Garmin Montana bijwerkt mijn locatie en snelheid te traag

cheetah694

MF'er
13 sep 2017
238
81
NL
Goedendag,

Kan iemand me met mijn Garmin Montana 680 even helpen? Het probleem is dat het apparaat de kaart te traag bijwerkt. Als ik optrek, dan kan hij 2 km/u weergeven terwijl ik al 60 km/u rijd. Hetzelfde geldt voor mijn locatie. Als ik sneller dan 50 km/u rijd, dan bijwerkt de Montana mijn locatie niet snel genoeg, en er een grote kans is om een bocht voorbij te rijden. Ik heb een SD-kaart met BirdsEye afbeeldingen en een OSM kaart van Nederland. De rest is uitgeschakeld.

Bedankt.
 
Komt mij over dat het geheugen van jouw Montana (bijna) vol zit.
Ik zou beginnen om 'm een 'grote beurt' te geven en alle onnodige ballast eruit te gooien.
Alles wat je nog wil bewaren, zet je in een bestandje op je PC.

Zo erg als jij nu beschrijft heb ik 't niet gehad met mijn Zumo.
Toch na een opfrisbeurt ging die weer als de brandweer!

Er is een youtube filmpje (mrgps) voor 'grote beurt' van een Zumo.
De Montana zal hier niet veel van afwijken. Succes!!
 
Een Montana is mogelijkerwijs minder geschikt voor motorrijden.
Vermoedelijk een hardware kwestie, en gaat het om het aantal posities per seconde.
Het kan zijn dat er een instelling is om dit te corrigeren.
 
Een Montana is prima geschikt voor motorrijden, mijn 600 (weliswaar een ouder model) doet het goed op de motor. Ik denk ook niet dat het aan bijna vol geheugen ligt.
Helpt het als de Birdseye kaart uitgeschakeld wordt? Daarnaast is een reset vaak een wondermiddel bij diverse storingen.
 
Ik heb even gegoogled. Het schijnt een veelzijdig ding te zijn. Misschien staat hij op de verkeerde activiteit ingesteld. Bijvoorbeeld wandelen of varen.
 
Laatst bewerkt:
trage sd kaart? mijn Montana heeft geen enkel probleem met 15 osm kaarten op de sd. Birdseye ken ik niet en wil ik niet kennen @#$%
 
Jongens, ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik heb het apparaat gereset en alles werkt nu als een tierelier. Iedereen dank.
 
BirdsEye zijn luchtfoto's. Garmin outdoortoestellen hebben een scherm dat geoptimaliseerd is voor buitengebruik bij felle zon. Het contrast is daardoor wel wat minder en de resolutie is ook niet erg hoog. Bij kaarten is dat geen probleem, maar bij luchtfoto's die een lager contrast hebben dan kaarten werkt dat gewoon niet lekker. Daarnaast heb je er ook niet zoveel aan: loop je in een bos, dan kun je de paden niet zien (bomen staan in de weg...)

BirdsEye heeft m.i. geen toegevoegde waarde. Aan een goede kaart heb je veel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan