moturist's Guzzi project

en die wil ik ook wel :9 :9


'k vond hem op ebay, heb hem nog niet ontvangen, moet uit Italië komen. Er staat er nog eentje, nogal duur: http://cgi.ebay.nl/1-24-MOTO-GUZZI-V7-SIDECAR-POLIZIA-POLICE-1971-MB_W0QQitemZ270319186738QQihZ017QQcategoryZ112619QQcmdZViewItem (KLIK!)
 
'k vond hem op ebay, heb hem nog niet ontvangen, moet uit Italië komen. Er staat er nog eentje, nogal duur: http://cgi.ebay.nl/1-24-MOTO-GUZZI-V7-SIDECAR-POLIZIA-POLICE-1971-MB_W0QQitemZ270319186738QQihZ017QQcategoryZ112619QQcmdZViewItem (KLIK!)

ja , 40 euro , dat is niet goedkoop..........koop bijna een echte voor die prijs _O-
 
ja , 40 euro , dat is niet goedkoop..........koop bijna een echte voor die prijs _O-

i.d.d. :Y


'k zit regelmatig op eBay, wil wel een oogje voor je open houden of er eentje voor een normalere prijs opduikt, maar op 20 Euro moet je wel rekenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de hele bedrading vervangen en alle aansluitingen van de cockpit zo mogelijk gesoldeerd en anders van nieuwe, gesoldeerde, stekkers en kabelschoentjes voorzien.
De stroomregelaar is vervangen door een nieuwe electronische, de accu is nieuw en aangesloten met laskabels (geschikt voor 200 Amp).

dan heb je in ieder geval de grootste moeilijkheden getackeld.
dan ga ik toch met ratman mee, de diodeplaat verdenken -O-
 
Kan maar er kan ook een ander probleem zijn doordat er een elektronische regelaar is toegepast.
Bij de latere modellen waar deze standaard op zat is een weerstand van 80 ohm in het laadstroom gedeelte op genomen .
Deze zat aangesloten op de D+ en de zekering kast omdat bleek dat met een elektronische regelaar de dynamo bij lagen toeren te weinig lade .
Dit was niet het geval met een mechanische want daar zat al een weerstand ingebouwd.
Dit kan dus ook een oorzaak zijn .
 
Kan maar er kan ook een ander probleem zijn doordat er een elektronische regelaar is toegepast.
Bij de latere modellen waar deze standaard op zat is een weerstand van 80 ohm in het laadstroom gedeelte op genomen .
Deze zat aangesloten op de D+ en de zekering kast omdat bleek dat met een elektronische regelaar de dynamo bij lagen toeren te weinig lade .
Dit was niet het geval met een mechanische want daar zat al een weerstand ingebouwd.
Dit kan dus ook een oorzaak zijn .

Dat 80 Ohm weerstandje is vooral bedoeld om de dynamo op te starten en staat parallel met het acculaadlampje, als de dynamo eenmaal stroom levert dan is het lampje en weerstand in principe overbodig omdat de hulpspanning zelf wordt geleverd via de drie extra diodes.
Volgens mij heeft moturist de weerstand ook ingebouwd voorzover ik mij kan herinneren
 
Ik heb daar ook een weerstandje geplaatst :Y Het zou eigenlijk 82 Ohm moeten zijn, maar om meteen ook te compenseren voor het LEDje dat ik gebruik als laadstroomlampje, heb ik bij de her-opbouw een weerstand van 68 Ohm 5 Watt parallel met het laadstroomLEDje gezet: tussen de 3de zekering en aansluiting 61 op de diodeplaat.
 
Laatst bewerkt:
Dat had je niet verteld dat je een led gebruikt als laadstroom lampje.
Als er standaard geen weerstand bij dat ledje zat had je het volgens dit schema aan moeten sluiten anders werk je dynamo niet zoals het hoort.
laadled12sr1.jpg

Dat vierkantje met die twee weerstanden en led komt op de plaats van je laadstroomlampje.
 
Laatst bewerkt:
Dat had je niet verteld dat je een led gebruikt als laadstroom lampje.
Als er standaard geen weerstand bij dat ledje zat had je het volgens dit schema aan moeten sluiten anders werk je dynamo niet zoals het hoort.
[http://img168.imageshack.us/img168/9476/laadled12sr1.jpg (afbeelding)]
Dat vierkantje met die twee weerstanden en led komt op de plaats van je laadstroomlampje.


jawel, jawel, dit is al een héél oud topic Robbedoes Guzzigek ;) haast eindeloos _O-

begin dit jaar zijn er een aantal posts geplaatst over hoe het beste te compenseren voor een LED als laadstroomlampje, dat begon hier: Geplaatst op woensdag 30 januari 2008 10:30

Ik heb destijds i.d.d. volgens jouw schema een weerstand aangesloten, alleen niet van 120 Ohm, maar ééntje van 68 Ohm. Aangezien er normaal al eentje van ca 80 Ohm wordt geplaatst, moet er immers mèt LEDje eentje met een wat lagere weerstand, om de stroom door het laadstroomlampje te "vervangen".

full
 
Laatst bewerkt:
Het schema heb ik van JCK ook bij jou bekend denk ik .
Als die 68 Ohm en die van 80 Ohm in serie staan weet ik niet of je die waarden zomaar kan optellen.
Ik zelf zou liever voor een exemplaar gaan van 120 Ohm .
Heb ook al eens een raad gehad om als je de laadstroomlamp weg laat er een weerstand van 47 kOhm 5Watt voor in de plaats te zetten om de dynamo op te starten.
Kijk maar wat je er mee doet.
 
jawel, jawel, dit is al een héél oud topic Robbedoes Guzzigek ;) haast eindeloos _O-

begin dit jaar zijn er een aantal posts geplaatst over hoe het beste te compenseren voor een LED als laadstroomlampje, dat begon hier: Geplaatst op woensdag 30 januari 2008 10:30

Ik heb destijds i.d.d. volgens jouw schema een weerstand aangesloten, alleen niet van 120 Ohm, maar ééntje van 68 Ohm. Aangezien er normaal al eentje van ca 80 Ohm wordt geplaatst, moet er immers mèt LEDje eentje met een wat lagere weerstand, om de stroom door het laadstroomlampje te "vervangen".

[afbeelding]

heb je dan wel dat vierkantje van guzzigek?
dus een weerstand in serie met de led, en een zwaardere parallel eroverheen?
stroom neemt namelijk altijd de weg van de minste weerstand.
 
Bert meent het hoor ;) 10 niet, maar 5 zeker..
Maar hoest met d'n moturist? Tis alweer bijna '83 _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan