ACTIE ACTIE!!!! voor het forum!

Zal proberen in het kort uit te leggen hoe het pasje werkt.

De cijfertjes die jij ziet is niets anders dan jouw digitaale handtekeing.

Je steekt je pas in het apparaatje en tik je pin code in. Deze pin code is als uniek nummer aan jouw bankpas gekoppeld deze code word omgezet naar digitaal nummer en de bank accepteerd dat...

Is wel erg beknopt maar werkt wel zo ongeveer.
private key and public key PGP werkt ook met dit principe.

correct me if i'm wrong

/rene
 
je privat key is je pincode....en de public key zit in dat ding geprogrameerd...

dmv een combinatie ervan...op basis van des of 3des (triple des algoritme) zal er een sleutel worden berekend op basis van de tijd en datum.

daar wordt een of andere 512 of 1024bits sleutel gegenereerd....er komt een nummer te voorschijn...die type je in, en de bank snapt dit nummer...heeft de public key...ook en kan zo de sleutel weer decrypten...en zo krijg jij toegang...mooi he?

Zal proberen in het kort uit te leggen hoe het pasje werkt.

De cijfertjes die jij ziet is niets anders dan jouw digitaale handtekeing.

Je steekt je pas in het apparaatje en tik je pin code in. Deze pin code is als uniek nummer aan jouw bankpas gekoppeld deze code word omgezet naar digitaal nummer en de bank accepteerd dat...

Is wel erg beknopt maar werkt wel zo ongeveer.
private key and public key PGP werkt ook met dit principe.

correct me if i'm wrong

/rene
 
je privat key is je pincode....en de public key zit in dat ding geprogrameerd...

dmv een combinatie ervan...op basis van des of 3des (triple des algoritme) zal er een sleutel worden berekend op basis van de tijd en datum.

daar wordt een of andere 512 of 1024bits sleutel gegenereerd....er komt een nummer te voorschijn...die type je in, en de bank snapt dit nummer...heeft de public key...ook en kan zo de sleutel weer decrypten...en zo krijg jij toegang...mooi he?

Tot zover hou ik het nog wel bij maar waar haalt dat kreng de tijd en datum vandaan. En waar haalt hij het opnieuw vandaan als je er een nieuw baterijtje ingooit?
Zou kunnen via atoomklok (kan ook in horloges van 3 tientjes), maar dat lijkt me ook nogal omslachtig en dan kun je dat ding niet gebruiken als je in de rimboe op vakantie bent...
 
Op woensdag 27 maart 2002 13:54 schreef bzn het volgende:Tot zover hou ik het nog wel bij maar waar haalt dat kreng de tijd en datum vandaan. En waar haalt hij het opnieuw vandaan als je er een nieuw baterijtje ingooit?
Zou kunnen via atoomklok (kan ook in horloges van 3 tientjes), maar dat lijkt me ook nogal omslachtig en dan kun je dat ding niet gebruiken als je in de rimboe op vakantie bent...

[opendeurmodus]
Duh! Wie gaat er nu midden in de rimboe met z'n flaptop geld overboeken??
[/opendeurmodus]

:P
 
Laatst bewerkt:
Tot zover hou ik het nog wel bij maar waar haalt dat kreng de tijd en datum vandaan. En waar haalt hij het opnieuw vandaan als je er een nieuw baterijtje ingooit?
Zou kunnen via atoomklok (kan ook in horloges van 3 tientjes), maar dat lijkt me ook nogal omslachtig en dan kun je dat ding niet gebruiken als je in de rimboe op vakantie bent...

Ik heb er zelf wel eens een batterij in gestopt. Toen deed ie ut dus niet meer |( Gewoon inleveren bij de bank en je krijgt gratis een nieuwe. Is goedkoper als zelf prutsen.

Ik heb trouwens ook wel eens de melding gehad dat de tijd een te grote afwijking had. Kreeg toen ook een nieuw pasje. Zit dus gewoon een intern klokje in.
 
ik heb ooit hetzelfde idee geopperd om pooh aan een nieuwe motor te helpen. Waarom is dat nooit van de grond gekomen????

Nu is er binnen een week een fortuin bij elkaar!! En ruud in het begin nog maar denken dat hij deze uit de hand gelopen hobby zelf moest gaan betalen. Dat dachten wij dus niet!!!
 
Grmbl..lees ik gewoon over het topic heen!!! |(
Maar ik schrijf die 10€ over , laat ff weten of het binnen is Duderuud , heb laatst ook iets betaald en dat is dus mislukt.En wat is de stand nu dan? :} :} :}
 
geld is verstuurd, en net bevestiging gekregen dat het is overgemaakt....
 
ik heb ooit hetzelfde idee geopperd om pooh aan een nieuwe motor te helpen. Waarom is dat nooit van de grond gekomen????

Nu is er binnen een week een fortuin bij elkaar!! En ruud in het begin nog maar denken dat hij deze uit de hand gelopen hobby zelf moest gaan betalen. Dat dachten wij dus niet!!!

Misschien een idee om geld in te zamelen voor een ander blok voor mij? ;( :?
 
Blijkt dat mijn donatie door mijn zoontje (Rico :} ) betaald is volgens het zojuist ontvangen afschrift!
Dusseh, Ruud, niet mij maar m'n zoontje bedanken hè!
Zielig eigenlijk. Pa die z,n ijverig gespaarde centjes zomaar weggeeft, heb het maar meteen ff rechtgezet!
:z
 
je privat key is je pincode....en de public key zit in dat ding geprogrameerd...

dmv een combinatie ervan...op basis van des of 3des (triple des algoritme) zal er een sleutel worden berekend op basis van de tijd en datum.

daar wordt een of andere 512 of 1024bits sleutel gegenereerd....er komt een nummer te voorschijn...die type je in, en de bank snapt dit nummer...heeft de public key...ook en kan zo de sleutel weer decrypten...en zo krijg jij toegang...mooi he?


AAhhhhh.....
Bedankt! Now it makes sense.. :)
nu kan ik weer met een gerust hart slapen.. :z
 
En waarom sta ik er nog niet tussen :( :( :(
Quote:
1 - Pocahontas -
2 Alexx
3 Arthur
4 b2
5 Bananeman2002
6 BBS
7 Beert
8 bierelier
9 Black Ops. Sniper
10 bogarde
11 boom boom
12 BYM
13 bzn
14 DaFoolio
15 Daisy
16 Daniel Leenders
17 DaveCave
18 DeGroteMuis
19 dikkevinger
20 EdwinO
21 Erik van Dam
22 F.O.R.E.
23 Fabian
24 Fast Bazzz
25 Fastcruiser
26 Fastnappie
27 Gekbert
28 Gerard Wösten
29 Gizzmo13
30 Grover
31 gsxr-er
32 GuZ
33 happy
34 HELLdesker
35 hellracertje
36 HElske
37 hoekstra
38 Honhonhonda
39 Iceman
40 Jarno v.d. Hurk
41 JK
42 Johnv
43 JoKing
44 kloasje
45 Lage CB
46 Lexe
47 Linda
48 Mar1tin
49 Mario
50 Maximum
51 merel
52 Moosman
53 Mr Hornet
54 Niels Saarloos
55 nitromax
56 nognietingebruik
57 PeeJay
58 Plastic Power
59 Plastic Power2
60 R Wolfert
61 R1 beest
62 R1Maniac
63 Raging R6
64 Ralfonso
65 RAYF4
66 Redgixx
67 Rene de Maaijer
68 René24
69 Revolution
70 Rico
71 Ryser
72 Sander Vermeer
73 Scarface
74 schamperd
75 sideburns
76 Sigma
77 Sjaap
78 Sjoske
79 Skoezie
80 Skyhawk
81 Spider
82 stinux
83 The Rookie
84 The Sniper
85 TTeun
86 TurboTeunis
86 twisted Paul
87 Wildfire
88 wKGP
89 wKJ
90 http://www.desmoquattro.nl (www.desmoquattro.nl)
91 Zoeperman
92 Zut
 
Is toch zo erg niet??? :+

En waarom sta ik er nog niet tussen :( :( :(
Quote:
1 - Pocahontas -
2 Alexx
3 Arthur
4 b2
5 Bananeman2002
6 BBS
7 Beert
8 bierelier
9 Black Ops. Sniper
10 bogarde
11 boom boom
12 BYM
13 bzn
14 DaFoolio
15 Daisy
16 Daniel Leenders
17 DaveCave
18 DeGroteMuis
19 dikkevinger
20 EdwinO
21 Erik van Dam
22 F.O.R.E.
23 Fabian
24 Fast Bazzz
25 Fastcruiser
26 Fastnappie
27 Gekbert
28 Gerard Wösten
29 Gizzmo13
30 Grover
31 gsxr-er
32 GuZ
33 happy
34 HELLdesker
35 hellracertje
36 HElske
37 hoekstra
38 Honhonhonda
39 Iceman
40 Jarno v.d. Hurk
41 JK
42 Johnv
43 JoKing
44 kloasje
45 Lage CB
46 Lexe
47 Linda
48 Mar1tin
49 Mario
50 Maximum
51 merel
52 Moosman
53 Mr Hornet
54 Niels Saarloos
55 nitromax
56 nognietingebruik
57 PeeJay
58 Plastic Power
59 Plastic Power2
60 R Wolfert
61 R1 beest
62 R1Maniac
63 Raging R6
64 Ralfonso
65 RAYF4
66 Redgixx
67 Rene de Maaijer
68 René24
69 Revolution
70 Rico
71 Ryser
72 Sander Vermeer
73 Scarface
74 schamperd
75 sideburns
76 Sigma
77 Sjaap
78 Sjoske
79 Skoezie
80 Skyhawk
81 Spider
82 stinux
83 The Rookie
84 The Sniper
85 TTeun
86 TurboTeunis
86 twisted Paul
87 Wildfire
88 wKGP
89 wKJ
90 http://www.desmoquattro.nl (www.desmoquattro.nl)
91 Zoeperman
92 Zut
 
oke bijna 100 donaties

en er zijn ong 1000+ gebruikers

is 1 op 10...

niet een beetje weinig heren/dames??
 
01-04-2002

rekening nr. 37.49.48.577
T.n.v. Motor-Forum
Omschrijving: Als ik hier en daar nog mag
spammen betaal ik de eurotojes
wel, The Saint
Bedrag: 10,00 EUR

Dus mijn centjes zijn ook onderweg! Help de server de lucht in. :+
 
Sorry, was een beetje lam. Maar mijn €10 zijn nu ook onderweg. (Eens kijken hoe lang de Rabobank daarover doet)
 
Hee grapjas, ik en recumbent hebben onze donatie direkt aan Raul gegeven, alleen van Pooh kunnen we het niet met zekerheid zeggen, ik dacht van wel, maar niet zeker dus... ;)

Tegen pooh is uitdrukkelijk gezegd dat cash in't handje op dat feest niet kon!
Noujah, zoals jij weet had'k door gebrek aan bankautomaat ook niet echt veel centen op zak.. maar euhh.. 'k breng volgende meeting dat ik er nog eens ben wel wat mee. Kan wel wat langer duren maar ach, in de toekomst zullen een paar € ook nog wel eens van pas komen zeker?
 
Ik vind bijna 100 donaties zeker niet weinig.

Geeft alleen aan dat er een hoop non-actieve leden
zijn, maar dat wisten we al. Want van de actieve
leden heeft zo ongeveer iedereen zijn steentje
bijgedragen. :}

Vooral hulde aan de mensen die hier net een week
of wat zijn en al zonder mokken E10 overschrijven

:} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan