Je grootste blunder op de motor

Als zij zelf had gereden wel.
Maar ik zie dus geen verband tussen het afstappen van de vrouw en het uitklappen van de jiffy.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Patrick zat op zijn motor en de vrouw zat op haar motor (over deze situatie ging mijn vraag).
2. Patrick zat op zijn motor, de vrouw zat achterop en stapt als eerste af. Dan zit Patrick er nog op en valt de motor dus niet om (zo zou ik het doen).
3. De vrouw stapt eerst af en Patrick daarna. Dan moet hij idd de jiffy uitklappen voordat hij afstapt, maar heeft het afstappen van de vrouw er niets mee te maken.
Wie ziet nog andere mogelijke fouten die het verhaal van Patrick aannemelijk maken?
 
Laatst bewerkt:
Maar ik zie dus geen verband tussen het afstappen van de vrouw en het uitklappen van de jiffy.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Patrick zat op zijn motor en de vrouw zat op haar motor (over deze situatie ging mijn vraag).
2. Patrick zat op zijn motor, de vrouw zat achterop en stapt als eerste af. Dan zit Patrick er nog op en valt de motor dus niet om (zo zou ik het doen).
3. De vrouw stapt eerst af en Patrick daarna. Dan moet hij idd de jiffy uitklappen voordat hij afstapt, maar heeft het afstappen van de vrouw er niets mee te maken.
Wie ziet nog andere mogelijke fouten die het verhaal van Patrick aannemelijk maken?

Hij stapt eerst af en dan zijn vrouw. Dan zou het kunnen.... toch? Alleen zie ik niet in waarom hij als eerste af zou stappen :?
 
Laatst bewerkt:
Maar ik zie dus geen verband tussen het afstappen van de vrouw en het uitklappen van de jiffy.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. Patrick zat op zijn motor en de vrouw zat op haar motor (over deze situatie ging mijn vraag).
2. Patrick zat op zijn motor, de vrouw zat achterop en stapt als eerste af. Dan zit Patrick er nog op en valt de motor dus niet om (zo zou ik het doen).
3. De vrouw stapt eerst af en Patrick daarna. Dan moet hij idd de jiffy uitklappen voordat hij afstapt, maar heeft het afstappen van de vrouw er niets mee te maken.
Wie ziet nog andere mogelijke fouten die het verhaal van Patrick aannemelijk maken?

Het ging over optie drie vrouw zat achterop. Zij stap eerst af en ik zet dan altijd de zijpoot uit omdat de motor dan toch altijd een beetje naar links leunt. Ik kan dat dan wel houden maar ik doe dat voor de zekerheid. Nu deed ik het dus niet. Waarwchijnljk was ik met mn gedachten niet volledig bij wat ik aan het doen was want de moto ging ietsje naar links en toen ze afstapte nog ietsje meer en daar ging ie dan. ;(

Klinkt al net zo dom als t er uit zag. En was
 
Laatst bewerkt:
Het ging over optie drie vrouw zat achterop. Zij stap eerst af en ik zet dan altijd de zijpoot uit omdat de motor dan toch altijd een beetje naar links leunt. Ik kan dat dan wel houden maar ik doe dat voor de zekerheid. Nu deed ik het dus niet. Waarwchijnljk was ik met mn gedachten niet volledig bij wat ik aan het doen was want de moto ging ietsje naar links en toen ze afstapte nog ietsje meer en daar ging ie dan. ;(

Klinkt al net zo dom als t er uit zag. En was
Sneu '(
 
1. Jiffie niet goed uitgeklapt, motor omver en ik tussen muur en motor klem..zonder hulp zat ik er nu nog
2. Jiffie niet goed uitgeklapt, motor omver en ik tussen muur en motor klem...tja..ook hier zat ik nu nog vast.. (er was iets met een ezel en een steen...)
3. Motor gestart, uit garage gereden en op jiffie in oprit gezet..met de voorkant naar beneden...slecht idee...
4. zie 1 en 2...
5. met een supersport een aantal all-roads volgen op hoge snelheid. Wegwerkzaamheden waarbij 10cm asphalt weggehaald is inrijden...en dan gelanceerd worden door het einde van die afschraping en dus 10 cm rand. Wist de motor wel rechtop te houden en vloog letterlijk langs mijn voorganger, kwam stil in de berm.
6. Op zondag gaan rijden in het heuvelland, 30 graden, motorpak aan, file, file, file..pff
 
Op motorvakantie een dag bij de Nürburgring wezen kijken, mooie dag gehad, ik rij eigenlijk altijd als laatste of 1 na laatste in de groep zodat je lekker een beetje kan af laten zakken en daarna door kan rijden maar bij het naar beneden rijden vanaf Adenauer Forst (over die brakke half asfalt half zandweg) reed ik vooraan.

Beneden aangekomen (30km zone, helling naar beneden) een paar man in laten halen dus ik ga schuin zitten om achterom te kijken waar de rest blijft (nét iets te lang blijkbaar) en met dat ik weer voor me kijk zie ik dat de 2 man die me ingehaald hadden, stilstaan midden op de weg.. ik was toen nog zo’n 1,5/2,5m van hun vandaan dus remmen had als enige resultaat een mooie stoppie, gevolgd door een klap tegen beide motoren waarna ik met een salto over de tank, langs beide motoren op de grond kom _O-

Resultaat: Blade 1 klein hapje uit achterbrug, Blade 2 uitlaat richting de wolken (ding stond in een perfecte 90Graden hoek _O-) en kapotte kentekenplaat en knipperlicht en mijn motor de spiegel afgebroken, knipperlicht afgebroken, hap uit topkuip (uitlaat blade fungeerde als kaasschaaf _O- ) linker clipon krom en koppelingshendel ook.
Zelf helemaal niets, behalve een flinke deuk in m’n ego :+
 
Laatst bewerkt:
@Gewoon Dennis, natuurlijk een deuk in je ego, maar in zo'n geval zou ikzelf achteraf ook wel de humor ervan inzien, ik zie het al helemaal voor me. Wel spectactulaire crash dus, wel een geluk dat niemand er iets aan overgehouden heeft, dat is het belangrijkste.
 
Eind juni met mijn vriendin rond een uur of 8 's ochtends vanuit Beusichem richting Arnhem gereden om ons AVB examen te gaan doen. Veel spitsverkeer, heel geconcentreerd moeten rijden en desondanks afgesneden op de snelweg door een auto die mij niet zag bij het naar rechts komen.

Halverwege getankt en een bakkie gedronken. Na het tanken rolde ik rustig naar mijn vriendin toe. Dichtbij gekomen heel wijs met 1 handje op het stuur een halve draai gemaakt om naast haar te komen staan. Motor goed afschuinen en de koppeling intrekken. Met een verbaasde blik vol ongeloof vierkant op mijn snufferd gegaan. Wijs dat ik me voelde..

En dat was niet de 1e keer. Lekkere voorbereiding voor het AVB.. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan