Motor-Forum

Select Forum

How-to: Zelf Led-knipperlichten monteren!!!!

De Reply Racer!

Reg. datum:
04 sep. 2003
Er zit ook een electrisch schema in.
Ga even na waar de knipperlichten op aangesloten zitten, dan weten we dat iig zeker. :)

Reg. datum:
25 feb. 2007
hey mensen het is dus makkelijker om de relais te vervangen maar dan moet je deze ook weten zitten weet iemand dat voor een honda cb?? ik zit namelijk met hetzelde probleem maar kan die stomme relais niet vinden help me want ik word er niet goed van

Bandit wordt FJR !

Reg. datum:
25 feb. 2006
Mensen, waarom het relais vervangen dan ??

Ik heb net ivm te snel knipperende lampjes 2 heatsinks ertussen gefrot, en dat werkt uitstekend.

En het kost maar 4,95 per heatsink...

Het lijkt me dat een relais duurder is..??

geblokkeeerd account

Reg. datum:
24 jan. 2003
Functie:
geblokkeeerd account
Klopt.... maar die heatsinks worden knap heet (kijk dus uit voor je bedrading en kappen etc) en zijn in feite een fröbel oplossing.
Disclaimer: mijn reactie kán met een grote glimlach zijn neergezet....

geblokkeeerd account

Reg. datum:
24 jan. 2003
Functie:
geblokkeeerd account
quote:
tommeke666 schreef op 02 maart 2007 @ 15:14:
hey mensen het is dus makkelijker om de relais te vervangen maar dan moet je deze ook weten zitten weet iemand dat voor een honda cb?? ik zit namelijk met hetzelde probleem maar kan die stomme relais niet vinden help me want ik word er niet goed van

Dat kan niet moeilijk zijn. Volg de bedrading van je knipperlichten, dan moet je 'm vinden. Het is een vierkant, meestal zwart, kastje. Daar heb je er niet zoveel van....
Als de knippers aan staan kun je het relais ook horen tikken. Laatste optie is even op de liefhebberssites kijken naar een el. schema.
Disclaimer: mijn reactie kán met een grote glimlach zijn neergezet....

Bandit wordt FJR !

Reg. datum:
25 feb. 2006
quote:
JanB schreef op 02 maart 2007 @ 17:25:
Klopt.... maar die heatsinks worden knap heet (kijk dus uit voor je bedrading en kappen etc) en zijn in feite een fröbel oplossing.

Ik heb ze er nu al ff opzitten, maar ook bij continue gebruik van mijn knipperlichten (alarmlichten bijvoorbeeld) worden ze eigenlijk helemaal niet warm, heatsinks zijn juist bedoeld omdat normale weerstanden te warm zouden worden...

Reg. datum:
20 mei. 2003
Oma oma toch we gaan dit topic weer is aanzwengelen.

Ik heb spiegels gekocht met led lichtjes erin en nu hoor ik een hoop termen voorbij komen, maar toch een vraag.

Mijn accu zal wel 12 Volt leveren, en die ledlichtjes heb ik doorgekregen 1 Ah. Maar moet ik nu om de weerstand te berekenen eerst weten hoeveel Watt mn oude knipperlichten waren?

Heb al even gekeken zonder weerstand maar dan knipperen ze idd te snel...

De Reply Racer!

Reg. datum:
04 sep. 2003
Je moet als het ware de oude situaltie simuleren.
Dus door het wattage te nemen van de oude knippers kan je de extra weerstand bepalen.

Meestal is 10 ohm per knipperlicht voldoende. :)

Reg. datum:
20 mei. 2003
quote:
Kanarie schreef op 20 maart 2007 @ 12:29:
Je moet als het ware de oude situaltie simuleren.
Dus door het wattage te nemen van de oude knippers kan je de extra weerstand bepalen.

Meestal is 10 ohm per knipperlicht voldoende. :)

Oke dan ga ik binnenkort even kijken hoeveel Watt mijn oude lampjes zijn ik hou jullie op de hoogte

Gr CLUT

Blade 954 RR

Reg. datum:
02 sep. 2001
Heb vandaag led knipperlichten gemonteerd voor en achter.
Als ik de verhalen hier zo lees gaan de knipperlichten meestal sneller knipperen ,maar die van mij branden continue zonder te knipperen .
Voorheen was dit wel goed met knippers met halogeenpitjes .
Ik heb op motozoom wel een speciale knipperrelais gevonden voor led knipperlichten ,maar deze is niet bestemd als je maar 1 controlelampje hebt in je dashboard .
Iemand enig idee? Ik heb een Suzuki Gsxr 750 uit 1991
Postma65 wijzigde dit bericht op woensdag 28 maart 2007 21:38 (0%)
Reden: typfout

gsxr-600 2001

Reg. datum:
18 mrt. 2007
Motozoom heeft een handig tabelletje op de webstek staan om te berekenen wat je aan weerstanden/ vervangingsrelais nodig hebt.

Op de webstek van clearalternatives vind je meer informatie over het vervangen van het knipperlichtrelais, oa waar het relais verstopt zit op verschillende typen motoren.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan (ik heb me suf gezocht naar heldere info over die k*t dingen)

Dit draadje gaat overigens min of meer over hetzelfde onderwerp...

Blade 954 RR

Reg. datum:
02 sep. 2001
He ,bedankt coen ,ik ga morgen ff wat weerstandjes halen om wat te experimenteren .
Heb helaas nog meer problemen want ik heb op 1 van de draden van de kabelboom geen massa .
Heb al een draad op het chassis gemonteerd maar nu branden alle knippers continu door zonder te knipperen (waarschijnlijk lekstroom).
FF door knutselen nog .
Gr GSX Rider Dokkum

The Fragging Sensei!

Reg. datum:
01 apr. 2003
quote:
GSX Rider schreef op 28 maart 2007 @ 21:36:
Heb vandaag led knipperlichten gemonteerd voor en achter.
Als ik de verhalen hier zo lees gaan de knipperlichten meestal sneller knipperen ,maar die van mij branden continue zonder te knipperen .
Voorheen was dit wel goed met knippers met halogeenpitjes .
Ik heb op motozoom wel een speciale knipperrelais gevonden voor led knipperlichten ,maar deze is niet bestemd als je maar 1 controlelampje hebt in je dashboard .
Iemand enig idee? Ik heb een Suzuki Gsxr 750 uit 1991

Dit heeft waarschijnlijk te maken met een indicatielampje op je dashboard. Dit is in het verleden vaker gebeurd. Check dat eerst even. ;)

Reg. datum:
31 mei. 2006
Ik heb een supermotard die standaard niet met knipperlichten gemonteerd komt. Ze zaten er wel bij en de dealer heeft ze erop gezet. Ze waren groot en lelijk daarom heb ik er kleine LED knippers op gezet.

De ouwe knippers waren 10W per stuk, de LED knippers 2W per stuk. Volgens de rekenvoorbeelden hier kom ik hier op uit;

I=P/U = I=10/12= 0,83 x 2 = 1,64
R=U/I = R=12/1,64 = 7,3

Ik zou weerstanden van 7,3 Ohm moeten hebben? En dan 4 stuks? Parallel aan de knipper (tussen + en -)? En waar vind ik die heatsinks?

Veel vragen })
Honda CBR600RR '09

Reg. datum:
06 mrt. 2004
Ik heb een tijdje geleden ook een beetje aan het stoeien geweest met leds
Bij mij knippereden ze eerst helemaal niet
Ben toen wat weerstanden gaan halen (zou er 4 nodig hebben volgens de motorboerhulp)
Heb er twee tussen gedaan bij de achterste knippers en toen werkte alles goed
Volgens mij heeft iedere motorboer die weerstandjes inmiddels op voorraad
Koste mij 4,20€ per stuk

Reg. datum:
15 jun. 2004
Halle allemaal,
Dit zijn wel goed oplossingen voor het snellere pinken maar mij stoor dit eigenlijk niet!
Ik weet juist niet of dit kwaad kan gaat er daardoor op langere termijn niks stuk gaan?
Weet er dit iemand of heeft er hier iemand ervaringen mee?
Ik rij met een sv1000sz

De Reply Racer!

Reg. datum:
04 sep. 2003
LEDs hebben geen last van sneller knippersnelheden.
Ze zullen niet eerder kapot gaan.

Persoonlijk vind ik het erg onrustig overkomen die snelle knippers.

The Fragging Sensei!

Reg. datum:
01 apr. 2003
Het heeft meer met de regelgeving/ wetgeving te maken dacht ik, dat de knipperfrequentie bepaald is.

Zou je voor de Nederlanders bij de RDW kunnen navragen, hoe dat in België geregeld is durf ik niet te zeggen.
Ptèr wijzigde dit bericht op woensdag 13 juni 2007 13:03 (6%)

Van een Fazer naar een Tracer

Reg. datum:
29 jul. 2004
@TS: misschien ff de pics hosten op MF??
Shit happens, get up, move on!!

Reg. datum:
06 mei. 2005
Zou iemand de plaatjes opnieuw willen posten ;)

imageshack kan je ze mooi en gratis kwijt ;)

Yamaha Tracer

Reg. datum:
20 okt. 2004
Ik heb de standaard V-strom blinkers vervangen door LED blinkers.

De standaard front blinkers, man wat steken die uit!
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink1.jpg

Vervangen door een paar kuip blinkers met LEDs.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink2.jpg

En zo ziet het er van de voorkant nu uit.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink3.jpg

De standaard achter blinker.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink4.jpg

Weg ermee, en deze gestroomlijnde ervoor in de plaats.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink5.jpg

En zo van de achter-zijkant.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink6.jpg

En beide in werking met het alarm aan.
http://clan-rag.gameparty.net/bitchie/images/blinkblink7.jpg

Ik zal de 4 overgebleven blinkers oppoetsen en te koop aanbieden, misschien kan ik er iemand nog blij mee maken. :)
Aut Viam Inveniam Aut Faciam

Reg. datum:
04 jan. 2006
Ik heb ook nog het probleem nadat ik mijn achterlicht unit heb vervangen van mijn R6 dat deze te snel knippert.

Heb alleen de achterkant vervangen voor een unit met geintegreerde richting.

Heb ik nou 2 weerstanden van 6,8 ohm nodig of 2 van 3,45 ohm?
en de weerstand moet toch op de plus en min van elke kabel naar de richtingaanwijzer?

alvast bedankt.

rrrrrrrrrrr

Reg. datum:
24 jun. 2008
Heeft iemand een idee waarom er een toevoeging staat bij de led cat-eye knipperlichten van motozoom?
Je kan namelijk twee types bestellen:
voor-links en rechts-achter of
voor-rechts en achter-links :? :? :?

Waarom deze toevoeging? Een knipperlicht is toch een knipperlicht...???

Hoe meer zielen, hoe zieliger

Reg. datum:
23 apr. 2009
Hai Maver,

Waarschijnlijk zijn de lampjes niet symmetrisch, oftewel de linkse is anders dan de rechtse. En aangezien je de lampkes voor en achter roteert (als het ware) kom je er dus op uit dat de links-voor hetzelfde is als rechts-achter en rechts-voor hetzelfde als links-achter. Als de lampen helemaal symmetrisch zijn (bvb ronde) dan zal die toevoeging er niet bij staan.

*O* *O* *O*

Hoe meer zielen, hoe zieliger

Reg. datum:
23 apr. 2009
--> Vooral voor Yamaha-rijders!

Als je een XJ/FJ/V-Max oid rijdt, heb je wellicht ook een 41R-71 / FX257N relaiskastje onder je zadel. Nu heb ik reeds een stel LED-knipperlichten besteld en ben voornemens het relais te vervangen. De oplossing met weerstanden/heatsinks lijkt me veel omslachtiger en vind ik persoonlijk een minder goede oplossing voor het knipperfrequentieissue dan vervanging van het relais (en kost ongeveer even duur)

Nu dacht ik: reletje eruit, type bekijken, nieuwe bestellen, installeren, pilsje drinken, maar dat liep anders :( ;( B|

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik pruts wel ff verder, maar volgens mij kan het nooit echt moeilijk zijn. Ik denk dat ik 3 draden moet onderbreken en moet sjortkutten naar een alternatief relais, maar welke :? :? :?

Hiero de pica's van het bruut opengereten relaiskastje (ik was nieuwsgierig) Kopie van DSCF2734.JPG

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.