen waar ik het blok van ga plaatsen terwijl ik het andere blok op mijn gemak kan gaan tunen.
 

Bijlagen

  • 15611399050391466518250098929161.jpg
    15611399050391466518250098929161.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 13
Ik ga deze ook volgen . er is nog Iemand bezig met zo`n CR 750 maar die maakt onderdelen ( gieten ) zelf ook voor derde . alles super mooi
maar schiet niet erg op hij is al 10 jaar bezig Pffffffffffffffffffff
 
Ik ga deze ook volgen . er is nog Iemand bezig met zo`n CR 750 maar die maakt onderdelen ( gieten ) zelf ook voor derde . alles super mooi
maar schiet niet erg op hij is al 10 jaar bezig Pffffffffffffffffffff
Klopt, die ken ik inderdaad maar mijn plan is om eerder klaar te zijn.
Ik ga ook geen replica bouwen, wel een mooie fiets maar niet exact nabouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan