Het grote VFR/RVF400 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
de meeste vfr-en zijn origineel begrenst geweest op 180 km/u, kan goed zijn dat jij nog begrenst bent, de mijne gaat namelijk wel door na 180, heel die klok uit. schijnt een klein elektrisch kastje te zijn heb ik me laten vertellen.

gr van kc

Hallo,

Dat kan idd een klein kastje zijn die aan je kabelboom vast zit, ergens achter je cockpit. Deze zorgt ervoor dat je bij snelheid van circa 180 km/u geen begrenzer in werking treedt, en dus nog verder kunt doorhalen in toeren en dus snelheid. Andere mogelijkheid is ff je km-teller zelf openhalen, daar kan een kleine pinnetje inwendig inzitten, welke door de snelheidsnaald bij circa 180 km/u wordt aangeraakt. Hierdoor ontstaat een contact waarbij je begrenzer in werking wordt gesteld. Suc6 met testen.

En verder veel (naai)maaschienplezier!!! :]
 
Hallo,

Dat kan idd een klein kastje zijn die aan je kabelboom vast zit, ergens achter je cockpit. Deze zorgt ervoor dat je bij snelheid van circa 180 km/u geen begrenzer in werking treedt, en dus nog verder kunt doorhalen in toeren en dus snelheid. Andere mogelijkheid is ff je km-teller zelf openhalen, daar kan een kleine pinnetje inwendig inzitten, welke door de snelheidsnaald bij circa 180 km/u wordt aangeraakt. Hierdoor ontstaat een contact waarbij je begrenzer in werking wordt gesteld. Suc6 met testen.

En verder veel (naai)maaschienplezier!!! :]


Dank je wel voor de tip, ik zal er een blik op werpen, maar als a-technicus zal ik het wel niet snappen. Geen nood, als de bougies en filter vervangen moeten worden zal ik aan mijn monteur vragen of hij er naar kijkt.
In de tussentijd is 180 hard zat om aan de motor te wennen. Hard rijden is het makkelijkste, nu het goede bochtenwerk nog. :+

Leg even je laatste zin uit: ik niet snappe, dom blondje!?! })

Groet :] :]
 
Het is wel te doen hoor met die begrenser ik heb het ook gedaan bij de RVF van mijn vriendin die loopt nu 230 op mijn dig SP-2 teller, RVF met Factory kit K&N en laser demper,deze begrenser zorgt er voor dat bij de 180 2 van de 4 bougies niet meer mee doen
gr André
kijk ook eens op www.400cc.nl
 
Vanavond krijg ik deze !!!!! (nouja, krijg....)

full


Wat doet die factory kit precies ?!?
Enneh, weet iemand een goed (lees goedkoop) adres voor een paddockstand voor die pro-arm ?

thanx !
 
Vanavond krijg ik deze !!!!! (nouja, krijg....)

(Afbeelding)

Wat doet die factory kit precies ?!?
Enneh, weet iemand een goed (lees goedkoop) adres voor een paddockstand voor die pro-arm ?

thanx !

he das een mooi ding.
ben alleen bang dat de achterkant over is gespoten....
heeft ie schade gehad soms???
hoop niet dat je er teveel voor hebt betaald dan.....
(ben wel een beetje nieuwschierig!! ;)
Er moet een zwarte sticker achterop zitten he.....
vandaar....
 
Een Factory kit is net als een "Dynojet" andere sproejers en gas naalden in de carburateurs waardoor je het motor blok beter af kan stellen waardoor je meer pk's krijgt (samen met een sportuitlaat en andere lucht filters)
Volgens mij zit er bij jou een andere uitlaat demper op of niet ? Maco-Polo

gr André
 
Even een vraagje namens mijn vader. Hij heeft in juli dit jaar de nieuwe VFR gekocht. Nu had ie er erg veel last van dat zijn stuur trilde! Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Inmiddels heeft ie andere banden gekregen, Bridgestone BT020, dit heeft het wel verminderd.
 
he das een mooi ding.
ben alleen bang dat de achterkant over is gespoten....
heeft ie schade gehad soms???
hoop niet dat je er teveel voor hebt betaald dan.....
(ben wel een beetje nieuwschierig!! ;)
Er moet een zwarte sticker achterop zitten he.....
vandaar....

Bedankt voor je bezorgdheid, maar nee hoor. De RVF is niet overgespoten. De sticker is er gewoon afgehaald. Als je van dichtbij en met de juiste lichtinval kijkt, kun je de contouren van de oude sticker nog zien zitten. Ik denk dat de vorige eigenaar dit mooier vond. Daarbij komt dat ik bij aanschaf de complete historie van de fiets heb meegekregen in de vorm van rekeningen (betaalde uiteraard). Iedere onderhoudsbeurt, olieverversing en bandenwissel is door een dealer gedaan en dat staat allemaal netjes op papier.

En wat de prijs betreft, je betaalt voor deze dingen per definitie te veel. Ze zijn wat zeldzaam (maar dat hoef ik jou niet te vertellen...)

Raad maar eens wat ik betaald heb. 30.000 km gelopen, net grote beurt gehad, nieuwe set pirelli dragon evo's eronder, originele en scorpion demper erbij en die fucktory kit. O-)
 
Zijn werkelijke hoogste snelheid heb ik nog niet vast kunnen stellen, omdat die stomme meter blijft hangen op de 180, het wijzertje gaat niet verder. (op de meter staat 180 als laatst meer keuze heb ik niet). Maar ik heb het idee dat hij harder kan, dus die 215 zal wel lukken.
Ik zal het eens testen met mijn maatje die een sneller motor heeft. Zodra het bekend is zal ik het melden (als ik er niet vanaf gewaaid ben :+ ).

Vorige maand alles ververst, olie en zo, af laten stellen; het filter was ik vergeten te kopen, dus dat hebben ze schoongeblazen. En waarschijnlijk zal ik ook aan nieuw bougies moeten over een tijdje, die zijn inderdaad prijzig; dan vervang ik ook het filter. De boel ligt dan toch open. En de kosten een beetje verdelen he.

Groet :] :]

Bougies kosten nu al 25 EURIES!!!!!!! :X ]

Maar over de snelheid, met 25KW kan ik de 200 op teller halen (heb een Duitse versie met een snelheidsmeter die tot 240 gaat en andere caburateurs/sproeiers en oliekoeler) en onbegrensd (stiekem in France eruit gehaald) had ik'm bijna op 240, ik moest van t gas af. Als ik zo hoor dat de Japanse versie 215 loopt, denk ik dat de officiele (toen veel duurdere) Europese versie wat meer power heeft.

Info op:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/Images/German-SpecNC-30.jpg&imgrefurl=http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/Bvfr400r-mi.htm&h=387&w=596&sz=36&tbnid=6XMjUvqTF9IJ:&tbnh=86&tbnw=132&start=4&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Bvfr400r%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8
 
Bedankt voor je bezorgdheid, maar nee hoor. De RVF is niet overgespoten. De sticker is er gewoon afgehaald. Als je van dichtbij en met de juiste lichtinval kijkt, kun je de contouren van de oude sticker nog zien zitten. Ik denk dat de vorige eigenaar dit mooier vond. Daarbij komt dat ik bij aanschaf de complete historie van de fiets heb meegekregen in de vorm van rekeningen (betaalde uiteraard). Iedere onderhoudsbeurt, olieverversing en bandenwissel is door een dealer gedaan en dat staat allemaal netjes op papier.

En wat de prijs betreft, je betaalt voor deze dingen per definitie te veel. Ze zijn wat zeldzaam (maar dat hoef ik jou niet te vertellen...)

Raad maar eens wat ik betaald heb. 30.000 km gelopen, net grote beurt gehad, nieuwe set pirelli dragon evo's eronder, originele en scorpion demper erbij en die fucktory kit. O-)

denk het volgende...

Aangeboden: Honda RVF 400 R (NC35)
Prijs: 4.850,-- Euro
Beschrijving: Mooie, zeer goed onderhouden Honda RVF 400 R (NC 35) met factory kit en nagenoeg nieuwe banden (Pirelli Dragon Evo). Bouwjaar 1996, kilometerstand ± 31.000 km. Heeft zeer recent nog een beurtje gehad (rekeningen ter inzage). Zeer mooie, uiterst wendbare en exclusieve racer! Voor info bellen of mailen. Op biedingen via Marktplaats wordt niet gereageerd!

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 17-07-2004, 21:47
Gezien: 338 keer bekeken.


P.S. Als je niet meer betaald hebt als de vraagprijs, dan heb je een goede koop gedaan.... *D
 
Ach sjit, wist niet dat de advertentie nog op MP stond.

Het mooiste is dat het een oud-klasgenoot en ou-collega betrof die de fiets verkocht. Heb dus een uitgebreide proefrit kunnen maken en en de complete historie van de fiets ingezien. Dus alle rekeningen etc.

Ik heb in ieder geval niet meer betaald dan de vraagprijs.... ;)

Heb er nu 500 km mee gereden en blijft een geweldig ding. Alleen wat een allejezus klein tankje. Bij fors doorrijden is de radius 150 km.
 
Dan rij je wel heeel fors door hoor.
ik heb zelfs 1x 238km gehaald tot reserve, meestal zit ik tussen de 180 en 210.
 
Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er mee naar mijn werk gereden ben. Dat is een ritje van 80 km, met ongeveer 70 kilometer snelweg.

Die 70 kilometer heb ik eigenlijk constant boven de 160 gereden. Dat zal ook niet geholpen hebben.Ik zal het dit weekend nog wel even in de gaten houden.

Had ik al gezegd dat ik als een kind zo blij ben met dit ding..... :+
 
Ach sjit, wist niet dat de advertentie nog op MP stond.

Het mooiste is dat het een oud-klasgenoot en ou-collega betrof die de fiets verkocht. Heb dus een uitgebreide proefrit kunnen maken en en de complete historie van de fiets ingezien. Dus alle rekeningen etc.

Ik heb in ieder geval niet meer betaald dan de vraagprijs.... ;)

Heb er nu 500 km mee gereden en blijft een geweldig ding. Alleen wat een allejezus klein tankje. Bij fors doorrijden is de radius 150 km.

Dat klopt NIET.
Als ik flink door gas haal ik toch snel 250km.
waarschijnlijk toch een lek in de tank.... :P
...ik vond hem al zo goedkoop...... |(
 
Haha, ik zal er nog wel eens echt goed op letten dan. Misschien zit ik er naast...

Of jij rijdt als een watje, dat kan natuurlijk ook :+

Die RVF is echt geweldig, daar mankeert helemaal niets aan.
Heeft een van jullie een paddockstand voor de RVF en waar heb je die vandaan ?!?

Thanx !
 
Haha, ik zal er nog wel eens echt goed op letten dan. Misschien zit ik er naast...

Of jij rijdt als een watje, dat kan natuurlijk ook :+

Die RVF is echt geweldig, daar mankeert helemaal niets aan.
Heeft een van jullie een paddockstand voor de RVF en waar heb je die vandaan ?!?

Thanx !

ik heb er een.
wat geef je er voor????
(wat de gek er voor geeft)

hij is omgebouwd van een Duc. 916 naar RVF door Bakker. die ook bakker frames maken enzo.
heb het adres niet...
maar als je effe rond zoekt meet Google.nl heb je hem zo denk ik!!!!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan