Het Grote Motovlog Topic Deel I

Tweede probleem is dat je al die uren beeld moet doorspitten voor dat ene stukje wat je gaat gebruiken, wat dus ook even zoveel tijd kost. Ook niet echt handig.

Drift heeft een afstandbediening die ik daarvoor gebruikte.
Gebeurde er iets merkwaardig, tot 10 tellen, en wanneer het kan het stoppen met recorden en weer opnieuw opnemen.
Dan hoefde je allen de laatste 20 á 30 sec terug te kijken.

Nu werkt mijn afstandsbediening even niet, vrees of batterij dood of waterschade.
Dus hou ik me hand kort voor de lens.
Vast scrollen tot zwarte beeld en dan wat terug _O-
 
Wordt het toch tijd voor een computer upgrade uiteindelijk... want het is zonde als je je beeld niet kunt verwerken door zoiets.



Die stond inderdaad in de planning, had van alles samengesteld om weer even up to date te komen met de nieuwste generatie i7, geforce 1070, noem het op.... :}

toen kochten we een huis en hadden we daar de middelen harder nodig. ;)

Kwestie van prioriteiten.

Mijn eerste prioriteit is nu eerst mijn camera terug te vinden of een nieuwe te kopen, zonder content hoef ik ook niks te editen :+
 
Ik dacht toch dat de Drift camera's zo'n "tag" functie hebben als ik zo kijk naar de video's van Premises187. Hij drukt dan altijd op z'n camera.

Ik gebruik nog een I7 4790K uit 2013 (standaard clock) en een GTX 1060 6G, maar dat is voornamelijk om te gamen *D
 
Ik dacht toch dat de Drift camera's zo'n "tag" functie hebben als ik zo kijk naar de video's van Premises187. Hij drukt dan altijd op z'n camera.

Ik gebruik nog een I7 4790K uit 2013 (standaard clock) en een GTX 1060 6G, maar dat is voornamelijk om te gamen *D

De ghost had dat volgens mij.
Niet allemaal in elk geval, sommige wel
 
De nieuwe 4K en X hebben ook tagmode. Dan neemt ie vooraf en achteraf op. Scheelt wel ruimte op je kaartje. Maar stel je krijgt een ongeluk, kan je achteraf die knop nog indrukken binnen de tijd?
 
Wellicht zal ik op een gegeven moment een powerbank met wat meer capaciteit aanschaffen.

Of je doet net zoiets als ik heb gedaan als het niet ontzettend regent. ;)
2rdhzl3.jpg

Uitzicht is ook niet slecht zo: https://youtu.be/FtNtKTM_p3Q
Ik Motovlog niet maar probeer hem wel altijd aan te hebben onderweg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of je doet net zoiets als ik heb gedaan als het niet ontzettend regent. ;)
[afbeelding]
Uitzicht is ook niet slecht zo: https://youtu.be/FtNtKTM_p3Q
Ik Motovlog niet maar probeer hem wel altijd aan te hebben onderweg.

Haha een kabel vanop de motor naar de helm kan niet zo (heb het wel 1x gedaan, maar het was wel link toen ik afstapte) :')

Die RAM ballen doen het beter dan gewone GoPro mounts heb ik ook zo het gevoel :)
 
Ram mounts zijn zeer degelijk.
Heb er een waar me tomtom op paste.
4 dagen duitsland en 11 dagen Engeland mee gereden, zonder een probleem of het gevoel dat die was los gekomen.




Vandaag de dag dat men weet wat mijn nieuwe motor is.
Dus we kunnen weer knallen qua vlogs en video's.


Twijfel alleen nog over de meet early september.
Wel of niet door laten gaan xD
 
Ik heb mijn telefoon tegenwoorden op de motor gemonteerd dmv een gopro mount. Werkt fantastisch.



Sinds vandaag weer up and running met de vlogs! :)
Mijn vriendin heeft gisteren mijn action cam terug gevonden dus heb vandaag gelijk weer wat content gemaakt. Het is me gelukt om in een rit voor drie vlogs aan materiaal te schieten. Denk dat ik er 1 per week op youtube knal, kan dus wel even vooruit.

Is er trouwens interesse in filmpjes over motor onderhoud? Tenminste, een kerel als ik die wat onderhoud aan zijn motor uitvoert met wat uitleg en gepruts. Ben geneigd om het te gaan filmen om wat diverse content te hebben maar gewoon sleutelen zonder je druk te hoeven maken om beelden en shots is wel makkelijker. :Y

Ik kijk heel graag naar 'the workshop'. Heerlijk hoe die kerel dingen uitlegt, theoretisch, maar hij heeft ook sleutelfilmpjes en dan vind ik het geweldig dat hij af en toe ook aan het klooien is, in plaats van dat alles super gesmeerd gaat of waar de helft niet in beeld is gebracht :} . Soms loopt hij te klooien met spacers die er elke keer weer uit vallen of vastgeroeste moeren/bouten waar je zelf ook tegen aan loopt.
 
Is er trouwens interesse in filmpjes over motor onderhoud? Tenminste, een kerel als ik die wat onderhoud aan zijn motor uitvoert met wat uitleg en gepruts. Ben geneigd om het te gaan filmen om wat diverse content te hebben maar gewoon sleutelen zonder je druk te hoeven maken om beelden en shots is wel makkelijker. :Y

Ik kijk heel graag naar 'the workshop'. Heerlijk hoe die kerel dingen uitlegt, theoretisch, maar hij heeft ook sleutelfilmpjes en dan vind ik het geweldig dat hij af en toe ook aan het klooien is, in plaats van dat alles super gesmeerd gaat of waar de helft niet in beeld is gebracht :} . Soms loopt hij te klooien met spacers die er elke keer weer uit vallen of vastgeroeste moeren/bouten waar je zelf ook tegen aan loopt.

Volgens mij is die content op YT er nog niet in het Nederlands.

Slabslide heeft een aantal geupload, maar dat was specifiek voor zijn CBR. En een andere motorvlogger deed alsof het om het onderhoud/upgrades ging, maar was eigenlijk alleen mooi aan het wezen in haar legging voor de views. :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is die content op YT er nog niet in het Nederlands.

Slabslide heeft een aantal geupload, maar dat was specifiek voor zijn CBR. En een andere motorvlogger deed alsof het om het onderhoud/upgrades ging, maar was eigenlijk alleen mooi aan het wezen in haar legging voor de views. :X


Heel diepgaand zal het waarschijnlijk niet worden hoor, hoe dan ook wel vermakelijk hoop ik.

Moet dan vooral even gaan kijken hoe ik het film.
mount op mijn hoofd? borst?
Camera op statief?

iemand tips? :}
 
Heel diepgaand zal het waarschijnlijk niet worden hoor, hoe dan ook wel vermakelijk hoop ik.

Moet dan vooral even gaan kijken hoe ik het film.
mount op mijn hoofd? borst?
Camera op statief?

iemand tips? :}

Zelf wil ik dit ook doen en ben er al een beetje mee begonnen. Weliswaar dan wel in het engels. Ik film eigenlijk alles vanaf een statief. Dan heb je een goed statisch beeld in plaats van een bewegend POV beeld. Ook heb je dan zelf alle bewegingsvrijheid om je handelingen uit te voeren :).

Ik heb nog wel een andere vraag aan iedereen hier die ook praat in zijn video's. Momenteel gebruik ik een app op mijn telefoon met een cheap-o lavel microfoontje in mijn helm. In de app gooide ik de gain ver naar beneden om het kraken van wind en dergelijke tegen te gaan. Maar nu werkt dat niet meer opeens... Ik vroeg mij dus af hoe mensen het hier doen? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een microfoon op mijn camera aan te sluiten.. Tips zijn welkom! :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is die content op YT er nog niet in het Nederlands.

Slabslide heeft een aantal geupload, maar dat was specifiek voor zijn CBR. En een andere motorvlogger deed alsof het om het onderhoud/upgrades ging, maar was eigenlijk alleen mooi aan het wezen in haar legging voor de views. :X
:+
 
Ik ga ook statief gebruiken.
Minimaal 2 camera's in sinc die het filmen.

Dat geeft bewegingsvrijheid en verschillende hoeken, zonder dat je de statief 30x moet verplaatsten.

Wel in het engels, want alles is in het engels ;)


Eerste onderdelen zijn al binnen, nu nog wat specifieke dingen uitzoeken en bestellen.
Even de verjaardagscenten opmaken xD
 
Slabslide heeft een aantal geupload, maar dat was specifiek voor zijn CBR. En een andere motorvlogger deed alsof het om het onderhoud/upgrades ging, maar was eigenlijk alleen mooi aan het wezen in haar legging voor de views. :X

Je kan lullen wat je wil, maar ze heeft al wel 42k subscribers, dus de 100k haalt ze ook nog wel. Dan krijgt ze zo'n mooie zilveren Play knop. Eigenlijk raar dat je die met subs haalt en niet met views (hoewel ze die ook voldoende heeft 8-) )

Van zo'n 360 cam kan je ook lui worden zeg. Gewoon ding in de lucht en klaar. :P
 
Had ik een mooie kont (en was ik een vrouw) kan ik het ook zo :+
Achja, ik vermoed ook dat het merendeel van haar YT audience ook wel voor 80% uit mannen bestaat tussen de 20 en 50 jaar :')

Zelf nog steeds geen tijd gehad om leuke dingen te doen, want ik ben nu bezig met tentamens :(
 
Je kan lullen wat je wil, maar ze heeft al wel 42k subscribers, dus de 100k haalt ze ook nog wel. Dan krijgt ze zo'n mooie zilveren Play knop. Eigenlijk raar dat je die met subs haalt en niet met views (hoewel ze die ook voldoende heeft 8-) )

Van zo'n 360 cam kan je ook lui worden zeg. Gewoon ding in de lucht en klaar. :P
_O-
 
Mijn klus afleveringen zijn gefilmd met een Gopro op mijn pet en één camera op statief. Beide zijn wel nodig i.v.m. de afwisseling en mogelijkheid details te laten zien.

Denk wel goed na over wat je wel en niet wilt laten zien. Hoe meer je in detail gaat hoe meer mensen gaan zeuren over wat zij vinden dat je niet goed doet. Daarom laat ik meer het proces zien dan te veel in detail te treden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan