Honda rebel cmx 250 start plots niet meer

Rinette28

Rookie
10 jul 2018
17
0
Hoi,
Mijn Honda Rebel CMX 250 van 2001 met 10.500 km op de teller start plots niet meer.
Ik wilde afgelopen zondag lekker gaan rijden, en toen ik deze wilde starten... helaas.
Normaal start hij altijd, even choke open en gaan! Maar nu dus niet meer.....
De startmotor draait rond, de bougies hebben we los gedraaid maar beiden vonken niet.
Alle zekeringen hebben we nagekeken en zijn ok, en alles wat op stroom werkt doet het
allemaal.
Weet iemand waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt, groetjes Rinette
 
En dan zou motor wel moeten starten?

Gisteren is motorvriend erbij geweest en kwam volgens hem tot conclusie dat het aan cdi lag, dus ik samen met hem bij ebay een cdi besteld.... s avonds kwam hij erachter dat we een CDI DC hadden besteld maar dat dit een CDI AC (wisselstroom) moet zijn.... en de DC was dus al vezonden..... ik heb er helemaal geen verstand van alleen dat ik heel erg baal....

Maar ik zal vanavond doorgeven wat jij voorsteld, al mn motorvrienden zijn vandaag lekker aan het toeren..... ;(
Dank voor al je hulp....
Groetjes...
 
Ok heb dit dorgegeven...
Oh ze zeggen ook nog:op rood/zwarte draad tijdens starten ongeveer 60+ sinus wisselspanning
Op zwart/witte draad als contact aanstaat geen massa
 
dan is of zwart/geel onderbroken, heb je ergens een massa probleem of de cdi is stuk. Goedkoop testen kan met een cdi van honda vision, peugeott rapido of oude kymco scooter.

Niet mee gaan rijden icm totaal andere vervroeging
 
Laatst bewerkt:
Dit is de cdi uit mijn bike
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan