18 AUG 11KW kleine motormeeting

RoelofJH

Die hard MF'er
23 jun 2016
333
31
Nijmegen
Hallo allen, bij dezen zoals beloofd een tweede poging voor een kleine meet-up voor liefhebbers van alles wat binnen de A1-categorie valt en alle laag-vermogen motoren.

KORT:
Wat? 11kW/A1 Miniminimotormeet
Wanneer? 18 augustus 11.00uur
Waar? Omgeving Utrecht/Houten startplaats: recreatiegebied Tull en 't Waal

LANG:
Vorige editie: https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/436791/0-2-JULI-11KW-kleine-motormeeting-1.html

Wederom zijn Mdethmers en ik (RoelofJH) aanwezig op onze miniracemonsters (cbr125 en msx125/grom). Ik zal een route verzorgen van ca. 1,5 uur 2 uur. We zullen dit keer verzamelen in de omgeving Houten, exacte locatie wordt op een later moment bepaald en bekend gemaakt.
We verzamelen om 11 uur waarna we rond half 12 aan de route zullen beginnen, de route zal ongeveer 80km 100km lang zijn (misschien iets meer, misschien iets minder) zorg ervoor dat je voldoende benzine hebt om de route te rijden. Verzeker jezelf er ook van dat je motor technisch in orde is om veilig mee te rijden. Vooral beginnende rijders wees niet bang om dingen te vragen: we moesten het allemaal ooit leren, dit is een mooi rondje om het rijden met meerdere mensen eens mee te maken :)

Na het rondje zullen we een restaurantje op zoeken en daar een hapje eten (op eigen kosten).

Mensen die net buiten het A1-bootje vallen zijn uiteraard ook welkom maar houd er rekening mee dat A1-klasse motoren niet bekend staan om hun topsnelheid.

Groeten en tot dan!
Roelof
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat ik mezelf wel aansluit, heb wel zin in een groupride

Rij zelf een Ninja 300, dus 30KW, kan opzich nog wel toch :)

Edit: Ik ben er bij!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er bij met mijn ninja 250! als mensen samen willen rijden vanuit groningen, doe een berichtje
 
Leuk dat er veel animo is! Om er voor te zorgen dat het een leuke maar vooral ook veilige rit wordt raad ik iedereen aan nog even te googelen op het baksteen en wegzetsysteem voor het rijden in groepen. Wanneer we met een grotere groep zijn zal er namelijk op deze manier gereden worden.

Alvast een begin: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/
 
Kak! Ik heb mijn AVD pas op 03-09-2018. Ga deze topics wel in de gaten houden om mee te rijden, lachen man! Heb zelf een CB-1, 400cc met net geen 60pk. Moet kunnen toch? Veel plezier!
 
Mijn Honda Grom heeft standaard 9pk.
Met mijn Yoshimura uitlaat erop denk ik de 11pk te redden.
Die 60pk van een CB1 gaat daar wel bijna 6 keer overheen.
Dus dan is dat voor de CB1 rijder behoorlijk knijpen op het gas.
Heb zelf een Honda CB1 gehad en moet eerlijk zeggen dat het mij dan geen plezier zou doen om tussen 10pk kleine monstertjes te moeten knorren.
Maar wellicht is dan geen probleem voor RR Vliet.
Vr Gr
 
Zelf denk ik te komen op mn gs500(wacht nog op werk of ik vrij kan hebben), ala 45pk, Weet wat voor'n tempo t is(zelf ook 2 jaar op a1 gereden), alleen maar goed, kan ik es proberen zuinig te rijden zoals me dat altijd lukte op mn 125je :+
 
Laatst bewerkt:
Ah een zaterdag, kan nu natuurlijk niet verzaken om te gaan.

Zal dus aanwezig zijn met een MSX.
 
Blokkie van TJR onder je Grom schroeven 24 tot26pk op het achterwiel lopen erg goed ...ik heb er 1 gehad onder mijn Monkey R 180 cc 28 pk op de krukas en 26 op het achterwiel
 
Wellicht hebben jullie gelijk. Ga ik pas achter komen als ik het geprobeerd heb. Ik ga dat roze pasje hosselen en rij gewoon een keer mee :t
 
Mijn Honda Grom heeft standaard 9pk.
Met mijn Yoshimura uitlaat erop denk ik de 11pk te redden.
Die 60pk van een CB1 gaat daar wel bijna 6 keer overheen.
Dus dan is dat voor de CB1 rijder behoorlijk knijpen op het gas.
Heb zelf een Honda CB1 gehad en moet eerlijk zeggen dat het mij dan geen plezier zou doen om tussen 10pk kleine monstertjes te moeten knorren.
Maar wellicht is dan geen probleem voor RR Vliet.
Vr Gr

Hier ben ik het helemaal mee eens, de bedoeling van deze meetup is voor 11kW/125cc motoren.
Wanneer je meerijdt verwachten we dat je in dit tempo met ons meerijdt. We hebben (bijna) allemaal ons 'groot' rijbewijs en rijden juist op dit vermogen vanwege de lol die het met zich meebrengt. Deze rit is dan ook niet bedoeld om je vaardigheden als coureur of bijpassend racemonster te posen. Daarvoor zijn op facebook genoeg groepen te vinden. Veiligheid voorop!

Update: Ik zal de route aanstaande maandag publiceren, meer info volgt dan/daarna.

Tot dan!
 
Klopt helemaal! Ik heb de route vandaag voorgereden en het is een mooi stukje.

Mochten er m ensen vanuit Nijmegen mee willen rijden, ook daarvoor heb ik een mooi heen en terugweg voor uitgestippeld staan.
 
Ik ga het niet redden helaas, startmotor nog niet gereed ben aan het troubleshooten. Veel plezier en ik rijd graag een andere keer mee!
 
Ik zit er klaar voor mensen! begin rijden vanuit groningen zo rond klokslag 9 uur moet ik het net redden. de meetup straat is OSSENWAARD neem ik aan?
 
Ja heb m net aan de praat gekregen, alleen kappies moeten er nog op enzo. En ik ga niet zo ver van huis zonder uitgebreid getest te hebben, ik ga graag een andere keer mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan