moturist's Guzzi project

Let op dat je alle onderdelen weer terug krijgt, met name kleine (schets)plaatjes etc.

'k heb lijstje geschreven :P

En dat in alle boutgaten een bout gedraaid zit, anders kun je je schroefdraad schoon krabben.

done

& alles mooi vetvrij aanleveren, vet in je coating is ook niet lekker.

stralen en ontvetten wordt door Spruyt geregeld


Jaja, heb ook eens een frame laten coaten en van alles verkeerd gedaan :P .

daarom laat ik eerst eens wat kleine onderdelen en het uit-het-zicht zittende zijspanframe doen, kijken hoe het uitpakt :)
 
Is het goedkoper als je meer tegelijk laat behandelen? Ik heb nog een rode achterbrug die ik graag zwart wil hebben :) Misschien dat er iets te regelen is Moturist? :)
 
Is het goedkoper als je meer tegelijk laat behandelen? Ik heb nog een rode achterbrug die ik graag zwart wil hebben :) Misschien dat er iets te regelen is Moturist? :)

Geen probleem, Sjaap, heb je die achterbrug klaar liggen? Want morgen ga ik dus serieus en werkelijk waar die spullen wegbrengen (als er niks tussen komt :P ). M'n eigen achterbrug en frame breng ik de volgende ronde. 'k Weet niet precies wanneer dat zal zijn, ik wil dus eerst even zien hoe het met die eerste lading uitpakt bij Spruyt.
 
Laatst bewerkt:
Moet je es kijken wat er uit m'n voorste zijspan koppeling tevoorschijn kwam:

full



Een lepel van de klauwkoppeling is finaal afgebroken :r

Ik vermoed dat dat bij de val uit de heftruck is gebeurd. Nou ja, beter zo'n lepel breken dan het frame krom :)
 
Geen probleem, Sjaap, heb je die achterbrug klaar liggen? Want morgen ga ik dus serieus en werkelijk waar die spullen wegbrengen (als er niks tussen komt :P ). M'n eigen achterbrug en frame breng ik de volgende ronde. 'k Weet niet precies wanneer dat zal zijn, ik wil dus eerst even zien hoe het met die eerste lading uitpakt bij Spruyt.

OK. Heb de brug niet los liggen. Zou niet zoveel werk zijn om die uit te bouwen toch? Maar dat lukt me de komende week niet. Wacht wel tot dat jij met je frame gaat beginnen :)
 
OK. Heb de brug niet los liggen. Zou niet zoveel werk zijn om die uit te bouwen toch? Maar dat lukt me de komende week niet. Wacht wel tot dat jij met je frame gaat beginnen :)

prima, bel me maar even wanneer je er aan toe bent.
 
.....

Je wacht met je frame totdat je de bak terug hebt?

Klopt, ik wil eerst even zien hoe die eerste lading spullen er uit gaat zien. Overigens ben ik net terug van Spruyt en het lijkt me prima in orde daar :)
Aardige lui ook, die weten waar ze het over hebben :}

Ik kom graag even langs om te kijken dan(en voor een bakkie pleur ;) )


de koffie staat altijd bruin, gewoon ff bellen, deze week ben ik regelmatig thuis, ook veel overdag :)
 
Op woensdag 28 januari 2004 12:14 schreef moturist het volgende:Klopt, ik wil eerst even zien hoe die eerste lading spullen er uit gaat zien. Overigens ben ik net terug van Spruyt en het lijkt me prima in orde daar :)
Aardige lui ook, die weten waar ze het over hebben :}de koffie staat altijd bruin, gewoon ff bellen, deze week ben ik regelmatig thuis, ook veel overdag :)

Wanneer heb je het spul weer in huis? :)
 
Gisteren de zijspan-swingarm gespoten:


full



Handig dat m'n nieuwe Praxis gereedschapskar in zo'n grote doos zat,

full


kon ik die mooi gebruiken om de woonkamer tegen spuitnevel te beschermen :P
 
Ik laat al jaren alles bij spruyt doen (zelfs al toen Joop Sangers er nog werkte) en het is altijd snel klaar en goed gedaan en voor netjes geld....echt hulde....
 
Ik laat al jaren alles bij spruyt doen (zelfs al toen Joop Sangers er nog werkte) en het is altijd snel klaar en goed gedaan en voor netjes geld....echt hulde....

Nou, ik ben erg benieuwd :)

De zijspan-swingarm kon ik niet laten poedercoaten, omdat de lagerblokken en torsieveer er nog aan/in zitten.

full



'k Had geen zin die hele boel te demonteren. Dus dan maar zelf spuiten, 'k Ga er maar van uit dat 7 lagen hammerite het wel een paar jaartjes gaan uithouden.
 
Op donderdag 29 januari 2004 11:58 schreef moturist het volgende:...7 lagen hammerite...

8-)

mijn rus houdt het ook al 40 jaar uit met vijf lagen verf, komt helemaal goed zo! 8-)
 
Ha Moturist,

Goed te zien dat er weer voortgang in het Cali-project zit! 'K heb wel een beetje de indruk dat je de kluit belazert, want dat plaatje met die mooie gespoten schokdemper(s) zag ik 3/4 jaar geleden ook voorbij komen. Of maakt het project zoveel progressie dat ze nu beide gespoten zijn? In dat geval, petje af.

Nu zonder flauwekul. Je bent behoorlijk opgeschoten in de tijd dat ik het forum niet heb gevolgd. Ik viel bijna van mijn bureaustoel van verbazing.

Ben zelf ook lekker opgeschoten met het rijklaar maken van de Gus voor het komende seizoen. De banden zijn nu al opgepompt, terwijl ik dit normaal altijd in april pas doe.

Ik zal het afkappen, anders gaat dit ten koste van de tijd die je aan je -binnenkort weer fier op zijn poten staande- Cali kunt besteden.

De aanmoedigende groeten,
Brullie
 
Ha Moturist,

Goed te zien dat er weer voortgang in het Cali-project zit! 'K heb wel een beetje de indruk dat je de kluit belazert, want dat plaatje met die mooie gespoten schokdemper(s) zag ik 3/4 jaar geleden ook voorbij komen. Of maakt het project zoveel progressie dat ze nu beide gespoten zijn? In dat geval, petje af.

Nu zonder flauwekul. Je bent behoorlijk opgeschoten in de tijd dat ik het forum niet heb gevolgd. Ik viel bijna van mijn bureaustoel van verbazing.

Ben zelf ook lekker opgeschoten met het rijklaar maken van de Gus voor het komende seizoen. De banden zijn nu al opgepompt, terwijl ik dit normaal altijd in april pas doe.

Ik zal het afkappen, anders gaat dit ten koste van de tijd die je aan je -binnenkort weer fier op zijn poten staande- Cali kunt besteden.

De aanmoedigende groeten,
Brullie


hey Brullie, bedankt voor alle positieve gedachten :}

dat van die schokdemper(s) kan kloppen ja :o Die heb ik in de zomer gespoten en dat was idd zo'n beetje het laatste wat ik heb kunnen doen '( tot een week of twee gelee.
Nu heb ik weer meer tijd. Vooral zo nu en dan door de week overdag, zodat ik eindelijk eens fatsoenlijk naar een coater, verchromer of onderdelenboer kan :)

Nou ik kan je zeggen, er is een wereld voor me open gegaan :P
 
Ha Moturist,

Heel leuk dat je weer zo lekker bezig bent en je Gus -zoals ie verdiend- weer nieuw leven inblaast.
Mooie plaatjes, onderweg met de Gus, had je bijgevoegd! Die met die besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, had je daar een polarisatie-filter voor gebruikt?

Succes
 
Op vrijdag 30 januari 2004 09:28 schreef Brullie het volgende:
Ha Moturist,

Heel leuk dat je weer zo lekker bezig bent en je Gus -zoals ie verdiend- weer nieuw leven inblaast.
Mooie plaatjes, onderweg met de Gus, had je bijgevoegd! Die met die besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, had je daar een polarisatie-filter voor gebruikt?

Succes

ja, mooie foto heh, vond ik zelf ook al 8-)
jammer dat ie niet van mij is '(



hij is van 4strokerules :P :+
 
Volgende stap:

Klaar maken van frame, achterbrug, etc. voor de poedercoater.

Hier de achterbrug op (in) de behandeltafel:

full



Ik trek de lagerschalen een stuk naar buiten, zodat de passingen in de brug niet gestraald en gecoat worden, maar ik weet niet zeker of dat handig is. Zeg Dr.Bral, hoe zou jij een Guzzi achterbrug aanleveren bij Spruyt, lagerschalen er in laten, er uit of -zoals ik nu doe- een eind naar buiten getrokken?
 
Op woensdag 04 februari 2004 09:19 schreef moturist het volgende:
...Zeg Dr.Bral Ralfie, hoe zou jij een Guzzi BMWachterbrug aanleveren bij Spruyt, lagerschalen er in laten, er uit of -zoals ik nu doe- een eind naar buiten getrokken?

Zoals jij het doet, en dan de lagerschalen dicht maken. Naderhand meteen nieuwe lagers erin monteren. ;)
 
Zoals jij het doet, en dan de lagerschalen dicht maken. Naderhand meteen nieuwe lagers erin monteren. ;)
gewoon alles eruit en zeggen dat ze de passing af moeten doppen, daarna ram je er de nieuwe in...tenminste, zo doe ik het al sinds ongeveer 1990 ;)

ook met balhoofden doe ik het zo, het stralen kan totaal geen kwaad voor de pasvlakken........(blijkt ook sinds ongeveer 1990) :)
 
Nou, 't zijspanframe is terug van de poedercoater, netjes verpakt in bubblefolie :)
't Ziet er prima uit *D

Al met al 55 EURO voor stralen, ontvetten en coaten van het frame en tien kleinere onderdelen.
Vin'k nie slecht :)
 
gewoon alles eruit en zeggen dat ze de passing af moeten doppen, daarna ram je er de nieuwe in...tenminste, zo doe ik het al sinds ongeveer 1990 ;)

ook met balhoofden doe ik het zo, het stralen kan totaal geen kwaad voor de pasvlakken........(blijkt ook sinds ongeveer 1990) :)

Kijk, "zeggen dat ze de passingen af moeten doppen" klinkt al goed. Dat moest ik dus allemaal zelf doen. :)

Stralen maakt inderdaad geen zak uit voor pasvlakken.

Enne, 55 euro voor een zijspanframe en een bos kleine stukken is een mooie prijs :} :} :}

Waar blijven de foto's B| :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan