rammel in motorblok BMW K1200 2005

Ravdho

Rookie
7 jul 2018
11
0
Ik heb een maand geleden een BMW K1200S gekocht van 2005. Hij rijdt echt heel lekker en de versnellingsbak is ook perfect. Alleen als hij warm is komt er een rammel, roffel bij een toerental van 4000/5000 toeren van beneden uit het blok vandaan. Ik ben ermee terug gegaan en hebben ze de aandrijfketting en onderdelen vervangen. De rammel is echter gebleven. Het vreemde is dat hij perfect rijdt, alleen het gerammel bij dat toerental klinkt onbetrouwbaar.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet iemand waar het geluid vandaan komt.

Alvast bedankt!
 
dank je Tommy, ben benieuwd naar je mening!

in eerste instantie dacht de zaak dat de rammel van de distributieketting afkwam, maar dit is niet de oorzaak, achteraf gezien.
Ben vandaag met de motor naar de zaak gereden en heb nog eens aandachtig geluisterd: de rammel begint na een paar kilometer en begint bij 3500 toeren en blijft aan (wordt luider) bij meer toeren.
natte koppeling, dus dat kan het niet zijn heb ik begrepen.
de motor rijdt perfect alleen die rammel is niet om aan te horen continue met rijden. en ik ben bang dat ik misschien toch iets finaal in de puinhoop rijdt binnenkort, dat is mijn angst.
als ik weet dat het geen kwaad kan, ben ik er geruster op.
 

Moeilijk te plaatsen dat geluid...

Het klinkt in ieder geval niet gezond.

Als je hem s’ochtends start als ie koud is, ratelt ie dan de eerste paar tellen na het starten? Zo ja is het tijd om de distributieketting ook te doen. Zo nee, blijft de koppeling over, en die maken wel degelijk wel eens rare geluiden bij deze fietsen. Vooral op het moment dat je de koppeling loslaat bij optrekken.
 
Zal ik?

Neh ik hou braaf mn mond ;)

Gast....een meningsverschil op een forum z'n 10 jaar geleden....maar je blijft nog steeds speuren naar reply's waarmee probeerd mij op de kast te krijgen ? Kom op zeg, grow up.





Dan heb ik er echt 10x overheen gelezen denk ik :')
Gelukkig, ben ik niet de enige sukkel in dit topic. :+


Nah, je weet zelf denk ik ook wel wat je moet doen... Een K1200R (of vooruit misschien een K1200S) kopen en em straks toevoegen aan dat rijtje BMW's die je hebt versleten :)

Zou geen straf zijn *D

S1000RR.... Mag dat ook ? O-)
 
Gast....een meningsverschil op een forum z'n 10 jaar geleden....maar je blijft nog steeds speuren naar reply's waarmee probeerd mij op de kast te krijgen ?

Oja?

Geen idee waar jij het over hebt, merk wel dat je erg rap op die kast zit. Zit jou geheid meer dwars dan mij. :)
 
Laatst bewerkt:
dit topic kan gesloten worden.

ik zal met de motor naar bmw garage gaan, en het verder laten bekijken en laten herstellen.

bedankt voor het meedenken.
Kom nog wel een keer terug met het antwoord op je vraag. Wat was het mankement en hoe is het opgelost. Is netjes naar de mensen toe die je proberen te helpen. En voor mensen met een vergelijkbaar probleem is dit ook handig.
 
de motor is naar bmw dealer gegaan en is geconstateerd dat de krukas kapot is, wat precies weet ik niet, maar ze hebben er een totaal 'nieuw' gebruikt motorblok onder gehangen, omdat de reparatie duurder zou zijn.

heb er net 100 km mee gereden en alles lijkt in orde.
 
Even een oud topic opschudden......
Lijkt mij dat er garantie op zat om even op bovenstaand berichtje te repleyen.

Nu staat er ook 1 te koop hier op MF voor een schappelijke prijs en heb ik eventueel interesse in. En natuurlijk zoek je reviews en wat de plus-en minpunten zijn van dit type motor. Daarom is het ook wel belangrijk dat men feedback geeft positief of negatief.
Ziet er verzorgd en netjes onderhouden uit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan