CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
:} :} is het een K1 of een K0 ??

zie het niet heel goed op de foto maar het lijkt een K1 ?? dat is bijna niet uit de foto op te maken... heb je toevallig een detailfoto van de ophanging van de duostepjes ??
Ik weet bijna cker: een k1 met k0 tank.
 
full
wordt je blij van !
 

Ik wou net zeggen, de foto is prachtig, maar de fiets is bij elkaar geraapt :+

God, wat een mogelijkheden zijn er toch met die 450's :z
 
Als die blackbomber ooit gerestaureerd word, moet er natuurlijk wel een blauwe plaat op hè!!! *D Blauwe platen heerschen 8-)
 
Effe resumeren, twee dagen topic, goede sfeer, derde pagina en wie blijkt wat te hebben, nu rijdend dan wel binnenkort rijdend! ;)

CB 450 Twin - Roger Remschijf, TZ750 Owner en guazonni
CB 250 Twin - Sorage en Backfire
CB 360 Twin - Kaxan
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting



Roger, jouw fotobijdrage is weer top, zwart/witbeelden passen hier naadloos!
Yonni, jouw ambitie, de Italiaanse Alpen vice versa binnen twee jaar op de Twin toont de ware spirit! Zelf heb ik ook wel ervaring met motorrijden daarheen. Een aanrader! Wat is een leven zonder droom? :}

Kortom goeie start van het topic!
 
Laatst bewerkt:
Effe resumeren, twee dagen topic, goede sfeer, derde pagina en wie blijkt wat te hebben, nu rijdend dan wel binnenkort rijdend! ;)

CB 450 Twin - Roger Remschijf en guazonni
CB 250 Twin - Sorage en Backfire
CB 360 Twin - Kaxan
CB 200 Twin - Motorfreak
CB 400 Twin - Yonni
CB 500 Twin - Ting Ting

Roger, jouw fotobijdrage is weer top, zwart/witbeelden passen hier naadloos!
Yonni, jouw ambitie, de Italiaanse Alpen vice versa binnen twee jaar op de Twin toont de ware spirit! Zelf heb ik ook wel ervaring met motorrijden daarheen. Een aanrader! Wat is een leven zonder droom? :}

Kortom goeie start van het topic!


[me]TZ750 Owner met 2x CB450 twin 1x bijna raceklaar, 1x weglegaal (wel met dezelfde motor trouwens B| )[/me]
 
Blijkbaar zijn er nog zat twinnetjes :9 , en over dromen, tsja, je moet wat hè :] . Dromen van ooit met de motor richting de bergen en de vergezicht etc. etc. -> camera gaat dan verplicht mee. Eventjes mezelf luchten, zeker weten. Haha. Het is nogsteeds een vakantie die mij het meeste bij staat om de omgeving. De vergezichten, om daar dan met de motor heen te tuffen lijkt me gewoon geweldig. Strijd met de machine tegen de bergen.
 
nou volgens mij heb ik hem een jaar of twee geleden voor zeer korte tijd gehad.. ben eigenlijk wel nieuwsgierig ! ..even in kast met vrijwaringen gekeken en gevonden: zr-34-.. laatste laat ik maar even ongeschreven.. is dit hem ? was best een krachtig beestje ! alleen 1 carburateurrubber/ vacuumrubber was kapot. wel 6 versnellingen en dat vond ik wel leuk !

Inderdaad, dat is hem.Heb jij hem verkocht aan de man uit zeeland? en waar had jij de motor vandaan?
Hij staat nu in de Achterhoek!!
 
Ik denk dat die met opzet zwart is gemaakt, ratje lijkt me zo. Aan de ene kant is dat wel gaaf, maar die oude bikes zijn in de oude kleure vaak ook mooi. Moeilijke keuze ;)
 
Inderdaad, dat is hem.Heb jij hem verkocht aan de man uit zeeland? en waar had jij de motor vandaan?
Hij staat nu in de Achterhoek!!

en ik had hem uit Zuthpen !!!!
had hem verkocht aan man/vrouw uit Oud-Beijerland of in iedergevael daar was hij overgeschreven !! dit is de eerste motor die ik weer eens tegenkom !!
 
maar wat ziet mijn oog daar op de achtergrond ?? CD50 ??

Jawel, en daarachter nog de voorvork van een SS50. CD50 heeft ook een motorkenteken trouwens.

De CB is inderdaad een ratje, ben student en had niet de financien om van het gevaarte nog een mooi ding te maken. (Het kan wel met 8000 euro, volgens de Motor Revue. Heb ik niet..)
 
Ik wou net zeggen, de foto is prachtig, maar de fiets is bij elkaar geraapt :+

God, wat een mogelijkheden zijn er toch met die 450's :z


Eigenlijk nog geen idee wat het precies is, in elk geval :]

Wat ik zeker weet; tank en motorblok zijn k0. Frame? Als iemand mij precies kan zeggen bij welk framenummer/datum (of gewoon waaraan je het ziet) de overgang k0 naar k1 ligt graag.

En, als er ergens op het web een werkhuishandboek/parts list voor deze dingen mocht ciculeren :P
 
Ah origineel maken !!?? ik heb nog een bijna nieuw voorwiel liggen van een BB ! nog geen 2500 kn en de originele voorband er nog op (of: uiteraard zit die er op :) )

Wel, het onderdeeltjes verzamelen is op lange termijn (er staan nog projectjes op aandacht én centjes te wachten) Ben ook nog maar een jaartje afgestudeerd dus budgettair '(
Maarre, als t voor n brikkenprijsje weg kan heb k wel interesse :P

Eigenlijk zou ik al heel erg geholpen zijn met iemand die me kan uitleggen hoe ik nu aan de nummers kan zien wat bij welke motor hoort (cb450 k0=283 en cb450 k1/k2=292 weet k al) Maar t kan toch niet dat alle onderdelen exclusief voor die fietsen gemaakt zijn, dus hoe weet je nu of onderdelen van andere fietsen passen??????
Er moet toch n andere manier zijn dan trial and error B|

Leg het me uit en :}
 
ik denk dat ik t ondertussen zelf al weet |(
google, I love it :+

# The first string of digits (22201-XXX-XXX) indicates the Honda function and component number for this part. For example, there are several different part numbers for the TL clutch friction plate, all sharing funtion/component number 22201. Clutch steel plates have f/c code 22311, indicating same function but different component.

# The second string of digits (XXXXX-166-XXX) is the product code, also known as Parts Classification Number in hondaspeak. This is the number that indicates the product (motorcycle) where this particular part was first used. See below for a complete listing of older Honda product codes. 166 indicates that the TL clutch friction plates where first used in Honda MB5 motorcycle. Honda often lists several different part numbers for the same part, indicating slight differences in the part, such as different supplier etc. For example there are four different part numbers listed for the clutch friction plates.

All TL125 models (1973 K, 1974 K1, 1975 K2 and 1976 S) share the product code 355. All General parts having a different product code are "recycled" from other Honda models. Only parts with code 355 were originally designed for the TL125, but may have been used in later Honda models. The product code is probably the most interesting portion of the part number when trying to determine interchangeability of Honda parts between various models.

# The third string of digits (XXXXX-XXX-000) is the Classification Number. I believe it is mostly used to indicate various suppliers or improvements for the same part. Also any potential color code is tacked at the end of the classification number as digits (letters) 4 & 5.

K moet dus eigenlijk echt wel n parts list hebben om de juiste onderdelen te kunnen scoren O-)
 
Eigenlijk nog geen idee wat het precies is, in elk geval :]

Wat ik zeker weet; tank en motorblok zijn k0. Frame? Als iemand mij precies kan zeggen bij welk framenummer/datum (of gewoon waaraan je het ziet) de overgang k0 naar k1 ligt graag.

En, als er ergens op het web een werkhuishandboek/parts list voor deze dingen mocht ciculeren :P
Die quote ging niet over jou motor hoor :P maar 4 bak is 8-)
Rogier kon toch aan de achterbrug zien wat voor frame het is?

@Rogier; wat was ook alweer de kleurcode/benaming van het grijs op k0 kapjes, silver bronze toch ofzo? Dit kan namelijk van pas komen bij een evt. tank restauratie van de ps50 die hier staat (als ie niet verkocht wordt).
:} bvd :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan