Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Heb inmiddels vele topics gelezen over poedercoaten en polijsten met daarin verschillende reacties 'ik heb een leuk adresje' of 'ik weet waar je het goedkoop kan laten doen', maar kan iemand me nou is concreet vertellen waar dat adresje is en hoeveel dat dan kost ?
Heb bijvoorbeeld al verschillende keren de naam WPC (Westland Poeder Coating) voorbij zien komen. Kan iemand me vertellen wat het adres is. Andere adressen zijn ook welkom. Liefst nog in omgeving Amsterdam. Thnx voor de reacties alvast.

Robbert
 
Maar blijft de poedercoating ook na een paar jaar gebruik mooi als in geen scheurtjes ed ?

Dat is bijna zoiets als vragen "of motorbanden lang mee gaan" ;)

Als de voorbehandeling perfect is en het is om te beginnen een een bikkelharde velg die goed gecoat wordt en daarna goed gespaakt wordt met RVS spaken, dan gaat het lang mee (5+ jaar, of als je alleen in de zomer rijdt misschien wel 20+ jaar).

Wordt hij slordig afgedopt in de spaakgaten, of is het een velg met diepere corrosie (kuitjes in het materiaal na het zandstralen) dan is dat de plek waar de eerste corrosie onder de coating zal kruipen (ook sterk afhankelijk van gebruik en pasvorm van de spaaknippels). Kan een jaar duren, kan 5 jaar duren.

Is het een gare velg die niet netjes gespaakt is, dan gaat de coating barsten na een paar maanden omdat er dan wrik tussen de nippels en de velg cq naaf zit.

In alle gevallen kiezen voor kleur coating en daarna blanke coating. Nooit een compleet wiel poedercoaten, hij moet uit elkaar.
 
Dat is bijna zoiets als vragen "of motorbanden lang mee gaan" ;)
Hoezo ? Banden zijn een slijtage onderdeel
Als de voorbehandeling perfect is en het is om te beginnen een een bikkelharde velg die goed gecoat wordt en daarna goed gespaakt wordt met RVS spaken, dan gaat het lang mee (5+ jaar, of als je alleen in de zomer rijdt misschien wel 20+ jaar).

Wordt hij slordig afgedopt in de spaakgaten, of is het een velg met diepere corrosie (kuitjes in het materiaal na het zandstralen) dan is dat de plek waar de eerste corrosie onder de coating zal kruipen (ook sterk afhankelijk van gebruik en pasvorm van de spaaknippels). Kan een jaar duren, kan 5 jaar duren.

Is het een gare velg die niet netjes gespaakt is, dan gaat de coating barsten na een paar maanden omdat er dan wrik tussen de nippels en de velg cq naaf zit.

In alle gevallen kiezen voor kleur coating en daarna blanke coating
Hier kan ik wat mee, bedankt !
. Nooit een compleet wiel poedercoaten, hij moet uit elkaar.

Lijkt me logisch. ;)
 
Iemand een adresje in de buurt van mijn woonplaats (Schijndel) of werkplek (Venlo)?

Helaas heeft mijn huidige poedercoater (Gritstra) het steendruk (ben pas over 3 weken aan de beurt) dus ik zoek een adresje die snel en netjes kan coaten zodat ik verder kan met mijn projectje.

Met netjes bedoel ik iemand die niet de pasvlakken volblubberd met poeder maar die snapt dat poedercoaten van je wielen schrapen monnikenwerk is...

En met snel bedoel ik binnen 10 werkdagen (liefst sneller) mijn wielen klaar. Kleur glanzend zwart en als het even kan een coater die mijn wielen ook kan stralen en goed (!!!) kan afplakken. Hoeft niet goedkoop moet gewoon goed zijn.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Iemand een adresje in de buurt van mijn woonplaats (Schijndel) of werkplek (Venlo)?

Helaas heeft mijn huidige poedercoater (Gritstra) het steendruk (ben pas over 3 weken aan de beurt) dus ik zoek een adresje die snel en netjes kan coaten zodat ik verder kan met mijn projectje.

Met netjes bedoel ik iemand die niet de pasvlakken volblubberd met poeder maar die snapt dat poedercoaten van je wielen schrapen monnikenwerk is...

En met snel bedoel ik binnen 10 werkdagen (liefst sneller) mijn wielen klaar. Kleur glanzend zwart en als het even kan een coater die mijn wielen ook kan stralen en goed (!!!) kan afplakken. Hoeft niet goedkoop moet gewoon goed zijn.

Alvast bedankt!

Poedercoaten voor bedrijven en particulieren | Coating Plus

Vaklui
 
Laatst bewerkt:
:W

Omdat ik met een RGV250 project bezig ben, zocht ik ook een poedercoater in de regio Nijmegen. En ben door dit topic te lezen in 1ste instantie met het hier boven genoemde coatingplus te Schaijk in contact gekomen. Echter verwachtte men dat ik zelf klosjes zou maken om alle gaten te dichten. Het zal simpel zijn als je het weet, maar ik had als leek geen idee. Dus zodoende verder op MF gezocht en uiteindelijk kwam ik terecht bij Marcelo ofwel Appiers, die ze voorzien heeft van een prachtige poedercoatlaag plus blanke laklaag. En ook het afdichten voor me heeft gedaan.

Voor:
jKHg9Ag.jpg


Na:
fuzl2ke.jpg

2GnkenH.jpg


Na het ontdoen van de lelijke zwarte wrap / plastidip, bleek het voorwiel dusdanige lakbeschadigingen te hebben, dat een nieuwe laklaag echt nodig was. En het resultaat mag er echt zijn! En ook nog snel. Na een ruime week waren ze al klaar. Ook heb ik gepoedercoate frames van Jerryt zien staan. Gewoon om door een ringetje te halen, zo mooi! Marcelo, super bedankt. Ik kan je echt aanbevelen! :}
 
Laatst bewerkt:
lijkt op ral1036 parelmoer of metallic.
De kleur zier er onder diverse soorten verlichting altijd heel anders uit.
Zelfs een staaltje laat je enorm twijfelen :)

Ja, daar lijkt het inderdaad op, thanks voor je antwoord!

Dankje, er is me al eerder gevraagd naar de kleurcode, alleen heb ik die helaas niet.
Goede reden om gewoon es bij ze langs te rijden misschien, leuke zaak hoor! :t
Jammer! thanks voor je antwoord
 
Onlangs het frame van mn ligfiets laten poedercoaten bij Bercoat in Ridderkerk. Zeer schappelijk geprijsd en net werk afgeleverd. Vriendelijke man ook die de tijd voor je neemt.

Kan alle kleuren leveren die Axalta heeft. Heeft ie het niet, bestelt ie het gewoon voor je. Hij kan -in tegenstelling tot veel andere poedercoaters kennelijk- gewoon kleine hoeveelheden bestellen 'scheppen' van elke kleur die ie maar wilt.

Of ie motorvelgen doet weet ik niet, maar ik heb wel motorframes zien staan en ander werk voor Motoport dus dat zal vast wel.
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet helemaal on-topic, maar kent iemand hier misschien ook een goede spuiter in de regio Nijmegen - Arnhem?
Ja daar liggen mijn spullen nu al sinds september! :o
Ben daarom juist op zoek naar een goede spuiter die zijn afspraken wel na komt, voor een volgende keer.
Schop dit topic effe omhoog.
Ja dat gebeurt daar nu nog .
Werk aannemen- geen agenda planning- afspraken niet nakomen of vergeten en je gewoon laten barsten.
En dan prijzen vragen waar je van schrikt.

En dan uiteindelijk als je spuit herstel werk er maanden ligt krijg je opeens een telefoontje en zegt die kerel doodleuk ik zou het niet laten spuiten maar een andere motor kopen.
Dit omdat hij ander werk er door kreeg wat belangrijker was verzint hij maar effe dit kut excuus.
Terwijl ik altijd zelf bepaal wat ik met me motor doe of hem laat spuiten ergens of niet.
Dat bepaald die BVT niet.
Dus er is nog niks verandert daar.

Maar dat is gewoonte bij die dure bedrijven in wereldje ,BVT-Motopaint Alphen- Hoogeboom etc etc.
De mooiste verhaaltjes maar er gebeurt niks als het erop aankomt.
Dan kom je er achter dat die gasten nog nooit van enige agenda planning gehoord hebben.
Hoogeboom maakte het zo bont dat hij wel wilde spuiten-maar mijn tank was zo moeilijk - geen idee?.
Dat dit wel 7-8 maanden kon duren .
Maar BVT deed er schepje boven met zijn verhaal met mijn tank 11 maanden lang kwijt zijn .
Pfffff

En velgen poedefcoaten vond BVT maar kut- was niet goed en sterk genoeg beweerde hij.
Ik ben het daar niet mee eens -maar hij vroeg wel leuk voor twee velgen spuiten 400€.
Terwijl poedercoaten 150€ was glimmend zwart en erna blanke lak laag erover heen gepoedercoat.
Het zal wel dan denk ik met die gast.
 
Laatst bewerkt:
Schop dit topic effe omhoog.
Ja dat gebeurt daar nu nog .
Werk aannemen- geen agenda planning- afspraken niet nakomen of vergeten en je gewoon laten barsten.
En dan prijzen vragen waar je van schrikt.

En dan uiteindelijk als je spuit herstel werk er maanden ligt krijg je opeens een telefoontje en zegt die kerel doodleuk ik zou het niet laten spuiten maar een andere motor kopen.
Dit omdat hij ander werk er door kreeg wat belangrijker was verzint hij maar effe dit kut excuus.
Terwijl ik altijd zelf bepaal wat ik met me motor doe of hem laat spuiten ergens of niet.
Dat bepaald die BVT niet.
Dus er is nog niks verandert daar.

Maar dat is gewoonte bij die dure bedrijven in wereldje ,BVT-Motopaint Alphen- Hoogeboom etc etc.
De mooiste verhaaltjes maar er gebeurt niks als het erop aankomt.
Dan kom je er achter dat die gasten nog nooit van enige agenda planning gehoord hebben.
Hoogeboom maakte het zo bont dat hij wel wilde spuiten-maar mijn tank was zo moeilijk - geen idee?.
Dat dit wel 7-8 maanden kon duren .
Maar BVT deed er schepje boven met zijn verhaal met mijn tank 11 maanden lang kwijt zijn .
Pfffff

En velgen poedefcoaten vond BVT maar kut- was niet goed en sterk genoeg beweerde hij.
Ik ben het daar niet mee eens -maar hij vroeg wel leuk voor twee velgen spuiten 400€.
Terwijl poedercoaten 150€ was glimmend zwart en erna blanke lak laag erover heen gepoedercoat.
Het zal wel dan denk ik met die gast.
En dan heb je het erbarmelijke resultaat na een jaar wachten destijds bij mij nog niet gezien. Heb de laatste jaren meer soortgelijke ervaringen van klanten van MPA gehoord helaas. Ben bang dat Tonny teveel spuitstof heeft ingeademd. Maar daar hebben meer spuiters last van :X Ben inmiddels 2 spuiters verder en ben nu tevreden.
 
En dan heb je het erbarmelijke resultaat na een jaar wachten destijds bij mij nog niet gezien. Heb de laatste jaren meer soortgelijke ervaringen van klanten van MPA gehoord helaas. Ben bang dat Tonny teveel spuitstof heeft ingeademd. Maar daar hebben meer spuiters last van :X Ben inmiddels 2 spuiters verder en ben nu tevreden.
Zonde van je tijd geld en alles erom heen.
Levert alleen maar frustratie op.
 
Laatst bewerkt:
Het intresseert ze totaal niet hoe of wat.
Terwijl je als klant duur betaald voor spuit werk en er van uitgaat dat dit goed gedaan word.
Echt goedkoop zijn deze bedrijven ook niet
 
Laatst bewerkt:
Zonde van je tijd geld en alles erom heen.
Levert alleen maar frustratie op.
Ik heb het spuitwerk gezien waar # 34 het over heeft. Geen woord gelogen. Was gewoon schandalig. Omdat #34 na veel geduld uiteindelijk begon aan te dringen is het waarschijnlijk ff snel afgeraffeld. Daar sta je dan met je restauratie projectje waar veel TLC en geld in gegaan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan