* Hét Honda Hornet topic *

Status
Niet open voor verdere reacties.
naar mijn mening is 220 wel zo een beetje zijn top. (met een s valt het nog te doen ;) )
 
Hallo allen,

Ik heb een Hornet-S uit 2002, en ik heb een vraagje over de topsnelheid.

In z'n 5, haal ik de 220, maar in 6 gaat hij echt niet veel harder. :?

Is de 6 een soort overdrive ofzo ?

(of eventueel een andere tandwielverhouding nemen?)

Gr Ad
'S'je gaat in z'n 6 nog wel verder.(wel met gedempte Bos)
maar met 1 tandje (of2)groter achter,
gaat het wel ietsje makkelijker.
 
Heeft iemand een andere tandwielverhouding, als orgineel ?

En wat is dan de topsnelheid ?

Gr Ad
 
Heb net mijn Laser Oval Carbon gemonteerd, effe eten en dan de motor opbouwen, en goed testen *D
edit:
t*ring, wat gaat dat ding HARD :9~
Dit gaat me gewoon geld kosten.

Hoi, heb je voor mij nog wat foto's hiervan?

Het liefst van de zijkant, achterkant, en afstand linkpijp-achterveer.

ik heb nu ook zo'n demper maar kom er niet goed uit wat plaatsing betreft.

bvd Ad
 
Hallo gelukkige rijders van een hornet!!

ik heb mijn 25kW bike verkocht. Het was een GS500, ik heb op deze motor 2 jaartjes fijn kunnen oefenen. Nu werd het tijd voor de ultime naked bike!! Mijn honda is ingevoerd dus ik mag hem echt hornet noemen! Hier enkele foto's van mijn CB600 F Hornet:

full


Hornet Rules! :}
 
Laatst bewerkt:
dit is de andere kant...
full




ik ben nog even aan het oefenen met plaatjes toevoegen,
(ik heb te weinig op het forum gezeten tijdens mijn GS500 periode)
 
Laatst bewerkt:
ik heb de motor via marktplaats gevonden ja, hier staan volgens mij de meeste 2ehands motoren te koop..
natuurlijk wel even opletten waar je bij uitkomt, een 'expert'meenemen is geen overbodige luxe, het gaat wel nogal altijd om onze duur verdiende centjes..
en let op de prijs, is misschien overbodig om te zeggen maar dit is een vraagprijs, dus geen koopprijs..

groeten



hornet rules
 
Weet iemand wat een nieuwe originele rechterspiegel kost voor een 1998 hornet en waar je dit (online) kan bestellen? Want volgens mij is die verplicht. Bovendien moet ik een reflector hebben voor achterop volgens mij.
 
ik heb de motor via marktplaats gevonden ja, hier staan volgens mij de meeste 2ehands motoren te koop..
natuurlijk wel even opletten waar je bij uitkomt, een 'expert'meenemen is geen overbodige luxe, het gaat wel nogal altijd om onze duur verdiende centjes..
en let op de prijs, is misschien overbodig om te zeggen maar dit is een vraagprijs, dus geen koopprijs..

groeten

hornet rules
Staan idd hele lekkere hornets tussen bijv. deze.....
www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/75463.htm?zoek=hornet
 
Weet iemand wat een nieuwe originele rechterspiegel kost voor een 1998 hornet en waar je dit (online) kan bestellen? Want volgens mij is die verplicht. Bovendien moet ik een reflector hebben voor achterop volgens mij.
Is niet verplicht hoor,
je mag ook met een 'imitatie' rechterspiegel rijden :+







volgens mij is links alleen voldoende
 
he ad, mijn remus uitlaat zat er al op toen ik de motor kocht, het standaard ophangpunt is gewoon gebruikt, volgens mij heeft de vorige eigenaar niks hoeven veranderen bij het monteren. het type is 'grand prix'. Het geluid is mooi, maar is niet hard. dus als je een flink hard geluid wilt (veel dB's) dan moet je wat anders zoeken.

hornet rules :}
 
Na wat speurwerk heb ik nu een 2e hands DAM demper gekocht.

Een super geluid !!!(ik weet alleen niet hoe ik een fragmentje kan laten horen)

Ik kan hem iedereen aanbevelen, en niet duur INOX 225,- €.

Gr Ad
 
na een Yamaha diversion (bejaarden fiets) en een suzuki gsf 600 N (die ik nu nog heb) ben ik vanplan een hornet aan te schaffen.
Na 4 december ben mag ik eindelijk na een kleine 20.000 km afscheid nemen van het 25 kw. rijden wat ik een alles behalve vervelend afscheid vind.
op mijn zoektoch naar een geschikte hornet 600 heeft iemand van jullie vast al wel de zwakke plekken van dat o zo mooie hondaatje ontdekt waar ik op moet letten bij de aanschaf.
En van heel groot belang als nederlander natuurlijk de prijs, wat is redelijk, kleine schade's zoals deukjes vind ik niet hier is altijd wel een oplossing voor terwijl deze de prijs toch leuk drukken.

Vriendelijke groet,

Nico
 
Na wat speurwerk heb ik nu een 2e hands DAM demper gekocht.

Een super geluid !!!(ik weet alleen niet hoe ik een fragmentje kan laten horen)

Ik kan hem iedereen aanbevelen, en niet duur INOX 225,- €.

Gr Ad


Hier is hij dan de DAM.
full

2 imbusboutjes los, en hoppa, nieuwe vulling erin :}
 
Laatst bewerkt:
na een Yamaha diversion (bejaarden fiets) en een suzuki gsf 600 N (die ik nu nog heb) ben ik vanplan een hornet aan te schaffen.
Na 4 december ben mag ik eindelijk na een kleine 20.000 km afscheid nemen van het 25 kw. rijden wat ik een alles behalve vervelend afscheid vind.
op mijn zoektoch naar een geschikte hornet 600 heeft iemand van jullie vast al wel de zwakke plekken van dat o zo mooie hondaatje ontdekt waar ik op moet letten bij de aanschaf.
En van heel groot belang als nederlander natuurlijk de prijs, wat is redelijk, kleine schade's zoals deukjes vind ik niet hier is altijd wel een oplossing voor terwijl deze de prijs toch leuk drukken.

Vriendelijke groet,

Nico

Er zijn volgens mij geen zwakke plekken 8-)

En de prijs, tja....kijk en vergelijk denk ik.

Gr Ad
 
ik wil toch ook een 2ehands gaan kopen. Heb een mooie gezien.
MAar hij is nog niet 25kW weet iemand misschien hoeveel zo'n 25 kw setje kost?


EDIT: fototje was iets te groot post hem vanavond wel wat kleiner
 
een 25 kw setje is volgens mij vrij prijzig.
ik betaalde iets van 300 euro (te idioot voor woorden als je ziet wat t is) gelukig was de motor een koopje dus kon dit wel uit.
dit was een suzuki bandit.
 
leuke motor!
leuke kleur! denk dat dit wel de mooiste kleur is die ik tot nu toe gezien heb op n hornet, ook strak onderkuipje alleen demper is wel heel lelijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan