Dragstar 650

Daese

MF'er
20 mei 2004
35
0
Brasschaat
Hej Dragstarliefhebbers,

Ik ben 18 jaar en ben namelijk van plan om een Dragstar 650 aan te schaffen. Dus graag had ik wat nuttige informatie over deze bloedmooie chopper. :9~ Wat ik belangrijk vind is rijbereik(aangezien ik véél wil gaan toere), topsnelheid, eventuele gebreken, en waar je vooral op moet letten bij de aankoop van een tweedehands Dragstar 650. :?

THx Jeroen
 
Goeie keuze; het is een hele mooie bike. :) Beetje licht qua vermogen misschien, maar gaaf om te zien. :)

Wat ik er van weet is dat-ie vrij snel met de steps over de grond schraapt in de bochten, dus snel de bochten in gooien zal niet lukken. Qua grondspeling is het ook wat krap, dus ik weet niet of je er zo een stoepje mee op of af kunt rijden.
 
Beetje licht qua vermogen misschien, maar gaaf om te zien.
Als 18-jarige zal je wel op een wat lichtere motor moeten beginnen, en dan denk ik dat je een hele goeie keuze maakt. De dragstar is ook mijn eerste keus als motor om te kopen, zodra ik mijn rijbewijs heb. In mijn geval wordt het dan wel een dragstar classic (650 of 1100 weet ik nog niet?!)
Qua rijeigenschappen kan ik je dan ook niks vertellen, want ik heb nog niet het genoegen mogen hebben om erop te mogen rijden. Ik kan wel vertellen, dat je een goeie smaak hebt! ;)

Je zou ook nog eens kunnen proberen om je vraag hier te stellen:
http://www.dutchdragstarclub.nl
 
Met een classic zit je (aangezien floorboards) eerder aan de grond dan met een cruiser. Bereik is niet al te denderend (hangt natuurlijk ook van je rijstijl af) maar als ik mijn tank volgooi (17 l.) dan moet ik ergens rond de 200km tanken (althans: dan gaat ie op reserve en zit er nog een dikke 4 liter in). Bereik zou dan voor mij ergens op 250km uitkomen maar dat schijnt stukken zuiniger te kunnen... :)

Topsnelheid is volgens mij niet al te mal; de 1100 is in ieder geval begrensd op zo uit mijn hoofd 175km. En geloof mij: zonder scherm en zonder integraalhelm is dat flink aan. Zeker als het wat muggentijd wordt.
 
Hej Dragstarliefhebbers,

Ik ben 18 jaar en ben namelijk van plan om een Dragstar 650 aan te schaffen. Dus graag had ik wat nuttige informatie over deze bloedmooie chopper. :9~ Wat ik belangrijk vind is rijbereik(aangezien ik véél wil gaan toere), topsnelheid, eventuele gebreken, en waar je vooral op moet letten bij de aankoop van een tweedehands Dragstar 650. :?

THx Jeroen

Je zal de 650 van 29kw moeten laten terugvoeren naar 25kw. Top zal daardoor rond de 145 km/u komen liggen... ;)

Ik ben zelf op deze chopper gestart en dat beviel prima, het zwaartepunt ligt lekker laag, waardoor de motor lekkerstabiel is op de weg. Perfecte wegligging dus, wat zich uit in lekker sturen in de bochten. Cardan aandrijving en daardoor onderhoudsarm, wat wel zo prettig is. De orginele uitlaten klinken ietwat te licht, maar da's verder geen probleem. Het is gewoon een leuke motor om mee te beginnen... :) :) :)
 
Ik ben 45 jaar en rijd nu al anderhalf jaar met een Dragstar 650 classic en ben daar heel tevreden over ben in Mei laatsleden met de club voor 4 dagen naar het Zwarte Woud geweest en ook in de bochten deed hij het goed .
 
Je zal de 650 van 29kw moeten laten terugvoeren naar 25kw. Top zal daardoor rond de 145 km/u komen liggen... ;)

Ik rijd ook een Classic 650. De topsnelheid ligt rond de 140 km/uur.
Zou de mijne dan ook teruggebracht zijn naar 25 KW??

Ik weeg ruim 100 kilo. Mogelijk dat dat de oorzaak is,
 
Hé Mr.Black,

Kan er misschien ook mee te maken hebben dat je altijd met Mrs.Black gaat toeren ;)

full
 
Goede keuze *D Is ook een van mijn favorieten. Zag onlangs een 650 staan bij motorport Westerhoven, compleet met 25Kw kit er in.

HELAAS was de prijs een béétje boven mijn budget, voor 6700 pleuries mocht ik hem zo meenemen '(

Dus ik vraag me af hoe je hem als gemiddelde 18 jarige wil bekostigen :?
 
Goede keuze *D Is ook een van mijn favorieten. Zag onlangs een 650 staan bij motorport Westerhoven, compleet met 25Kw kit er in.

HELAAS was de prijs een béétje boven mijn budget, voor 6700 pleuries mocht ik hem zo meenemen '(

Dus ik vraag me af hoe je hem als gemiddelde 18 jarige wil bekostigen :?

Heel simpel, net als ik eerst ff een goedkope op de kop tikken. En je dan uit de naad werken om binnen een best korte tijd een betere aan te schaffen. :)
 
Ja deze foto is gemaakt nadat ze een flink stuk was afgevallen! ;)
 
Je zal de 650 van 29kw moeten laten terugvoeren naar 25kw. Top zal daardoor rond de 145 km/u komen liggen... ;)

Ik ben zelf op deze chopper gestart en dat beviel prima, het zwaartepunt ligt lekker laag, waardoor de motor lekkerstabiel is op de weg. Perfecte wegligging dus, wat zich uit in lekker sturen in de bochten. Cardan aandrijving en daardoor onderhoudsarm, wat wel zo prettig is. De orginele uitlaten klinken ietwat te licht, maar da's verder geen probleem. Het is gewoon een leuke motor om mee te beginnen... :) :) :)
nee,hoor,mijn meisje(gears) heeft ook een 25kw dragstar 650 gehad,en in frankrijk hebben we zij aan zij 170 gereden.dat loopt ie wel hoor
was vast geen gezicht een R6 en een dragstar strak achter elkaar aan
 
nee,hoor,mijn meisje(gears) heeft ook een 25kw dragstar 650 gehad,en in frankrijk hebben we zij aan zij 170 gereden.dat loopt ie wel hoor
was vast geen gezicht een R6 en een dragstar strak achter elkaar aan

En een paar uur later zeker verbaast kijken toen het blok vast liep. :+
 
Zo, ben weer actief aan het kijken naar een dragstar, en was helemaal vergeten dat ik ooit nog zelf in dit topic gereageerd heb!

Ter zake. Ik heb nu een 1100 Virago, sinds 2005 en naar tevredenheid maar vind een dragstar gewoon een hele mooie motor. Het hoeft niet allemaal gigantisch hard te gaan maar ik wil wel gewoon vlot mee kunnen komen, en niet het onderste uit de kan moeten halen als ik bijvoorbeeld achteraan in een toertocht rij. Ik heb nog niet gereden met de 650, maar komen je echt te kort, zeker als je van een 1100 afstapt? Ik snap dat ik aan vermogen inlever, maar zo heel veel kw heeft die Virago ook weer niet (is uit '87).
 
Je verliest ongeveer 1/3e aan paardjes en nog een schep koppel.
Volgens mij ben je het gauw beu op de 650, ik zou een zwaardere versie nemen.
 
Zo, ben weer actief aan het kijken naar een dragstar, en was helemaal vergeten dat ik ooit nog zelf in dit topic gereageerd heb!

Ter zake. Ik heb nu een 1100 Virago, sinds 2005 en naar tevredenheid maar vind een dragstar gewoon een hele mooie motor. Het hoeft niet allemaal gigantisch hard te gaan maar ik wil wel gewoon vlot mee kunnen komen, en niet het onderste uit de kan moeten halen als ik bijvoorbeeld achteraan in een toertocht rij. Ik heb nog niet gereden met de 650, maar komen je echt te kort? Zeker als je van een 1100 afstapt? Ik snap dat ik aan vermogen inlever, maar zo heel veel kw heeft die Virago ook weer niet (is uit '87).

Heb ook hier gekeken maar werd er niet veel wijzer van; Proefrit Yamaha Dragster 650 Wie heeft er ervaring?
 
Ik heb zelf een Dragstar 650 en voor mij voldoet deze prima en vind het een mooie en makkelijke motor om mee te rijden. Je hoeft echt niet aan het gas te hangen om met een toertocht de menigte bij te houden, je kunt rustig 50/60 rijden in z'n 5.
Het verschil ten opzichte met een 1100 is met name het koppel. als je nu een 1100 virago hebt dan zul je dit best wel merken als je voor een 650 kiest.
Een Dragstar 1100 heeft het zelfde blok als een virago 1100 en de 650 heeft een virago 535 blok dat naar 650 is opgeschroefd.

Het beste is om hiervoor een proefrit te maken op beide motoren.
Mocht je geld te besteden hebben dan zou ik gaan voor de XVS950A Midnight Star.

http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/custom/xvs950a.jsp


Dit is de opvolger van de 650.

Succes met het maken van een keuze.

Groetjes,
Erik
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Jaja, ik ken de midnightstar, prachtige motor, evenals de royalstar, beide helaas net boven het budget. Je link zegt overigens "forbidden" als ik er op klik.
 
nee,hoor,mijn meisje(gears) heeft ook een 25kw dragstar 650 gehad,en in frankrijk hebben we zij aan zij 170 gereden.dat loopt ie wel hoor
was vast geen gezicht een R6 en een dragstar strak achter elkaar aan

Nou, wij hebben hier ook een 650 staan, met dynokit, open filter en aangepaste uitlaten, maar 170 km/h ??
 
Ik heb nu sinds en jaar of 4 een 650 en bevalt prima.

Natuurlijk zit er verschil tussen de 1100 en 650 qua vermogen en dat zul je ook merken, zeer als je van een 1100 afkomt.

Mijn 650 is te koop want ik wil naar een midnightstar 1300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan