onvolledige papieren bij aankoop motor

bramvdb

MF'er
25 jul 2016
54
0
Gegroet heren,

ondertussen een 5-6 maand geleden heb ik een husqvarna wr 250 uit 1996 gekocht in Duitsland. Meermaals had ik gevraagd of al de nodige papieren aanwezig waren en hier werd telkens positief op geantwoord. Stom als ik ben heb ik niet van thuis uit opgezocht welke papieren dit allemaal moeten zijn voor een Duitse motorfiets. nu komt het erop neer dat ik enkel deel 2 heb en een aankoopbewijs. Ik ben al naar de douane geweest maar zij kunnen mij niet verder helpen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? De verkoper opbellen heb ik ondertussen 1000x gedaan, dit levert niets op helaas. Ik ben zelf afkomstig van België.

mvg
Bram
 
Op een Nederlands forum vragen, hoe je de papieren compleet kan krijgen om
een Duitse motor , in België op kenteken kan krijgen..


Okeee...


Begin met uitzoeken wat er nog ontbreekt om hem op kenteken te zetten ,

Ik zou hem gewoon op kenteken proberen te zetten, hoor je vanzelf wat ze nog willen hebben :)
- en dan een plan bedenken, hoe aan deze documenten te komen -
 
Deel 1 ontbreekt en het is onmogelijk om hem op kenteken te krijgen zonder dit deel. Dit is het enige actieve forum dat ik ken vandaar mijn vraag hier
 
Op een Nederlands forum vragen, hoe je de papieren compleet kan krijgen om
een Duitse motor , in België op kenteken kan krijgen..


Okeee...
Nederlands?
full


Ontopic: volgens mij kan het nog best lastig worden. Zou je anders een Belgisch sloop frame met kenteken kunnen vinden en hem daar naar over bouwen?
 
Laatst bewerkt:
Helaas, hier dacht ik zelf ook aan maar tot nu toe niets kunnen vinden..
 
Hoe ver weg woont de verkoper?
Anders ff een bezoekje?
Ik bedoel als je t niet had vertrouwt had je de motor niet gekocht :N een bezoekje kan dan veel oplossen :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad overweeg ik ook al een tijdje. Alles bij elkaar was het 1400 km ongeveer dus best wel een eind.
 
Hier op MF bied iemand regelmatig paspoorten en rijbewijzen aan misschien verkoopt hij ook kentekenpapieren uit DL deel 2 ? :+
 
Volgens mij is de motor ook niet eens van jou als je de Zulassungsbescheinigung teil 2 (fahrzeugbrief) niet hebt.
 
Laatst bewerkt:
helaas begrijp ik niet volledig wat er straat, maar kan dit aangevraagd worden door eender welke persoon? kan dit niet enkel aangevraagd worden door de persoon die het voertuig als laatst ingeschreven had?

Vertalen via translate kan je doen ik vrees dat je er een berg werk mee gaat krijgen ? Ook geen idee of dat je als buitenlander het deel 1kan aanvragen ?

Hier op MF is een invoer topic vraag daar eens !!

Je had beter op moeten letten wat je zelf ook al aangaf ;)
 
Laatst bewerkt:
helaas begrijp ik niet volledig wat er straat, maar kan dit aangevraagd worden door eender welke persoon? kan dit niet enkel aangevraagd worden door de persoon die het voertuig als laatst ingeschreven had?

Zulassungsbescheinigung Teil I für KFZ wegen Verlust oder Diebstahl ersetzen

Ist Ihnen der Fahrzeugschein oder die Zulassungsbescheinigung Teil I verloren gegangen oder gar gestohlen worden, ist dieses der kennzeichenführenden Zulassungsbehörde unverzüglich anzuzeigen.

Bitte bringen Sie alle Unterlagen grundsätzlich im Original mit.

Brieftaschenverlust:
Der Verlust der Brieftasche mit Personalausweis, Führerschein und Zulassungsbescheinigung Teil I erforderte bisher die Vorsprache bei verschiedenen Behörden an verschiedenen Standorten. Seit dem 02.05.2007 haben die Bürgerinnen und Bürger die Möglichkeit, ihre Anträge auf Neuausstellung von Führerschein und Zulassungsbescheinigung Teil I nach Verlust oder Diebstahl, unabhängig vom Wohnort innerhalb Berlins, in jedem Bürgeramt zu stellen. Eine telefonische Terminvereinbarung ist möglich.

Dieser neue Service wurde in Zusammenarbeit zwischen dem LABO und den Berliner Bezirksämtern eingeführt. Damit entfallen bisher lange und zeitaufwändige Wege zu unterschiedlichen Behörden und Dienststellen.

Sofern für Ihr Fahrzeug noch keine Zulassungsbescheinigung Teil I + II ausgestellt wurde, kann die Ausstellung einer Ersatzausfertigung nur bei der Zulassungsbehörde beantragt werden.

Voraussetzungen

Keine Voraussetzungen erforderlich.
Erforderliche Unterlagen

Personalausweis oder Pass und Meldebescheinigung (oder amtlich beglaubigte Kopie)
ggf. Vollmacht, einschließlich Personaldokument des Vollmachtgebers - es sei denn, es handelt sich um eine notariell errichtete Vollmacht - und Personaldokument des Bevollmächtigten
eidesstattliche Versicherung
Bei Verlust der Zulassungsbescheinigung Teil I ist zusätzlich die Abgabe einer eidesstattlichen Versicherung erforderlich.
--------------------

Dit gaat over een nieuwe verkorte procedure waarbij inwoners van de regio Berlijn na verlies of diefstal van kenteken deel 1 op ieder gemeentehuis (?) een nieuw kenteken kunnen aanvragen.

Dit juist om de uitgebreidere/ langdurige normale procedure te voorkomen.


In NL zal een nieuwe aanvraag bij de RDW altijd richting de bij de RDW geregistreerde eigenaar gaan.
Is er in Duitsland geen landelijk systeem zoals hier bij de RDW ?

Ik denk dat je sowiso wel terug moet naar de vorige eigenaar en zijn medewerking nodig hebt voor nieuwe papieren.
Ik denk niet dat je met een eventuele aangifte van misleiding of oplichting verder komt.

Heeft het deel 1 er nooit bij gezeten (heb je het gezien ?), of is het ergens verloren gegaan in de gang via instanties ?

Is er een Belgische RDW ?
Die moeten je kunnen adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een duitse auto gekocht zonder papieren, en een bevriende douane beambte hier in NL had de boel zo voor mij geregeld, je moet een bewijs hebben dat hij is afgemeld, en niet gestolen, en toen kon ik naar het RDW voor een keuring, dus zonder papieren is het wel mogelijk....
 
Ik heb ooit een duitse auto gekocht zonder papieren, en een bevriende douane beambte hier in NL had de boel zo voor mij geregeld, je moet een bewijs hebben dat hij is afgemeld, en niet gestolen, en toen kon ik naar het RDW voor een keuring, dus zonder papieren is het wel mogelijk....


Was dat in 1945 ? De Duitsers doen tegenwoordig heel erg moeilijk :+
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al de hulp tot nu toe, ik ga er morgen mee aan de slag. De verkoper beweert dat deel 1 bij een vriend ligt en belooft telkens dit op te sturen maar tot nu toe gebeurt er niets. Dus ik heb deel 1 nooit gezien.
 
vraag de gegevens van de vriend, misschien komt er dan beweging in.
 
Wat ik vreemd vind is dat verkoper niet reageert. Als deze ter goeder trouw is, is het toch normaal om te antwoorden. Is de motor überhaupt afgemeld ? Als dat niet het geval is, is hij nog steeds eigenaar....

Op deze manier ruikt het al enigzins naar iets dat niet klopt....

Ik zou zsm de Duitse "rdw" benaderen:
1. status (gestolen) opvragen: ja/nee
2. afgemeld: ja/nee
3. indien 1=nee en 2=ja dan afspraak maken bij dichtsbijzijnde kantoor in Duitsland en de boel regelen
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vreemd vind is dat verkoper niet reageert. Als deze ter goeder trouw is, is het toch normaal om te antwoorden. Is de motor überhaupt afgemeld ? Als dat niet het geval is, is hij nog steeds eigenaar....

Op deze manier ruikt het al enigzins naar iets dat niet klopt....

Ik zou zsm de Duitse "rdw" benaderen:
1. status (gestolen) opvragen: ja/nee
2. afgemeld: ja/nee
3. indien 1=nee en 2=ja dan afspraak maken bij dichtsbijzijnde kantoor in Duitsland en de boel regelen

Ik ga hier zo snel mogelijk werk van maken. Als we 10x bellen zal hij 1x opnemen met altijd een uitleg. Zou het zin hebben om klacht neer te leggen bij de Duitse politie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan