electronische onderdelen van een klein crossmotortje

mecsander

Rookie
24 sep 2007
14
0
beuingen/vlissingen
Hallo Techneuten,

Even een vraagje over het electronisch circuit van een automatisch geschakelde crossmotortje.
Na een nieuwe accu te hebben geplaatst geeft de motor nog geen teken van leven. Echter heb ik te weinig verstand van het electrische circuit om er iets zinnigs over te vinden. Vandaar de vraag, kunnen jullie mij helpen met de naam, wat het doet, hoe ik de werkzaamheid kan controleren van de volgende twee onderdelen op de foto? Ik zou graag op deze manier wat meer kennis willen opdoen zodat ik zelf de boel kan repareren (pure hobby;)

full
 
die CDi van die chinezen gaan graag kapot...(en je blaast ze heel makkelijk op als je verkeerd aansluit :X )

Maar hij geeft al geen teken van leven bij het indrukken van de startknop..geen tik,geen startmotor wat gaat draaien. Dan zal het probleem in het startknop deel zitten. Ik kan op de foto niet goed zien welke kleuren de dunne draden hebben op het startrelais...(die met die dikke draden en twee dunne draden) Ik denk een rode of een zwarte en een groene. De groene is de massa/aarde/- of hoe je het wil noemen. de andere draad moet 12 volt op komen als je de startknop indrukt. Dit kun je meten met een multimeter. 1 pen op de groene massa draad, 1 pen op de andere dunne draad. Dan startknop indrukken...
meet je dan 12 volt, dan is het startrelais kapot. Meet je geen 12 volt, dan moet je de draadboom,schakelaar en contactslot gaan doormeten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan