ANWB waarschuwt motorrijders

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Amsterdam - De ANWB waarschuwt motorrijders voor spekgladde wegen. De tweewielers moeten extra alert zijn in de bochten, omdat het daar erg verraderlijk kan zijn en de kans op wegglijden groot is. Helemaal niet de weg op gaan bij motregen is te overwegen.

„Omdat het nu al sinds 1 juni droog is ligt er een hoop rommel zoals rubber en olie op het asfalt. Op snelwegen voorzien van ZOAB zit dit in het reliëf van het wegdek. Zodra het gaat regenen, gaat het vuil drijven en vormt het een schuimend filmlaagje op het asfalt. Hierdoor kan het plotseling erg glad zijn”, legt Arnoud Broekhuis van de ANWB uit.

bron en meer: de Telegraaf en misschien ook wel bij de ANWB.
 
ja, je moet wat melden... dat gladde duurt precies 5 minuten. Ophef om niks...
 
Mooi en goed dat ze waarschuwen, maar die gladheid is ook heel verraderlijk voor automobielen.
 
Laatst bewerkt:
ja, je moet wat melden... dat gladde duurt precies 5 minuten. Ophef om niks...

Een paar weken geleden reed ik op de motor en begon het te motregenen. Sommige stukken voelden bijna als ijs en dat duurde langer dan vijf minuten.
 
Goed advies omdat wij in NL een langere periode droogte iha niet gewend zijn.

Maar je ZIET 't toch.....? 'Wit schuim' op het wegdek is signaal voor kalmte.
In Z.Europa bij plotse regen en 'wit schuim' let je toch ook extra op en ben je bedachtzaam op het gas!
 
Laatst bewerkt:
Als jezelf zoiets niet weet ,zou je geen motor/auto rbw mogen hebben :N
 
Inderdaad de wereld zit tegenwoordig vol met sufkop no no's _O-
Toch wel een verschil. Veel motorrijders zijn 'bezig' met dit soort dingen..........
Veel automobilisten hebben zo'n blik voor het huis staan waarmee ze van A naar B gaan.
Velen weten nog niet het verschil tussen een bougie en een remblok.............
 
Toch wel een verschil. Veel motorrijders zijn 'bezig' met dit soort dingen..........
Veel automobilisten hebben zo'n blik voor het huis staan waarmee ze van A naar B gaan.
Velen weten nog niet het verschil tussen een bougie en een remblok.............


Geen verschil :N t moet een deel van de opleiding zijn
 
ja, je moet wat melden... dat gladde duurt precies 5 minuten. Ophef om niks...

De ANWB houdt ook rekening met bestuurders die iets minder goede bestuurders zijn dan jij.

En die gladheid kan, met name voor verkeerslichten / bochten toch echt heeel behoorlijk zijn.

Ik heb er geen last van dat de ANWB waarschuwt, een ander wellicht wel gemak.





Als jezelf zoiets niet weet ,zou je geen motor/auto rbw mogen hebben :N

Er is een tijd geweest dat jij dit ook niet wist.





Inderdaad de wereld zit tegenwoordig vol met sufkop no no's _O-

De wereld zit vol met mensen die graag laten zien hoe geweldig zij wel niet zijn, liefst door een ander belachelijk te maken.

Dit is een topic waarin minder ervaren motorrijders, zoals wij allen ooit zijn geweest, gewaarschuwd worden.
En binnen minuten word het gebruikt om eigen ego's te laten groeien door anderen belachelijk te maken.

Oohhw ooh wat zijn wij goed en wat zijn die anderen stom. Laat jezelf toch niet zo kennen, laten we als ervaren motorrijders de onervaren motorrijders helpen ook ervaren te worden, daar heeft iedereen wat aan ipv negatief gezeik :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de heads-up, ik ga er rekening mee houden! Zal het ook even tegen mijn vriendin zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Waf, blaf blaf


Zo, ben je het kwijt?

B.t.w: Ik voel me nix beter in het verkeer als een ander als verkeersknutselprutser eerste klas, maar de waarschuwingen van de ANWB zijn er inmiddels alleen maar om zichzelf in te dekken. Als er wat gebeurt op de weg en ze hebben niet gewaarschuwd zijn ze als de dood dat ze een proces krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ben je het kwijt?

B.t.w: Ik voel me nix beter in het verkeer als een ander als verkeersknutselprutser eerste klas, maar de waarschuwingen van de ANWB zijn er inmiddels alleen maar om zichzelf in te dekken. Als er wat gebeurt op de weg en ze hebben niet gewaarschuwd zijn ze als de dood dat ze een proces krijgen.
Al is er maar een persoon door geholpen, dan is er toch nog een ongeval mee voorkomen en dat is de essentie van de zaak.
 
Laatst bewerkt:
Toch gaan er een aantal onderuit in de regen dus een waarschuwing is op zijn plaats.

En met motregen duurt die gladheid wel iets langer dan 5 minuten.
 
de waarschuwingen van de ANWB zijn er inmiddels alleen maar om zichzelf in te dekken. Als er wat gebeurt op de weg en ze hebben niet gewaarschuwd zijn ze als de dood dat ze een proces krijgen.
Waarom zouden ze een proces krijgen? De ANWB is niet verantwoordelijk voor (de staat van) de wegen.
Nee, het is gewoon echt goed bedoeld, al denken sommige 'deskundigen' hier anders daarover.
 
Ben benieuwd straks. Regio Amersfoort kreeg net wat regen maar het lijkt nu al weer gestopt.
 
Een soort Griekenland- effect.
De "echte" motorrijders zonder ABS en TC kunnen er wel tegen (die staan weer op). :+
 
Zo, ben je het kwijt?

B.t.w: Ik voel me nix beter in het verkeer als een ander als verkeersknutselprutser eerste klas, maar de waarschuwingen van de ANWB zijn er inmiddels alleen maar om zichzelf in te dekken. Als er wat gebeurt op de weg en ze hebben niet gewaarschuwd zijn ze als de dood dat ze een proces krijgen.

Nah, jij bent wat ouder en gaat alleen nog met soortgenoten van 55+ om, die weten dat natuurlijk allemaal al lang. :P
Ik heb ook nog veel te maken met onervaren en nieuwe motorrijders en weet daardoor dat dit soort informatie voor die groep gewoon waardevol is.


En als zo'n waarschuwing niets bijdraagt voor jou, dan lees je er toch overheen ?
Jij hebt er geen last van en een ander wel gemak. Ideaal toch ?
 
Daar ben ik het sowieso mee eens. Tuurlijk! Maar ik moet toch ook een beetje toegeven dat het best ietsiepietsie bekend mag zijn.

Nah, jij bent wat ouder en gaat alleen nog met soortgenoten van 55+ om, die weten dat natuurlijk allemaal al lang. :P

Het valt me hier ook een beetje op dat iedereen weet wat voor IQ je hebt, wat je opleiding is en wat je vriendenkring is.

Toevallig, ben ik vrijdagavond met FTT Full Throttle Twisty een rondje Groene Hart wezen doen. Ja, en ik vertrouw haar dan gewoon mijn FZRretje toe. FTT had dus nog geen twee uur d'r rijbewijs en is daarmee geen ervaren 55plusser

Je kan ook zaterdag, wellicht een beethje vroeg als het nog rustig en koel is, met zijn tweetjes. Pak je de FZR600 (ook omdat-ie een beetje op die honda lijkt), hoef je geen capriolen uit te halen. Meestal laat ik alles dat rijdt even uit op zaterdagochtend

Dat is een erg lief aanbod en wil ik natuurlijk wel aannemen

Kan alleen nog niet met zekerheid zeggen of ik het pasje zal hebben voor zaterdag
Ik ga morgen avond al even langs bij de gemeente in de hoop dat die er misschien al ligt
En vrijdag moet ik vanuit Zaltbommel-> Voorburg toe en weet niet of ik voor 16.00 daar kan zijn dus dan hoor je het nog wel of ik het pasje op tijd heb :t
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen.. zeker in combinatie met het bericht dat er geen boetes voor hardrijders uitgedeeld zouden worden, a.g.v. acties bij de politie, is dit misschien wel een hele goeie waarschuwing.
 
Daar ben ik het sowieso mee eens. Tuurlijk! Maar ik moet toch ook een beetje toegeven dat het best ietsiepietsie bekend mag zijn.Het valt me hier ook een beetje op dat iedereen weet wat voor IQ je hebt, wat je opleiding is en wat je vriendenkring is.

Toevallig, ben ik vrijdagavond met FTT Full Throttle Twisty een rondje Groene Hart wezen doen. Ja, en ik vertrouw haar dan gewoon mijn FZRretje toe. FTT had dus nog geen twee uur d'r rijbewijs en is daarmee geen ervaren 55plusser

:)
We maken hier allemaal persiflages van elkaar ;)

En ik weet allang dat je eigenlijk, on-line en irl, best een hele goeie gast bent, laat je niet vangen door een simpele motorcop ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan