Budget navigatie los of op mobiel?

jorrick

MF'er
24 mrt 2015
159
13
Assen
Ik kan niks beginnen met Google Maps op mn mobiel dus ik ben opzoek naar iets waar ik routes mee kan importeren ofzo.
Op zich is het wel handig dat hij kan connecten met mijn Bluetooth headset in mn helm.
En ik luister ook vaak muziek dus op mn mobiel is wel handig.

Wat zijn een beetje goedkope opties ? +- 100 euro
 
Er zijn genoeg andere navigatie-apps te vinden.
Die hoeven niet veel te kosten.
En daar zitten ook bij waar je van te voren een route kunt uitstippelen.

Gewoon in de Google-store kijken wat er te vinden is.
 
Wat is het probleem met Google Maps?

Via de PC kun je daar mooie en uitgebreide routes maken en dan via de mail naar jezelf een link sturen. Open die op de telefoon en je kunt die route dan gewoon volgen. Gebruik het op die manier ook als we een route gaan fietsen (Dus zonder Motor :) )

Navigatie apps zijn er idd in diverse soorten en ook gratis. Moet vast lukken om daar wat tussen te vinden.

Succes.
 
Wat is het probleem met Google Maps?

Nadeel is internet verbinding.
Overigens dank voor de tip, ik ga mijn routes voorlopig plannen met Google Maps, zowel de manier via pc als met mobiel een route maken/aanpassen werkt prima.
 
Met Maps kan je gewoon thuis je map downloaden en heb je onderweg geen internet nodig om te navigeren. OSMand is ook een mooie routeplanner alleen moet je daar wel even voor op cursus. Wij hebben een heel mooi topic waar dit allemaal aan bod komt.
 
Laatst bewerkt:
Nadeel is internet verbinding.
Overigens dank voor de tip, ik ga mijn routes voorlopig plannen met Google Maps, zowel de manier via pc als met mobiel een route maken/aanpassen werkt prima.

offline kaarten downloaden kan je gewoon zonder internet rijden.

GPX bestand kent maps ook en je kunt idd op je pc de route plannen en naar je telefoon zenden als bijde apparaten het zelfde accound hebben.
 
Zoek eens naar Calimoto. Misschien vind je dit wel interessant. Kun je eerst een kaart downloaden om te proberen, mocht het wat zijn kun je wereldwijde kaart kopen voor €70,-
 
Sugic is heel erg betaalbaar. Met life time kaarten. Ik kan vanuit de MyRoute App een route in Sygic openen. Via de gratis MyRoute moet dit denk ik met een omweg.
 
Hiero vaak met (offline) kaarten van maps.me voor android, op Telefoon en Tablet.
Goede Kaarten, vooral lekker veel meer details dan google (wandelen!)

Hoewel soms wat kleine text, en niet altijd lekker zoomen, en de batterij gaat langer mee (geen live-updates/downloads)
en je mist vaak net de kaart die je dan nodig hebt.. download-tijd, memory-space..

Maps.me Schijnt ook "routeplanning" te doen, maar heb nooit de extra-data-downloads gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zelf aan het experimenteren met Tom Tom GO app voor Android. Via de webversie van MyDrive gewoon je route maken, importeren (.gpx) of door Tom Tom laten berekenen op moeilijkheidsgraad en kronkelroute. Vervolgens de synchronisatie aanzetten en je krijgt de routes direct in de app te zien. Mappen download je dus gewoon offline beschikbaar. 75KM gratis per maand of onbeperkt voor zo'n €20,00 per jaar - goed betaalbaar en altijd actueel!
 
Laatst bewerkt:
Zelf aan het experimenteren met Tom Tom GO app voor Android. Via de webversie van MyDrive gewoon je route maken, importeren (.gpx) of door Tom Tom laten berekenen op moeilijkheidsgraad en kronkelroute. Vervolgens de synchronisatie aanzetten en je krijgt de routes direct in de app te zien. Mappen download je dus gewoon offline beschikbaar. 75KM gratis per maand of onbeperkt voor zo'n €20,00 per jaar - goed betaalbaar en altijd actueel!

:^ Ik experimenteer er alleen niet meer mee maar gebruik het dagelijks. Ook zet ik er routes in. Ik maak de routes in Tyre.

Importeren gaat via de website daarop moet je inloggen met hetzelfde account als je inlogt in de app. Synchronisatie loopt dan ook via internet.

Tevens kan je gebruik maken van vaste en mobiele flitsers. En ook van gedetaileerde file informatie, weg afsluitingen en wegwerkzaamheden. Kaarten zijn ook altijd te updaten.

Wel even testen met je motorhandschoen of je je mobiel daarmee kan bedienen.
 
Maar, even hoor, wat is eigenlijk sowieso het probleem met internet dan? Je weet dat je dat tegenwoordig gewoon in heel Europa je tegoed onder dezelfde voorwaarden kunt gebruiken? (Tenzij je echt meerdere maanden in een jaar in het buitenland gaat zijn, maar dan is een abbo in het andere land ook gewoon een optie.)

Ik nooit wat met vooraf geplande routes die je moet inladen en zo, dus daar heb ik geen ervaring mee. Zelf werk ik voor gewone navigatiedoeleinden met de betaalde TomTom app op de smartphone. Gaat als de brandweer. Heb Here, Sygic, Garmin en Google Maps ook uitgebreid geprobeerd, maar qua route-instructies, rijbaaninformatie en fileinformatie kan helemaal niks aan TomTom tippen. Maar dat is geheel persoonlijk, het is voor mij gewoon super-intuitief (zelfs als je Sygic helemaal kapot-customizet (wel echt mooi gedaan). Terwijl mijn moeder er juist elke keer van in de war raakt, die heeft Google Maps op de smartphone in de auto gekoppeld aan de bluetooth en wil nooit meer wat anders (zeker niet nu de stemcontrole in opkomst is).
 
Omdat je zoekende bent een tweedehandse navi op MP scoren. Daarmee experimenteren etc en dan gelijk een nieuwe kopen...

Ik heb een hele leerweg meegemaakt met pocket-pc,phone, tweedehandse Garmin en als laatste een TT550..... :]
 
Overigens, als het je om hoeveelheid data gaat m.b.t. bundel of zo... Heb even gekeken. Ik heb de TomTom (of eigenlijk "Go", zoals de android app van Tomtom heet) best makkelijk per maand een kilometer of 500-1000 aan staan op de 4G, en in een hele drukke maand wordt dan een keer 15 megabyte of zo (wel de kaarten thuis met wifi downloaden natuurlijk). Dit afgezet tot zo'n 7 à 8 gig webradio/spotify per maand... :)
 
Laatst bewerkt:
Overigens, als het je om hoeveelheid data gaat m.b.t. bundel of zo... Heb even gekeken. Ik heb de TomTom (of eigenlijk "Go", zoals de android app van Tomtom heet) best makkelijk per maand een kilometer of 500-1000 aan staan op de 4G, en in een hele drukke maand wordt dan een keer 15 megabyte of zo (wel de kaarten thuis met wifi downloaden natuurlijk). Dit afgezet tot zo'n 7 à 8 gig webradio/spotify per maand... :)
Als je de kaarten hebt gedownload verbruik je toch geen data of zie ik dat verkeerd ?
Ben echt nog een leek met de Go app op m'n iPhone _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je de kaarten hebt gedownload verbruik je toch geen data of zie ik dat verkeerd ?
Ben echt nog een leek met de Go app op m'n iPhone _O-
Wel als je realtime kaartcorrecties en file/flitsinformatie gebruikt. Maar het kan ook in offline mode idd.
 
Maar, even hoor, wat is eigenlijk sowieso het probleem met internet dan? Je weet dat je dat tegenwoordig gewoon in heel Europa je tegoed onder dezelfde voorwaarden kunt gebruiken? (Tenzij je echt meerdere maanden in een jaar in het buitenland gaat zijn, maar dan is een abbo in het andere land ook gewoon een optie.)

Ik nooit wat met vooraf geplande routes die je moet inladen en zo, dus daar heb ik geen ervaring mee. Zelf werk ik voor gewone navigatiedoeleinden met de betaalde TomTom app op de smartphone. Gaat als de brandweer. Heb Here, Sygic, Garmin en Google Maps ook uitgebreid geprobeerd, maar qua route-instructies, rijbaaninformatie en fileinformatie kan helemaal niks aan TomTom tippen. Maar dat is geheel persoonlijk, het is voor mij gewoon super-intuitief (zelfs als je Sygic helemaal kapot-customizet (wel echt mooi gedaan). Terwijl mijn moeder er juist elke keer van in de war raakt, die heeft Google Maps op de smartphone in de auto gekoppeld aan de bluetooth en wil nooit meer wat anders (zeker niet nu de stemcontrole in opkomst is).

Behalve het data tegoed kan je nog een probleem krijgen zonder offline kaarten en dat is dat internet er even niet is. Zelfs in NL was er tot voor kort een blind spot laat staan in het buitenland. Helemaal als je in de bergen gaat rijden kan het een probleem zijn.

TomTom GO heeft inderdaad geen internet nodig behalve dan voor verkeersinfo en dergelijke
 
Zelf aan het experimenteren met Tom Tom GO app voor Android. Via de webversie van MyDrive gewoon je route maken, importeren (.gpx) of door Tom Tom laten berekenen op moeilijkheidsgraad en kronkelroute. Vervolgens de synchronisatie aanzetten en je krijgt de routes direct in de app te zien. Mappen download je dus gewoon offline beschikbaar. 75KM gratis per maand of onbeperkt voor zo'n €20,00 per jaar - goed betaalbaar en altijd actueel!

Nog een vraag van de Go-App leek ;)

Ik heb net een gpx route geïmporteerd op de webversie van MyDrive. Synchronisatie staat aan maar hoe en waar zie ik hem dan op mijn App (in de iPhone) ?? :?
Ik zie in de iPhone nog steeds geen route, waar moet ik die zoeken / vinden?
 
Nog een vraag van de Go-App leek ;)

Ik heb net een gpx route geïmporteerd op de webversie van MyDrive. Synchronisatie staat aan maar hoe en waar zie ik hem dan op mijn App (in de iPhone) ?? :?
Ik zie in de iPhone nog steeds geen route, waar moet ik die zoeken / vinden?

Helaas pindakaas, de feature is nog niet beschikbaar op iOS. Een maat van mij wacht hier al meer dan een jaar op, het is wel aangekondigd maar tot op heden niets.

Ik gebruik hetzelf op mijn android telefoon, werkt uitstekend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan