Koppeling suzuki gsx750es pakt totaal niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

D'n Dave

Rookie
18 jul 2018
12
4
Heerlen
Goedemiddag allen,

De koppeling van mijn suzuki gsx750es pakt totaal niet meer... Op de standaard en in de gang draait het wiel nog wel een beetje maar is met de voet stil te houden...

Is het mogelijk dat de platen op zo korte (plotse) tijd helemaal niks meer doen, of is dit mogelijk een olie kwestie?

Hoor graag jullie mening, of ik een nieuwe koppeling steken moet of toch eerst de olie probeer.

Bvd
 
Hmm even terug komend op mijn kwestie Han S.... Ik heb een bike van 83... Deze heeft volgens mij geen koppeling hulp cilinder? Zeker niet op de hendel maar voor de bak ook niet... Moet ik deze open trekken? Heb laatst een stuk op de koppeling moeten rijden nadat mijn carburateur gas kabel bleef hangen.... Dus heeft ie wel wat te verduren gehad maar pakte nog wel tot thuis... Tijdje gestaan, carbs schoongemaakt, nieuwe gaskabel, alles gesmeerd... Gestart, en nu pakt ie dus totaal niks meer... Dat is het hele verhaal eigenlijk... Gaat het advies zoals bij de honda dan ook nog op voor mijn fiets?
 
Werkt hij met een kabel? If so, heb je genoeg vrije slag dan? Naarmate een koppeling slijt, neemt de vrije slag af, dus moet je ahw de binnenkabel langer maken of de buitenkabel korter door het stellen van wat daarvoor bedoeld is.
 
Zit weinig anders op dan he... van het weekend maar een dag inplannen ervoor dan... Zag dat de koppeling setjes niet zo heel duur zijn gelukkig...

kabel ontspannen …..

Luik in het voortandwieldeksel er uit halen, en kijken of je ontkoppelworm niet te strak staat in ruststand.

drukstift door het blok moet speling hebben .. daarna de kabel weer op de juiste speling zetten
 
Laatst bewerkt:
deze dus

full
 
Ahaa Oke! Dank voor uw info! Ik heb zelf het deksel nog nooit er af gehad... Ja eens bij een gsx250e maar kan me daar nog maar weinig van voor de geest halen... Dit geeft al wat meer back up voor zaterdag de sleutel dag dank jullie wel
 
Hmm even terug komend op mijn kwestie Han S.... Ik heb een bike van 83... Deze heeft volgens mij geen koppeling hulp cilinder? Zeker niet op de hendel maar voor de bak ook niet... Moet ik deze open trekken? Heb laatst een stuk op de koppeling moeten rijden nadat mijn carburateur gas kabel bleef hangen.... Dus heeft ie wel wat te verduren gehad maar pakte nog wel tot thuis... Tijdje gestaan, carbs schoongemaakt, nieuwe gaskabel, alles gesmeerd... Gestart, en nu pakt ie dus totaal niks meer... Dat is het hele verhaal eigenlijk... Gaat het advies zoals bij de honda dan ook nog op voor mijn fiets?


Nieuwe olie ook toevallig?

Ik zou na zoiets maar eens goed de platen controleren in ieder geval.
 
Zojuist de hele handel uit elkaar gehaald en platen lijkt niet veel meer van over te zijn... Voor de volledigheid maar een nieuw setje besteld en ga volgende week op halen. Meteen Olie en filter dan uiteraard ook. Dan zouden de problemen verholpen moeten zijn.

Bedankt voor ieders input en hulp!
 
Zojuist de hele handel uit elkaar gehaald en platen lijkt niet veel meer van over te zijn... Voor de volledigheid maar een nieuw setje besteld en ga volgende week op halen. Meteen Olie en filter dan uiteraard ook. Dan zouden de problemen verholpen moeten zijn.

Bedankt voor ieders input en hulp!
Koppelingsplaten waar niet veel van over is. Die willen we zien! Foto graag.
 
De plaatjes destijds opgestuurd om te ontwikkelen bij de Peruviaanse platendrukker maar ik denk dat ze op de voettocht naar hier zoek geraakt zijn....... En of de motor nog leeft ondertussen betwijfel ik ook ten zeerste... 🧐
 
  • Haha
Waarderingen: Kars
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan