moturist's Guzzi project

kan je ze niet reviseren?
het lijkt me dat het gewoon een kwestie van een paar keerringetjes, O-ringetjes en een beetje olie kan zijn.
als ze nu overleden zijn kan je ze in ieder geval demonteren om eens te kijken of je wat kan redden.
 
kan je ze niet reviseren?
het lijkt me dat het gewoon een kwestie van een paar keerringetjes, O-ringetjes en een beetje olie kan zijn.
als ze nu overleden zijn kan je ze in ieder geval demonteren om eens te kijken of je wat kan redden.


Nou, 'k heb idd weer een meevaller: de lekkages bleken toch in de leidinkjes te zitten die de units verbinden. 'k Dacht da'k die zo goed gecheked had, maar blijkbaar niet goed genoeg. 'k Heb de leidinkjes deels kunnen vervangen en deels kunnen repareren. Zo te zien houdt het systeem nu druk, morgen nog maar eens meten :)

Kleine tegenvaller is dat het vers gespoten voorspatbord een paar maal onzacht met een claxon in aanvaring moet zijn geweest, dus de eerste beschadigingen zijn binnen '( voordeel is wel dat dat nu alvast gebeurd is, eigen schuld dikke bult, hoef ik over m'n mooie lak ook niet meer in te zitten :')

Verder een kleine wijziging in de aansluiting van de olietemp-meter gemaakt, morgen kijken of het probleem is opgelost.

dfd394e1abc905e432cd9286e7ff5ecb
 
Vandaag even met het span naar Onno geweest, afspraak gemaakt om vrijdag de carbs wat netter af te stellen m.b.v. de kwik kolommen. De ontluchtnippels op alle 3 de grote remklauwen blijken licht te lekken. Onno denkt dat er een verkeerd type (te korte schroefdraad) in zit. 'k Heb een stel andere mee gekregen, straks even omwisselen en kijken of het beter wordt.
De olietemp meter werkt nu en eigenlijk wordt ik niet vrolijk van wat hij aangeeft: zo'n 65oC na een half uur pittig doorrijden. Dit blok wordt duidelijk te goed gekoeld B|
Verder loopt het allemaal aardig goed, het span stuurt licht en loopt bij gangbare snelheid mooi rechtuit. De achtervering blijft nu op druk, de voorvork lijkt nog ietsjes te lekken (gisteravond tot 2,5 bar opgepompt, vanmiddag nog 2 bar over) maar ik kan met zeepsop geen lek vinden. De laadstroom is nogal instabiel, dat kan ook nog interessant worden :')

Hier nog een plaatje:

08-02-20_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel mooi uit, het druk verschil, kan dat iets met de temperatuur te maken hebben??
Had je eventueel nog plannen voor een bakkie in Vriescheloo?
coffee.gif
 
ziet er heel mooi uit, het druk verschil, kan dat iets met de temperatuur te maken hebben??
Had je eventueel nog plannen voor een bakkie in Vriescheloo?[afbeelding]

De druk wordt alleen maar lager, nooit hoger, dus temp verschil is onwaarschijnlijk.

'k Wou vrijdag aan eind van de ochtend/begin van de middag, na het bezoek aan Onno, richting Vriescheloo touren :W als dat wat jou betreft OK is. Voorwaarde is wel dat ik de remmerij dan op orde heb.
 
Laatst bewerkt:
De druk wordt alleen maar lager, nooit hoger, dus temp verschil is onwaarschijnlijk.

'k Wou vrijdag aan eind van de ochtend/begin van de middag, na het bezoek aan Onno, richting Vriescheloo touren :W als dat wat jou betreft OK is. Voorwaarde is wel dat ik de remmerij dan op orde heb.

Is wat mij betreft, prima ik ben wel thuis.
 
hij is misselijkmakend mooi geworden, ik ben stikjalours *O*

kan de lekkage op de voorvork geen poreuze leiding zijn? of is die massief?
 
hij is misselijkmakend mooi geworden, ik ben stikjalours *O*

kan de lekkage op de voorvork geen poreuze leiding zijn? of is die massief?


kijk, dat lees ik nou graag *O*

:+

leidinkje is van dat harde kunststof remleiding, 'k weet niet of dat poreus kan worden :? 'k Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat (één van) de vorkdoppen lekt / lekken. Die zitten met teflon tape in de vorkpoten geschroefd en daar is dit type schroefdraad eigenlijk niet voor ontworpen. Maar vroeger werkte het wèl, dus je zou zeggen dat het nu ook weer moeten kunnen. Anders probeer ik het eens met locktite 542 :)
 
vanmiddag even lekker wezen toeren in noord Drenthe

08-02-24_1.jpg


kwam ik bijna niet meer thuis :X éénmaal weer in de stad bleek de motor de grootste moeite te hebben om bij stoplichten weg te komen. Als ik gas gaf bij stationair draaien sloeg de motor meteen af, ben op de laatste km 3 keer blijven staan :$ 't Was me vrijdag op weg naar "de Beuk" ook al overkomen dat de motor slecht van stationair oppakte toen hij warm was. Bij koude motor is er geen probleem. Ook als hij eenmaal boven de 2000 touren draait is er geen vuiltje meer aan de lucht. 'k Heb inmiddels via het Guzzi forum al een hele waslijst met tips, heb ik morgen weer wat te doen :')
 
Hij ziet er in ieder geval wel mooi uit tegen die achtergrond!
Heb ik die keitjes niet eens vaker gezien op een ploatie van jou maar dan met een Falcoontje?
Of vergis ik mij nu.
 
Hij ziet er in ieder geval wel mooi uit tegen die achtergrond!
Heb ik die keitjes niet eens vaker gezien op een ploatie van jou maar dan met een Falcoontje?
Of vergis ik mij nu.


ha ha, klopt, het hunebed van Loon, kom ik regelmatig langs, ligt aan één van m'n favoriete slingerweggetjes tussen Groningen en Assen

dfd394e1abc905e432cd9286e7ff5ecb
 
vanmiddag even lekker wezen toeren in noord Drenthe

[afbeelding]

kwam ik bijna niet meer thuis :X éénmaal weer in de stad bleek de motor de grootste moeite te hebben om bij stoplichten weg te komen. Als ik gas gaf bij stationair draaien sloeg de motor meteen af, ben op de laatste km 3 keer blijven staan :$ 't Was me vrijdag op weg naar "de Beuk" ook al overkomen dat de motor slecht van stationair oppakte toen hij warm was. Bij koude motor is er geen probleem. Ook als hij eenmaal boven de 2000 touren draait is er geen vuiltje meer aan de lucht. 'k Heb inmiddels via het Guzzi forum al een hele waslijst met tips, heb ik morgen weer wat te doen :')


Het sputter-probleem bij warme motor is inmiddels opgelost, 't bleek aan de bobines te liggen. Die had ik al een tijdje terug via Ebay gekocht bij een Duitse "Guzzi Dealer". Goedkoop bleek duurkoop: de dingen hadden zo'n 2,6 Ohm weerstand i.p.v. de gewenste ruim 3 Ohm maar liever 3,8 - 4,2 Ohm. Na grondige schoonmaak de ouwe bobines gemonteerd en het probleem deed zich niet meer voor.

Grappig genoeg lijkt nu ook de instabiliteit van de laadstroom voorbij. Kunnen slechte bobines zoveel stroom trekken dat bij 4500 RPM de spanning tot ca. 12,5 Volt kan teruglopen?

08-02-24_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het sputter-probleem bij warme motor is inmiddels opgelost, 't bleek aan de bobines te liggen. Die had ik al een tijdje terug via Ebay gekocht bij een Duitse "Guzzi Dealer". Goedkoop bleek duurkoop: de dingen hadden zo'n 2,6 Ohm weerstand i.p.v. de gewenste ruim 3 Ohm maar liever 3,8 - 4,2 Ohm. Na grondige schoonmaak de ouwe bobines gemonteerd en het probleem deed zich niet meer voor.

Grappig genoeg lijkt nu ook de instabiliteit van de laadstroom voorbij. Kunnen slechte bobines zoveel stroom trekken dat bij 4500 RPM de spanning tot ca. 12,5 Volt kan teruglopen?

[afbeelding]

Heb helaas geen antwoord op je vraag |(


Maar is het nou eens afgelopen met die jaloersmakende plaatjes van dat prachtige span :( :( :( :( :(

Straks durft niemand meer een plaatje te plaatsen van zijn/haar wat minder mooie span -O-













toch maar ff de hier welbekende smilie dan: :+
 
Heb helaas geen antwoord op je vraag |(


Maar is het nou eens afgelopen met die jaloersmakende plaatjes van dat prachtige span :( :( :( :( :(

Straks durft niemand meer een plaatje te plaatsen van zijn/haar wat minder mooie span -O-













toch maar ff de hier welbekende smilie dan: :+


oh, sorry, 'k wilde niet kwetsen

misschien kun je hier beter tegen:

motu_triest_1.jpg



motu_triest_3.jpg


(zelfde span 5 jaar geleden ;( ;( ;( )
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik wordt ook al groen en geel, sta nog aan het begin van het project,

IMG_1763.jpg


Maar als alles gaat zoals ik wil wordt het ook vast iets moois :)
 
Laatst bewerkt:
Tsja ik wordt ook al groen en geel, sta nog aan het begin van het project,

[afbeelding]

Maar als alles gaat zoals ik wil wordt het ook vast iets moois :)



Komt vast goed Ed :) gewoon de tijd nemen. Als iets je niet zint gewoon verbeteren of opnieuw doen. Vooral geen haast maken :Z Voordeel is dat je dan de kosten ook een beetje spreidt, komen de klappen wat minder hard aan :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan