stelling..harley ja of nee

tot nu toe bedankt voor al jullie reaktie's,eerst maar een s een proerit maken,en dan de prijs nog natuurlijk...0-)
 
Ikzelf rijd op een magna en heb een halve dag op een sportster 883 proefgereden en vond het gebrek aan remmen, het getril, de zithouding en het schakelen 3x niks, maar er zijn duizenden mensen die het heerlijk vinden. So be it, rijd een flinke proefrit en beslis dan.
 
over de remmen van mijn sportster, ik vond t ook niet geweldig, ik kon knijpen wat ik wou, maar had niet echt gevoel in mn remmen.
wilde dus een andere klauw gaan monteren.

toch eerst maar eens een rvs omvlochten remleiding gemonteerd, en nieuwe remolie
dit was echt een wereld van verschil.
remt nu heel direct. alle kracht die je op de remhandel zet, komt ook op de klauw.

het voorwiel is best te blokkeren (remt hij dan slecht????) maar je moet wel flink in de remhandel knijpen.

die omvlochten remleiding is echt aan te raden. ik vermoed dat de rubberleiding er al 13 jaar 0p zat, dan wordt het rubber elastischer, en kan uit zetten, de kracht komt dus niet allemaal op de klauw, dit veroorzaakt het sponzige gevoel.
bij een omvlochtenremleiding, kan het rubber vrijwle niet uitzetten, en is je remgevoel dus veel directer.


het achterwiel remt overigens perfect.
 
Heb voor de sporty een stuk of 10 andere gehad en deze bevalt uitstekend, nooit gesodemieter echt een lekkere fiets
Maar de gsx1100 was ok een zalige bike, probleemloos naar de zon en terug

Sporties zijn vanaf de 5 bak betrouwbaar je moet er alleen geen 150 constant mee gaan rijden maar als je dat doet heb je voorlopig geen massage nodig
 
hehe... dat zijn gewoon de praatjes. :P Het is echt niet zo dat als je wegrijdt er een sliert onderdelen achter hangt ;)

Dat is dus geen fabeltje :P maar de werkelijkheid! Heb er zelf ervaring mee! Zo ben ik remhendel, olietank, diverse schroeven en bijna de nummerplaat verloren. Het ding rijdt 1 op 1, 1 uur rijden is 1 uur sleutelen O-)
 
Dat is dus geen fabeltje :P maar de werkelijkheid! Heb er zelf ervaring mee! Zo ben ik remhendel, olietank, diverse schroeven en bijna de nummerplaat verloren. Het ding rijdt 1 op 1, 1 uur rijden is 1 uur sleutelen O-)

Ja maar dit is niet typisch Sportster; er rijden ook Honda's rond waarop deze rijden/sleutel verhouding van toepassing is (weet ik uit de vriendenkring :9 )).
Als je hem netjes onderhoudt en alle moeren borgt is er niks aan de hand.
Eerst een flinke proefrit maken en als je het wat vindt... gewoon kopen!
 
Ik ben meer onderdelen van 2 jaar intruder rijden verloren dan in 8 jaar HD (Lib, Pan en eigenbouw).
Het valt mij op dat hier meer niet HD rijders op reageren dan wel.
Koop wat je zelf leuk en fijn vindt en waar je hart naar uitgaat.
Je komt er zelf achter en als je HD koopt verlies je in ieder geval geen vermogen als je r weer vanaf wilt. (vermogen = geld)
Veel plezier met de voorbereidingen !
 
Moderne Harley's met een Evo blok zijn gewoon hartstikke betrouwbaar.

Mijn huidige bike (geen Sportster, maar wel een Harley met een Evo blok) schudt en trilt behoorlijk, maar alles zit er nog steeds net zo strak op vast. Geen problemen mee.
 
Als je besluit om een nieuwe te nemen, de blokken hangen nu in rubbers.
Dus geen last van trillingen.
Maar ook de oudere modellen zijn prima hoor, heb zelf ook een Sportster gereden en is mij prima bevallen.
Lekker veel koppel en ff een stage1 setje monteren voor meer power.
Wel ff andere uitlaten eronder zetten voor de sound.
Veel succes
 
geen harley nemen (dan blijft je linker hand aan je stuur plakken als ik groet en komt ie alleen los om je mobiel te pakken (om de anwb te bellen) ;)
Ja dat moet wel aangezien 99.999% van de ss rijders doorrijden als je met pech staat.Maar ze hebben meestal dan ook niet genoeg technisch vernuft om een lamp te vervangen.
See you.
 
Ik ben meer onderdelen van 2 jaar intruder rijden verloren dan in 8 jaar HD (Lib, Pan en eigenbouw).
Het valt mij op dat hier meer niet HD rijders op reageren dan wel.
Koop wat je zelf leuk en fijn vindt en waar je hart naar uitgaat.
Je komt er zelf achter en als je HD koopt verlies je in ieder geval geen vermogen als je r weer vanaf wilt. (vermogen = geld)
Veel plezier met de voorbereidingen !
Van dat vermogen gaat volgens mij niet op.
 
Voordat het weer een kat topic gaat worden....het blijft toch een kwestie van persoonlijke smaak. Mijn Sporty is ook niet meer origineel, verre van dat, en met mijn blokkie heb ik ook wel het 1 en ander uitgespookt voor meer vermogen. Ook issie behoorlijk verbouwd en voorzien van Billet 4 remklauwen.....

Ik heb er gewoon mijn persoonlijke bike van gemaakt, en of het dan een HD, een Jap of een andere motor is....

Ken zoveel andere machines die door een eigen inbreng en verbouwing erg mooi en persoonlijk zijn geworden.

Maar een Sporty is voor mij na veel ellende met andere merken en types, een betrouwbare keus gebleken, die mij al enkele jaren heel veel kilometers door Europa heeft gebracht zonder al te veel moeiijke problemen.
 
iedereen bedankt voor de raktie's vooral de peroonlijke verhalen,die vind ik het mooist,vooralsnog weet ik nog niet wat de eigenaar van de sportster nou eigelijk zelf wil,dus nog even geduld... :Z
 
Hier nog even een reaktie van een ex-sportsterrijder die nu een Shadow rijdt. Ik heb dus wel veel gezeik gehad met mijn sportster. Allemaal kleine dingetjes maar er was steeds wel wat. Of hij startte niet en niks is zo frustrerend om na verwoede pogingen hem aan te duwen achterop te moeten stappen bij je vriendje :( :( :(
Ik moest hem uiteindelijk verkopen omdat ik em niet meer kon betalen want mijn vriendje wilde niet meer sleutelen (ook niet aan mij ;) ). Een paar jaar later een shdowtje gekocht en (ff afkloppen) daar heb ik probleemloos in een jaar ruim 20.000 km mee gereden.
Ik overweeg nu ook weer wat zwaarders aan te schaffen en hoewel mijn hart nog steeds bij HD ligt, het lijkt mij met de kilometer die ik jaarlijks rijd (20-25.000) gewoon niet verstandig.
Dat heeft hier in dit topic nog niemand aangehaald maar is wel retebelangrijk!! Het scheelt nogal in onderhoudskosten of je 5 of 20.000 km per jaar rijdt!
Dus voor mijn geen HD, geen Buell en geen Ducati..........
 
ik rijdt een sportster 1200 uit 1991 met riemaandrijving en vijfbak dus!

problemen heb ik met de motor nog niet gehad, in die twee jaar dat ik m nu heb
ik rijd zo'n 7000 km per jaar.

mijn vriendin haar shadow die pas enkele maanden rijd, hebben we al meer problemen mee gehad. (kleintjes)


gisteren een toertocht gereden met wat vrienden.

eerste keer dat er iets kapot is gegaan onderweg, (mn koplamphouder waar delamp aan hangt is onderweg beginnen scheuren, en heb ik tijdelijk met wat tie-wraps moeten verstevigen.) overigens had ik deze steun ooit gemodificeerd (had mn fietstellertje eerst daar in zitten, en dat daardoor wat materiaal weggenomen) dus daardoor was ie wat zwakker! ligt dus niet aan HD maar aan GIJS.



de schadow van mn vriendin wilde na een koffie en boerenomeletpauzze helemaal niet meer starten. (nee we hebben de motor niet de omelet en koffie gevoerd)

waarschijn lijk ergens kortsluiting, van de accu aansluitingen. want zodra ik aan de accu kwam, kon ik weer contact zetten en starten.
 
Mijn Sportster is betrouwbaarder dan mijn vorige japanners, een Yamaha XV700LC en en Honda V65 Magna, beide gaven problemen, de Yamaha met starten en carburateurs en de Honda met remmen en nokkenas slijtage.

Die yamaha, kan het kloppen dat ie van 85 was? geen jonkie zou ik zeggen. En die magna zal ook halverwege de 80er jaren zijn, klopt dat ook nog?

Wat ik me nu afvraag is van welk jaar is die sportster van jouw dan? Als dat ook een mid 80er is (kweet niet of je toen al sportsters had hoor, dus corrigeer me gerust)zou ik zeggen dat je vergelijking wel eerlijk is. Dusseh.. ff uit nieuwsgierigheid.. van welk bouwjaar is jouw sportster dan?
 
Ik heb deze week 150.000 km op mijn Sportster teller gezet, ik rij er elke dag mee van Den Helder naar Schiphol, en buiten het gewone slijtagewerk, geen problemen of iets gehad.
Elke motor is zo (on)betrouwbaar als de eigenaar ermee omgaat.
 
F*ck zwaaien!
Als ik zou moeten kiezen kies ik de motor welke het beste naar mijn zin te verbouwen zou zijn..dus toch de shadow. Maar ja die ziet er tenminste ook uit als een beetje chopper in ieder geval meer dan de sportster.
 
hoi mederijders ik kan mogelijk een harley sportster kopen maar weet niet of dit nou wel een juiste keus is,ik hoor erg veel verhalen van afgevallen onderdelen en zo,ik rij nu op een probleemloze honda shadow wat is wijsheid? :?

Qua type biker wordt je hier alweer aardig in een hokje gestopt :r
Je keuze ligt tussen een vloeistofgekoelde Shadow en een rauwe luchtgekoelde Sportster? Dán zou ik voor de Sportster gaan.
 
Je hebt het zelf over verbouwen, dus dan is bij mij de keus snel gemaakt.
Ben misschien wel wat bevooroordeeld, maar vind dat een H-D er toch wel het meest geschikt voor is.
Of je moet een R1 bedoelen.
full
 
zo'n verbouwde bike is leuk maar niet voor mijn woon werk verkeer,lijkt mij toch niet echt prettig rijden met zo''n lange vork,een standaard motor met wat accesoires er op is voor mij voldoende maarja ieder heeft gelukkig zijn eigen smaak,weer bedankt voor alle reaktie's groet smokiebike :]
 
HAHAHAHAHAHAH!!!! Ziet er cool uit! Gefotosoept, neem ik aan. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan