ANWB waarschuwt motorrijders

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
1e : Vrijdagmiddag, laatste tankstop voor Mainz. Bad Camberg, West (Zuidwaarts) tankstation:
[afbeelding]
Bij wegrijden na tanken direct Links, wilde ik parkeren voor telefoontje/app.
Glad met olie.
Doorgereden tot verder op de parking.
(je kan de knik in de vertreklijn zien)


Tweede: Zaterdagochted, Mainz-Kastel, Essostation.
[afbeelding]
Mederijdster wilde banden controleren. Ik dacht net op tijd : Aanzetten Tracker.
Naast de bandenpomp lag een zippy olievlek.
(geen grappen over die winkel er tegenover svp)

_O- _O- Dat is al een grap op zich.
 
Zit Bad Camberg op dit moment niet midden in een Baustelle? Vaak skip ik dan het tankstation. Max snelheid is 60 bij de invoegstroken die er niet zijn. en ik rij niet binnen 20m 90, de snelheid waarmee de LKW's gewoon doordenderen...

Mainz moet ik nog wel zijn komende week, aan de andere kant, bij de A60

Wel grappig... Overdag die gezinnetjes op vakantie op die parkeerplaatsen lekker picknicken op tafels waar snachts dronken oostblokkers overheen pissen en campers midden op straat hun vuilwatertank lozen... :r
 
Laatst bewerkt:
Mijn achterband glibbergleed vanochtend bijna onderuit op een witte zebrastreep in een bocht. Dat had ik ook al een paar weken niet meer gevoeld. En ik hád er al rekening mee gehouden dat het vochtig en klam was, anders was ik waarschijnlijk wel onderuit gegaan. Gelukkig grabbelgripte mijn achterband weer bij het zwart en kon ik gewoon vrolijk weer doorrijden.

Op het werk waarschuwde ik een motorrijdende collega die nog van huis weg moest, die heeft toen toch maar het OV gepakt omdat hij net zijn A'tje heeft en een eindje polderweggetjes moet rijden, en zoiets had van nou, ik hoef het randje niet op te zoeken hoor, doe mij maar mooi weer.

Ben ik nou een stemmingmakerige sukkel met mijn waarschuwing, of is die collega nou een prutsende eikel van een n00b? Of is het gewoon de ene mens die de ander waarschuwt en de ander die daar dan wel of niet wat mee doet?

Jij bent gewoon een vreselijk sociaal en net figuur.
Je hebt een ervaring, die deel je met iemand waarvan je denkt dat die er wat aan heeft en hij/zij kan daarna zelf beslissen war hij/zij ermee doet. Helemaal zoals het hoort.

Beter als merken dat t wat gladder is en niets zeggen en de volgende dag horen dat ie plat is gegaan, zoals anderen schijnbaar zouden doen.




Sinds de ANWB vereniging formeel 'toeristenbond' heet ? Waar bemoeien zij zich eigenlijk mee ?

Weet jij dat niet :? Krijg je dat niet bij je rijlessen ?

Waar bemoei jij je eigenlijk mee in dit topic ?


Niet met iets waar de gemiddelde lezer op zit te wachten hier.
Leuk dat je een topic kickt zodat anderen het kunnen lezen maar als het topic zwaar verziekt gaat worden.... -O-
 
Zit ook maar wat te OH'en, maar inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor 2! En beter een waarschuwing voor niks, dan niet waarschuwen met alle gevolgen van dien.
 
Max snelheid is 60 bij de invoegstroken die er niet zijn.:r

Klopt dit Max? 😆

On topic: ik was vandaag blij met de waarschuwing, geeft aan dat er dus een betrokken organisatie is (zo kun je het ook zien)
En van ongeveer 20 collega's vandaag ook hetzelfde goedbedoelde advies gekregen! En dat vind ik gewoon attent 👍
 
Toen was jij nog niet eens geboren ,op de rest van je gebazel daar reageer ik sowieso al niet eens meer op.

Willem dit klopt niet, je reageert zeer vaak op Baksteen, ook in ander topics. :')
Misschien moet je eens in de spiegel gaan kijken en daar ruimschoots de tijd voor nemen.
Je herkent jezelf niet meer. })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bent gewoon een vreselijk sociaal en net figuur.
Je hebt een ervaring, die deel je met iemand waarvan je denkt dat die er wat aan heeft en hij/zij kan daarna zelf beslissen war hij/zij ermee doet. Helemaal zoals het hoort.

Beter als merken dat t wat gladder is en niets zeggen en de volgende dag horen dat ie plat is gegaan, zoals anderen schijnbaar zouden doen.

:^

Zoals wij elkaar en anderen waarschuwen als ze 10 kuub los grind op de kruising in de polder storten. :+
 
Verder snap ik de ophef niet zo. Wat is er in vredesnaam verkeerd met een waarschuwing voor jouw veiligheid?

Je kan er van leren, en anders leg je het lekker naast je neer en doe je ding. Prima toch?



Overigens waarschuw ik mensen ook als het na zo'n lange tijd weer regent voor gladheid.
En weet je wat er vaak gebeurt? Je wordt uitgelachen. Want het is zomer en het vriest niet. Haha, grappig van je......
Velen weten dus echt niet dat het spiegelglad kan worden.
 
Nou dan zal ik vast de azijnzeiker zijn, je bent echt een goed mens ,fijn dat je m waarschuwt,

Mijn punt is niet om aan te tonen dat ik een goed mens ben (hoewel ik dat altijd probeer), mijn punt is gewoon dat ik denk van "hé, ik maak iets gevaarlijks mee, laat ik mijn motorn00b collega even zeggen dat 'ie op moet passen".

Die collega heeft echt net vorige week zijn pasje opgehaald, én zijn eerste motor. Ik had eerlijk gezegd niet eens rekening gehouden met dat hij de motor zou laten staan (dat komt in mijn hoofd allang niet meer op). Dat heeft 'ie zelf bedacht.

maar als hij nu nog niet rijd dan leert hij t toch ook nooit :?
1. Hoezo is het een nu of nooit ding? Hij kan het toch volgende week of volgend jaar ook nog leren?
2. Waarom zou ik in een positie zijn om te beslissen dat dít nou net een goed moment is voor hem om met potentiële onverwachte gladheid om te gaan? Laat hem dat zelf doen.

ik bedoel t niet verkeerd
:t niks mis met jouw intenties.

,maar t is toch ook een goed moment om ermee om te gaan
:Y vind ik ook, maar mijn collega vond dus van niet.
 
Zelfs op mijn e-bike ben ik op mijn hoede.....dik 60+ en ANWB hè.
 
Laatst bewerkt:
En weet je wat er vaak gebeurt? Je wordt uitgelachen. Want het is zomer en het vriest niet. Haha, grappig van je......
Velen weten dus echt niet dat het spiegelglad kan worden.


-O- -O- Echt waar? Gaan ze dat nou echt doen???
 
Of is het gewoon de ene mens die de ander waarschuwt en de ander die daar dan wel of niet wat mee doet?

En zo is het. Man.. man.. man wat een stoere verhalen hier allemaal. Beter 10 keer te veel gewaarschuwd c.q. er aan herinnerd worden, dan 1 keer te weinig.
 
Fijn dat ze waarschuwen, ik ben zelf veel te dom om te snappen dat het glad is na een lange droogte periode. Ga zo op weg, hopelijk val ik niet!!!
:')
 
Fijn dat ze waarschuwen, ik ben zelf veel te dom om te snappen dat het glad is na een lange droogte periode. Ga zo op weg, hopelijk val ik niet!!!
:')


Gelukkig ben je nu gewaarshouwd .. veel sterkte met deze kennisgeving . O-)

(aha` zie nu dat je idioot van beroep bent, dan ist logisch`zou Cruyff zeggen)
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag net voor de bui binnen. N00b-motorcollega is dwars door de bui (nou ja, het buitje, maar toch) hierheen komen zetten, hij had toch zoiets van "ach, doe ik dat ook meteen een keer, gisteren zat ik in het OV gewoon te balen van nou hèb ik een motor en gebruik ik hem niet". Toch stiekem een klein beetje trots op hem :) Net weer wat stoerder dan gisteren.
 
Ik was vandaag net voor de bui binnen. N00b-motorcollega is dwars door de bui (nou ja, het buitje, maar toch) hierheen komen zetten, hij had toch zoiets van "ach, doe ik dat ook meteen een keer, gisteren zat ik in het OV gewoon te balen van nou hèb ik een motor en gebruik ik hem niet". Toch stiekem een klein beetje trots op hem :) Net weer wat stoerder dan gisteren.

Is t toch goed gekomen met hem :} :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan