Je grootste blunder op de motor

Ik wilde bij mijn nieuwe motor even de bandenspanning doen bij het vulstation van de pomp, daarna thuis iets aflaten voor de juiste spanning.

Bij de vorige motor paste die vulnippel net door de remschijf maar hier kreeg ik dat niet voor elkaar, ik kwam er niet recht op, wat ik ook probeerde.
Misschien moet ik maar een haaks ventiel monteren of een andere vulnippel regelen.

Ik was al thuis toen het me begon te dagen, deze motor heeft vóór maar één schijf, ik kan er vanaf de andere kant zo bij... |(
 
Duplolamp vervangen terwijl de schakelaar ongemerkt op stadslicht staat, kabelverbinding onder de tank controleren terwijl de killswitch uit staat, overdag parkeerlicht laten branden, heb het allemaal al een keer meegemaakt ... '(
 
Laatst bewerkt:
O ja, afgelopen winter, op de allerkoudste dag van de hele winter (als ik me goed herinner was de maximumtemperatuur die dag -7) mijn motor voor de deur van het werk op een Amsterdamse gracht laten staan met de sleutels erin, motor op contact en dimlicht aan.

Toen ik terugkwam was de accu leeg, zo leeg dat aanduwen niet meer werkte. Wegenwacht gebeld, die zijn gekomen en hebben mijn accu weer tot leven gewekt. Maar mijn avond kon sowieso al niet meer stuk, want er is die hele dag dus niemand op het idee gekomen om zelfs maar de sleutels aan te raken, laat staan de motor te jatten. :)

Zie ook SadBunny in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."
 
Laatst bewerkt:
Serieus though... Sommige mensen hebben inderdaad gewoon schijt en lachen je liever uit dan dat ze een poot uitsteken, maar ook veel mensen worden in onverwachte situaties gewoon bevangen door een soort verstarde apathie waarbij het nadenken even stilstaat. Het is diezelfde apathie van het konijn in de koplampen. Maar die valt vaak door te prikken met een "call to action".
Omstandereffect :)

Met mijn blunders zal ik geen prijzen winnen, maar toch:

- Poging tot spookrijden tijdens praktijkexamen
- Motor neer moeten leggen toen ik op vakantie te haastig/lomp een halve draai wilde maken op een krappe omhooglopende weg
- Omgekukeld toen ik op vakantie te haastig/lomp een halve draai wilde maken op een krappe omhooglopende weg. Kon daarna niet meer zeggen dat ik nooit gevallen was.
- Ik wilde het MicroSD-kaartje uit de recorder van mijn camera's halen - zit onder de buddy. Door het eject-mechanisme vloog het kaartje tussen allerlei kabels en kon ik het niet meer vinden. Misschien is het al weggewaaid, anders heeft mijn motor 128GB opslag 8-)
 
- Ik wilde het MicroSD-kaartje uit de recorder van mijn camera's halen - zit onder de buddy. Door het eject-mechanisme vloog het kaartje tussen allerlei kabels
Echt hè, de eikel die heeft bedacht dat die piepkleine kaartjes, die je met je nagel moet indrukken waar ze makkelijk van wegglippen, met warpspeed 10 weggeslingerd moeten worden door dat eject veertje... In plaats van dat ze nou gewoon drie millimeter omhooggedrukt worden en dat er dan een klein ribbeltje zit waar je met je nagel dat kaartje verder mee omhoog kunt hijsen... Nee hoor :(

Ben zeker al drie van die kaartjes kwijtgeraakt op die manier. Heb er ook al een keer eentje in iemand anders z'n mond geschoten, die het per ongeluk doorslikte. Echt gebeurd }) We hebben het niet meer teruggezocht :X
 
Ah...... |(

Ik krijg vaak de vraag welke van de 2 koplampen nu dimlicht, en welke grootlicht is (2x H7 of H1).
Dan is er eentje stuk, en willen ze hem vervangen, maar weten niet welke dat moet zijn.
Op mijn opmerking dat ze dan even grootlicht moeten inschakelen, en kijken welke dan wel brand volgt er meestal een paar seconden stilte.... :+
 
Laatst bewerkt:
Waarom is dat eigenlijk, motoren met een dubbele koplamp waarvan er maar één brand. Ik vind dat zo'n stom gezicht...

Zowel bij mijn V-Strom als op de ZRX branden beide koplampen bij zowel dim- als grootlicht.
 
Volgens mij kan je op grote afstand het verschil tussen 1 of 2 koplampen van een motor helemaal niet zien.
 
Laatst bewerkt:
Lekker ritje gemaakt met MBM.


Wat was daar dan zo lekker aan :?

On topic Willem O-) mijn grootste blunder was om het motorrijbewijs te gaan halen :Y

De dood al te vaak vlak langs af zien komen :X Het leukste zijn die bochten afsnijdende automobilisten :t

Mijn blunders zijn o.a, dat ik vaak tijdens het rijden dat verdomde rode knopje perongeluk aanraak _O- :+ heb hele grootte klauwen O-)
 
Omdat dat eigenlijk niet mag volgens mij.
Je zou kunnen worden aangezien voor een koekblik die nog heel ver weg is.
Dan is dat zeker recent bedacht want de V-Strom is van 2002 en de ZRX van 2003. Op beide motoren hoort het zo.
 
Ik vind het trouwens ook wel een veilig idee dat er eentje uit kan vallen en ik nog steeds goed zichtbaar ben en zelf nog iets kan zien zonder grootlicht in te hoeven schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet nog.: mn vrouw stapt af en ik.had de jiffy niet uitgeklapt. Ik dacht dak m kon houden. Niet dus. Enkele krassen op de moto en op mijn trots. Kan mezelf wel.tegen de kop slaan
 
Volgens mij kan je op grote afstand het verschil tussen 1 of 2 koplampen van een motor helemaal niet zien.
Het gaat juist om de korte afstand, waardoor het lijkt alsof er op grote afstand een auto rijdt.

Ik meen me zelfs te kunnen herinneren dat iemand hier eens postte dat hij hard moest remmen en vervolgens een motor achterin zijn auto kreeg, hij had wel gespiegeld maar dacht inderdaad dat er op grote afstand een auto reed terwijl het een motor op korte afstand was. Maar ik heb geen idee hoe ik dat ooit zou kunnen terugzoeken hier :+
 
Waarom is dat eigenlijk, motoren met een dubbele koplamp waarvan er maar één brand. Ik vind dat zo'n stom gezicht...

Zowel bij mijn V-Strom als op de ZRX branden beide koplampen bij zowel dim- als grootlicht.

Er moet een bepaalde afstand tussen beide lampen zitten. Zit dat er niet dan mag er maar 1 branden.

Daarom branden er bij sommige modellen 2 lampen en bij sommige maar 1.
 
Waarom is dat eigenlijk, motoren met een dubbele koplamp waarvan er maar één brand. Ik vind dat zo'n stom gezicht...

Zowel bij mijn V-Strom als op de ZRX branden beide koplampen bij zowel dim- als grootlicht.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat je tegenwoordig gescheiden dim- en grootlicht hebt bij auto's. Hoger rendement en beter lichtbeeld.
 
Was nog wat slaperig en ging vroeg naar de kapper.
Ik rolde de motort naar buiten maar vergat 'm in 1 te zetten op de jiffy.
Motor rolt verder, ik pak de motor vast en knijp de voorrrem in.
Motor staat schokkend stil en ik vlieg over de motor heen.
Ik en motor op de grond :')

Voor de rest gewoon de "ik ben killswitch vergeten, en de jiffy vergeten :)
 
Het gaat juist om de korte afstand, waardoor het lijkt alsof er op grote afstand een auto rijdt.

Ik meen me zelfs te kunnen herinneren dat iemand hier eens postte dat hij hard moest remmen en vervolgens een motor achterin zijn auto kreeg, hij had wel gespiegeld maar dacht inderdaad dat er op grote afstand een auto reed terwijl het een motor op korte afstand was. Maar ik heb geen idee hoe ik dat ooit zou kunnen terugzoeken hier :+

Dan moeten ze onderstaande ook maar eens gaan verbieden.
Als ik in het donker op een N-weg rij lijkt het alsof er een trein aan komt denderen. _O-
2015-07-14_21.34.26.jpg
 
Er moet een bepaalde afstand tussen beide lampen zitten. Zit dat er niet dan mag er maar 1 branden.

Daarom branden er bij sommige modellen 2 lampen en bij sommige maar 1.

het is juist andersom...
Indien de afstand onderling minder is dan de diameter van de kleinste van de twee lampen, dan wordt dit gezien als EEN lamp....
 
Terug
Bovenaan Onderaan