moturist's Guzzi project

Afmetingen kan ik nu nog niet geven
Heb de fiets afgelopen zaterdag gekocht en ga hem van de week nog ophalen.
Hierna kan ik pas de maten opnemen.
Zal dus wel volgende week worden.
Geef dit zo snel mogelijk door. :} :}

Je hoeft je niet te haasten hoor, het zal ongetwijfeld allemaal niet snel gaan, zelf wil ik de platen pas rond kerst hebben, dan is het bedrijf gesloten (en heb ik dus me fiets niet nodig) pas dan kan ik dergelijke "grote" ingrepen aan het span doen, het is nu eenmaal mijn dagelijks vervoer.

trouwens....... ik meende te lezen dat jij zaterdag ook naar de BBot wil komen, volgens mij zijn we daar zo'n beetje allemaal? kunnen we even op ons gemak tekeningen bekijken, maten vergelijken en brainstormen.

@moturist, jij komt gewoon op de Falcone..... ;)
 
Je hoeft je niet te haasten hoor, het zal ongetwijfeld allemaal niet snel gaan, zelf wil ik de platen pas rond kerst hebben, dan is het bedrijf gesloten (en heb ik dus me fiets niet nodig) pas dan kan ik dergelijke "grote" ingrepen aan het span doen, het is nu eenmaal mijn dagelijks vervoer.

Weet je wel hoe snel dat al is en hoeveel uurtjes er in mooie afgewerkte platen gaan zitten????? :(

Heeeeeeel snel en veeeeeel dus tijd wordt echt wel krap O-)


trouwens....... ik meende te lezen dat jij zaterdag ook naar de BBot wil komen, volgens mij zijn we daar zo'n beetje allemaal? kunnen we even op ons gemak tekeningen bekijken, maten vergelijken en brainstormen.

Ben er en lijkt me goed plan :9

@moturist, jij komt gewoon op de Falcone..... ;)

Zal wel moeten, hebben goede raad nodig 8-)
 
goeie tip :) overigens heeft mijn spatbord zichzelf al ingekort :P

Zoek eigenlijk zo een heel span die het zelf doet. :9~

Maar zonder gekheid, ik zou de onderzijde wel netjes afwerken en kijken of er geen scheurtjes achter blijven.
Anders scheurtjes beitsen en vol laten lopen met tin om e.e.a. goed te kunnen conseveren :+
 
@ 3wheel

mijn 35 MM poten staan 195 MM uit elkaar.
voor mij hoef je al die moeite niet meer aan te halen.
ik heb vorige week op mijn werk twee platen geregeld.
je wil niet weten hoe zwaar een vierkante meter aluminium van 30 dik is :X
voorlopig houd ik ze nog even in depot voor het geval iemand lastige vragen gaat stellen (het moet natuurlijk wel administratief verwerkt worden 8-)

ik dacht voor die dummiepoten bij de motorboer in de afvalbak te kijken, daar liggen regelmatig kromme exemplaren klaar om te verzagen.
 
@ 3wheel

ik dacht voor die dummiepoten bij de motorboer in de afvalbak te kijken, daar liggen regelmatig kromme exemplaren klaar om te verzagen.
:?

Of je neemt een mooie RVS pijp van zeg 3a4 mm dik, boven en onder afdoppen beitsen, poetsen fertig. Neem wel RVS 304 (is taaier dan 316) :9
 
Weet je wel hoe snel dat al is en hoeveel uurtjes er in mooie afgewerkte platen gaan zitten?????
...
Of je neemt een mooie RVS pijp van zeg 3a4 mm dik, boven en onder afdoppen beitsen, poetsen fertig. Neem wel RVS 304 (is taaier dan 316)
....
Mmmm, voor mij hoeft het allemaal niet zo mooi, als het maar functioneel is, ik heb een (zeer) beperkt budget. Als iemand de gaten voor de poten kan boren, wil ik de rest ook wel met een zaag in model krassen, is mij ook goed.

Dat idee van die afgezaagde vorkpoten vind ik dan ook briljant.

Overigens kreeg ik van mijn ijzerboer een prijsopgave voor een plaat Alu van 200 bij 300 bij 30 mm van 78 euro. (Ik heb 'm bedankt voor de moeite, we zoeken verder).

Afijn, het echt goede nieuws is natuurlijk dat m'n T5/Velorex het doet (afgezien van de remmen, de verlichting en nog wat triviale zaken die de gemiddelde Ural-rijder ook niet heeft), en bij de eerste proefritten niet meteen de rozenperken in dook. Tijd voor een BOT-je dus.
 
Mijn budget is ook beperkt, vandaar dat ik hier op de zaak heb lopen lobbyen....... dan is in ieder geval het materiaal goedkoop (gratis??)
Laten we het gewoon eerst even over de tekeningen hebben, daar rolt dan vanzelf een prijsje per set uit en dan kan iedereen altijd nog zeggen of ie meedoet.

@Moturist; jammer dat je niet mee kan komen, jij hebt de meeste ervaring met soortgelijke platen en het resulterend stuurgedrag van het fietsje
 
Ben erg blij :+ Heb m'n nieuwe aandijving naast de bak binnen

wilde effe laten zien.
      
full
 
lijkt mij een heel geschikte zijspantrekker.
ik hoop dat je binnenkort wat foto's kan laten zien die boven postzegelformaat uitkomen.
kom je ermee naar het BOT?

Plaotie is inderdaad wat krap uitgevallen. Maar volgende week zet ik ze van diverse kanten er wel effe op.

Nee ik kom er niet mee naar het BOT. Ik ben wel snel maar ook weer niet zosnel dat ik de brommert zo snel aan het bakkie gebouwd heb. |(

Ik kom overigens wel met het bakkie maar die zit nog aan m'n oude gl1100 ;)
Wordt overigens wel z'n laatste rit.

Denk dak maar weer m'n oude topic oppik en de verbouwing in beeld ga brengen })
 
lijkt mij een heel geschikte zijspantrekker.
ik hoop dat je binnenkort wat foto's kan laten zien die boven postzegelformaat uitkomen.
kom je ermee naar het BOT?

Plaotie is inderdaad wat krap uitgevallen. Maar volgende week zet ik ze van diverse kanten er wel effe op.

Nee ik kom er niet mee naar het BOT. Ik ben wel snel maar ook weer niet zosnel dat ik de brommert zo snel aan het bakkie gebouwd heb. |(

Ik kom overigens wel met het bakkie maar die zit nog aan m'n oude gl1100 ;)
Wordt overigens wel z'n laatste rit.

Denk dak maar weer m'n oude topic oppik en de verbouwing in beeld ga brengen })
 
Plaotie is inderdaad wat krap uitgevallen. Maar volgende week zet ik ze van diverse kanten er wel effe op.

Nee ik kom er niet mee naar het BOT. Ik ben wel snel maar ook weer niet zosnel dat ik de brommert zo snel aan het bakkie gebouwd heb. |(

Ik kom overigens wel met het bakkie maar die zit nog aan m'n oude gl1100 ;)
Wordt overigens wel z'n laatste rit.

Denk dak maar weer m'n oude topic oppik en de verbouwing in beeld ga brengen })

ja leuk, doen hoor :)
 
Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om op een door de weekse dag op stap te gaan :)

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een doos vol onderdelen bij Spruyt in Hoogeveen af te leveren voor parel stralen en poedercoaten. 't Meeste lag al maanden klaar :o Er zitten ook Nuovo Falcone spullen bij, maar 't meeste is van de Cali.

'k Ben vooral erg benieuwd hoe het plaatwerk uit de bus gaat komen, ik beschouw het als experiment. Als het er goed uit ziet wil ik het nog in wit afbiezen (in de stijl van de V7 850 Cali) en met blanke lak afwerken.

full
 
Toch wel mooi dak nu reeds zie hoe de onderdelen van m'n nieuwe er uit zien.

Zal mooi worden parelstralen en poedercoaten :9
 
heb trouwens wat arteristiekerige vrijheid genomen en aan de onderste kroonplaat een bevestigings mogelijkheid (verstelbaar) voor de stuurdemper gefietst.....
 
Laatst bewerkt:
en hop, morgen heb ik een paar exemplaren bij me, ook 1 van de originele Ed Pols tekeningen (met dank aan Moturist)

maten heb ik hier effe niet ingevuld die moeten per fiets bepaald worden.

full
 
Beste Guzzisten met bakken
Ik heb vanavond 13 pagina"s berichten zitten lezen (he he)
leuk hoor Maar over deze dingen is nog heel wat af te O.H.en
Nu begrijp ik dat ik te laat ben voor het BOT.
Maar het lijkt me leuk om hierover eens samen te komen.
Ik heb vanaf mijn 18de tot mn 29ste bij Ed Pols gewerkt dus zo n beetje van
1974 af.
Het moturist zijspan was toen net zover dat de eerste versie verkocht werd
Van af die tijd ben ik zeer nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de zijspannen en de andere spullen bij Motortoer.
Ik ken dan ook veel redenen die Ed er toe bracht om juist deze oplossingen te gebruiken welke zeker niet gewoon waren in zijspanland toendertijd.
Nu ben ik niet zn typgeit(gewoon 2 vingerwerk zoals veel techneuten)
Dus om al de verhalen die ik ken uit deze tijd op te schrijven gaat me te veel tijd kosten (heb nog een aantal guzzen een leuke citroen CX een mooi motorjacht
en een gezin met 2 jongens en een vrouw en probeer in de resterende tijd mn Baas en leerlingen ook tevreden te houden.)
Maar ik denk dat ik nog wel wat te vertellen heb.
Wie denk je dat er in het varende zijspan zit??

Zijspan rijden is een van de leukste manieren om een mens van het een naar het andere punt te krijgen ( bijvoorbeeld een keer of 7 Amstellario
Proberen 200 te halen met een Kawa 1300 met Moturist. enzovoorts enzo

Groeten van Henk (trouwens toendertijd werd ik Hendrik genoemd)
 
leuk hoor Maar over deze dingen is nog heel wat af te O.H.en
Nu begrijp ik dat ik te laat ben voor het BOT.
Maar het lijkt me leuk om hierover eens samen te komen.
Toen jij dit typte was het kampvuur vast nog aan het branden. ;) (persoonlijk was ik al weer naar huis :o )


Zo te horen ben je een meer dan interessante 'gesprekspartner' voor op dit stukkie internet. :}

Typen met 2 vingers is niet zo'n probleem. :P (zo veel 10 vingerige tiepes zul je hier niet aantreffen denk ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan