de rooie (cb400f)

he roestendoeze een mooi project wat je onder handen hebt Ik heb een paar vragen aan jou ik heb zelf ook een honda cb400 f in de schuur staan ze staat al ongeveer 3 jaar stil en heeft 68999 km op de teller bouwjaar is 76 is dit nog de moeite waard om dit aan de gang te maken ze loopt nu niet ik denk dat de cabarateurs schoon moeten en wanneer moet de disstributie ketting vernieuwt wordenwat dingen kan ik zelf wel maar niet alles met andere woorden is de moeite nog waart of zeg je verkoop maardat ding tis ook een rode en er zit een anderhalf persoon zitje op opdetank staat supersport bvd suzuki-ryder
 
volgens mij lijkt dit een verkapte ..'help me er ff vanaf...' :P

Maareh...68.000 ..dat riekt daar de revisieleeftijd..Laat es ff wat piccies zien !

Ovrigus ; ligt eraan wat je ermee wilt ; wil je er weer op gaan rijden, low budget etc etc ? Dan heb je een prima fiets die je met niet al te veel onkosten wellicht best weer aan de praat krijgt. Wil je m helemaal weer als nieuw krijgen dan is dat veelal teveel gevraagd, aangezien onze sjientjes niet .... ehhh.... erg zeldzaam zijn en de gerestaureerde waarde vaak te laag is. ;)
 
he roestendoeze een mooi project wat je onder handen hebt Ik heb een paar vragen aan jou ik heb zelf ook een honda cb400 f in de schuur staan ze staat al ongeveer 3 jaar stil en heeft 68999 km op de teller bouwjaar is 76 is dit nog de moeite waard om dit aan de gang te maken ze loopt nu niet ik denk dat de cabarateurs schoon moeten en wanneer moet de disstributie ketting vernieuwt wordenwat dingen kan ik zelf wel maar niet alles met andere woorden is de moeite nog waart of zeg je verkoop maardat ding tis ook een rode en er zit een anderhalf persoon zitje op opdetank staat supersport bvd suzuki-ryder
Zo te horen zeker de moeite waard 8-)

Zelfs met redelijk versleten zuigers krijg je ze nog netjes aan 't lopen & eenmaal fatsoenlijk afgesteld = start altijd. :} Die distributieketting (noemen we meestal nokkenasketting :P ) merk je op gehoor als die te slap ligt en is redelijk lange tijd bij te spannen. Alleen wordt vaak het geratel vd primaire ketting bij stationair draaien verward met de nokkenas-ketting.(ook wel bij motorzaken :X )



[me]Ik heb wel zin in weer es een pruts en pruttel meeting. *D [/me]


erg fraai wordt ie weer :)

snel weer :]
dank :) ben vorige week met gedeukte tank en al weer woonwerkverkeer wezen doen. :]

En Hoppa, waar menig brikkenrijder 2 weken mee bezig, gaat RDZ binnen dagje mee aan de haal. hahaha, mooi tankje RDZ en mooi dat je de draadjes netjes wegwerkt. Oog voor detail zal ik maar zeggen. :)
Valt wel mee. :P Tankje en zadeltje wisselen heb ik nou haast een half jaar over gedaan. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi

@ weken geleden heb ik een cb900f bol,dor gekocht als knutsel opjekt maar had hem binnen een week weer helemaal top. Er moest dus eigenlijk niets aan gebeuren, maar hierdoor zag iemand dat ik een voorliefde had voor een oude jap en gaf mij in ruil voor een fles wisky een cb400f omdat hij er niets mee deed. Ik kende dit type totaal niet en was erg blij verast met de leuke uitsraaling. Nou heeft hij 2 jaar buiten gestaan maar ziet er nog redelijk uit. Dit is meer het opknap objekt waar ik op zat te wachten maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Ook deze is uit 76 en heeft bijna 70000 gereden.

Heeft iemand advies voor mij

Bas
 
yep...advies is ; kijk es of ie loopt...oude benzine eruit, olie erin, filter, nieuwe bougs...accu...en starten maar...

en vervolgens kijken of ie dan een klein beetje fatsoeilijk geluid maakt...

Kortom ; even sjekke wat er aan moet gebeuren voordat je alles gaat losslopen (en eerst even bepalen wat je er sws mee wilt he.. :P )

en vooral veel vragen hier stellen..... ;) er zijn er zat (w.o. ik zei de gek) die zo'n ding hebben staan en er vanalles uit pure liefde (of uit geldnood) mee doen.. :+
 
1
...en gaf mij in ruil voor een fles wisky een cb400f omdat hij er niets mee deed. Ik kende dit type totaal niet en was erg blij verast met de leuke uitsraaling.
2
Nou heeft hij 2 jaar buiten gestaan maar ziet er nog redelijk uit. Dit is meer het opknap objekt waar ik op zat te wachten maar weet niet goed waar ik moet beginnen. Ook deze is uit 76 en heeft bijna 70000 gereden.
3
Heeft iemand advies voor mij
1
Goeie ruil ;) en als ie straks loopt ga je ook verrast zijn met de rij-karakteristiek. 8-)
2
Heb jij em van suzuki-ryder overgenomen toevallig? :P
3
Tuurlijk :)

Kijk es naar de olie of die nog op peil is en oftie nog wat doorzichtig is & schijn es met een zaklampje in de tank wat daar onderin allemaal drijft.

Duw 't blokje eens rond met de kickstarter is je iets van compressie voelt, evt bougies eruit en met je vinger (als 't past) het gat dichthouden. Dan moet je best wat druk voelen.

Zorg dat er een benzine-filtertje in je benzineslang zit als de tank vanbinnen idd wat geroest of vuil is.

Zorg dat je kleppen & onsteking netjes afgesteld staan.

Laat de carbs via de onderste slangetjes eens leeglopen.

en weer vol. :P


Laad de accu op en probeer met de choke helemaal open en zonder gas eens te starten. (eerste keren met de kickstarter doe ik zelf 't liefst :? )
 
Roes...OBT was iets te KK (kauwe klauwerig)..dus vandaar dat het me niet verstandig leek richting Best af te reizen...

Maar ff vraagje hoe we e.e.a. nu uit gaan wisselen ; zal ik m gewoon opsturen en dat jij mij het stuurke stuurt ? Kost 5.50 en das pienuts :)
 
Roes...OBT was iets te KK (kauwe klauwerig)..dus vandaar dat het me niet verstandig leek richting Best af te reizen...

Maar ff vraagje hoe we e.e.a. nu uit gaan wisselen ; zal ik m gewoon opsturen en dat jij mij het stuurke stuurt ? Kost 5.50 en das pienuts :)
Bedoel je 't spatbordje? Heeft voor mij niet zo'n haast hoor. ;)

as.zondag is trouwens de herkansing met een graad of 6 warmer :)


Als jij 't stuurtje wel met spoed nodig hebt kan ik evt wel sturen. (als we allebei sturen is 't al 11euro en voor dat geld rij ik met de 400 zo'n 220km's. :] ;)
 
wil jij zeggen dat je met je cb400 zo'n 1:22 rijdt?
Onder de meeste omstandigheden wel ja. ;) (met langere trips 1 op 23 en met koude en korte ritje 1 op 20)

Maar stelt niks voor. Kawa die adHd99 vandeweek te koop aanbood in obt-topic doet 1 op 35 :} (en zitten maar 2 kleppen in om te stellen :P )
 
Goed zeg. Wat zijn nog meer ultrazuinige en verder ook goedkope motoren? Zoiets lijkt me wel wat als cheap woon-werk verkeer. Mijn maandelijkse reiskostenvergoeding heb ik er nl. met de auto (1:11) al in een week doorheen!
 
yep..aankomende zondag ? wat is er dan te doen ?

Maar kan m wel gebruiken en ik stuur het spatbord toch ff op..anders kom ik in de verleiding om m weer ergens anders voor te gebruiken.... :+
 
Goed zeg. Wat zijn nog meer ultrazuinige en verder ook goedkope motoren? Zoiets lijkt me wel wat als cheap woon-werk verkeer. Mijn maandelijkse reiskostenvergoeding heb ik er nl. met de auto (1:11) al in een week doorheen!
die met 1op35 die ik net noemde is ultra-lord-cheap-woon-werker O-)
(volgens mij heeft rommel-rijder ook zoiets, die is er wel eens mee op obt geweest)

[spammode]
kawazaki z250c'83, zoek maar op bikez.com naar de specs en ergens in de laatste 50 posts vh obt10 topic staat een foto met een soort van advertentie (staat bij mij om de hoek bij bekende van me)
[/spammode]
 
1
yep..aankomende zondag ? wat is er dan te doen ?
2
Maar kan m wel gebruiken en ik stuur het spatbord toch ff op..anders kom ik in de verleiding om m weer ergens anders voor te gebruiken.... :+
1
zie mijn sig/onderschrift/handtekening-dinges O-)
2
Wil dit zeggen dat de voorvork-uitlaatset-ruil niet doorgaat? :?
 
heb een voorvork staan voor je..maar chroom is niet alles meer...is dat een probleem ? Poten zijn iig recht en de onderpoten goed...Maar die moet je wel komen halen want da's met de post geen pretje...
 
die met 1op35 die ik net noemde is ultra-lord-cheap-woon-werker O-)
(volgens mij heeft rommel-rijder ook zoiets, die is er wel eens mee op obt geweest)

[spammode]
kawazaki z250c'83, zoek maar op bikez.com naar de specs en ergens in de laatste 50 posts vh obt10 topic staat een foto met een soort van advertentie (staat bij mij om de hoek bij bekende van me)
[/spammode]


Ha ha ja dat groene ding met die kapotte buddy ;)

Was dat OBT1 niet zelfs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan