CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
eve kijke of de foto t nu wel doet

Dit is dus de mijne (zware opknapklus!) let vooral ook op het stro :P

full
 
heb je nog motorblok delen nodig? carter met inhoud inc. (cdi) zijdeksel voor het blok een zuigertje en nog wat losse rommel. O ja en nog een nokkenas
 
Gaaf ding! Mooi kleurtje ook! Veel succes met het opknappen! :)
Wel beter dat het nu 2005 is en dat die n-tjes vanaf 1980 waren. Maybe dat ik ook zo'n 250n eens op de kop ga proberen te tikken ;) . Maar dat is toekomst muziek '(
 
klein geheimpje, 200 euro, alleen hope dat ie van binne niet helemaal verrot is, ga binnekort sleutelen bij me baas, maar ik moet eerst me draaiklus afmaken :P (deze week nog)
 
Heb de mijne (ding liep en loopt nog steeds niet) ook voor een pret prijsje gekregen, 100 euro. Altijd leuk dat soort prijsjes :9~ , hopen dat het geen duurkoop word. Maarjah, studeren kost ook geld en tijd, tijd en tijd :( .

veeeeeel succes met sleutelen! Misschien is het handig om een werkplaatshandboek (wph) op de kop te tikken, digitaal of een echte :) . Heb dr laatst ook 1tje gekocht voor mn cbtje. 15 euro voor meer dan 100 pagina's met tekst en plaatjes! Gewoon onderhoud staat erin, tips en hoe zo'n beetje alles werk 8-) .

bijv. deze? klikker de klik!
 
Weet iemand misschien de kleurcode voor het bestellen van lak, van onderstaande motor? Ik ben van plan mijn CB350 in die kleur te laten spuiten.
full
 
en dit is de dream van missRoadRocket....de C72 uit '61

full


die heeft nog wat....euh...aandacht nodig....en passende uitlaten vooral....het originele platte stuurtje met knipperlichten ligt al wel geduldig klaar......als er nog piepeltjes zijn die wat rond hebben slingeren...... :}
 
hee yonni, heb jij t email adres van die wph-boeken verkoper? mijn email doet raar als ik hem wil mailen, en op bieden reageert ie niet denk ik.

@ biker thijs, bedankt, maar zeist is me net ff te ver weg, en ik heb geen auto, maar als ik ze nodig blijk te hebbe weet ik je te vinde :P

@RoadRocket: rete strakke café-sjeezert!! :9 :} :9~

en ik ben nog een beetje aan het sleutelen geweest, heb vandaag de tank e.d verwijdert, ben nu die koeievanger aan het ontroesten en poetsen, jammer dat er van dat glimglim chroom opzit, das nu meer mat chroom geworden (spuitje blanke lak erover) :+
 
Hmz, ik weet niet of je met een gewoon email account wilt mailen, bijv. met outlook. Of dat je via Hotmail doet, maar die rare tekens en codes in het email adres gaan naar de email server, die stuurt het door naar het echte email adres van de verkoper. Dus als je dat ziet als niet goed, geen zorgen, gewoon mailen dan!

Zo kreeg ik in ieder geval wle reactie van de verkoper van het wph :) . Heb zelf ook vandaag de tank van mn CB gehaald en kwam erachter dat het rubber waar het achter op rust erg verweerd en gescheurd is '( . Maar, ik ga waarschijnlijk vrijdag 4 maart naar Vehikel in Utrecht met mn pa :) , zorgen dus dat ik een onderdelen lijstje heb voor die tijd :] , hopen dat ik daar wat dingen kan vinden voor mn twinnetje 8-) .
 
het is al gelukt, ik heb gewoon een bod van 15 euri gedaan, en kreeg gelijk reactie via de mail, dus heb binnekort handleiding :P

ga nu vanmiddag weer aan de slag, olie verversen en carbs schoonmaken, en de koeievanger in de blanke lak zetten, daarna kijk ik nog wel wat ik nog meer kan doen.
 
ik heb ook nog es een originele gebruikershandleiding kunnen vinden, voor 7,50, ook niet veel :P

en ik ben nog bezig geweest met de tank leeggooien (damnz wat een bagger benzine zat erin) en de koeievanger spuiten

zie hier t amateuristische resultaat :P :+

full
 
Aha, dat is de "koeievanger" die je noemde :+ . Nu is het stomme, ik zoek zo'n koeie vanger voor mijn CB400T, maar dan eentje die nog wat meer naar buiten steekt, ipv om het blok lapt. Dan kan je er leren lappen op monteren en heb je wat wind/water-vangers 8-)
 
zonet ontdekt dat me werkplaats handboek al 4 uur op de kamertafel lag... maar ik heb m! woehoej, nou wordt t sleutele ineens een stuk makkelijker :)

nou nog me originele gebruikers handleiding, en ik heb alles :P gheghe

(heb zin in morgen, weer te werk, en hopelijk nog even aan me motor sleutelen)

grtz

(en nog een pot Hammerite en een spuitbus zwarte tectyl hale :P , weg met roest :P )
 
Laatst bewerkt:
Ja Zulk soort crashbeugels ja, maar dan natuurlijk niet voor 75,00 euro ;) En dan voor een 400 Twin :) (of deze zouden ook passen, maar dat weet ik niet) . Morgen sleuten zeg je? Geef een verslagje ervan hè! *D
Ik ga de tank van mij van onderen ook verven, zaten allemaal roestige plekjes onder. Beetje opschuren en dan lekker zwarte verf erover :) , dat moet wel ff kunnen houden dan!
 
Laatst bewerkt:
Zo weer een aantal nuttige uren achter de rug vandaag en gisteravond, de schokdempers hebben nieuwe rubber gekregen welke afkomstig zijn van een gewapende rubber hogedrukslang, was nog even martelen om deze netjes in de ogen te krijgen maar eruit lopen zullen ze niet. De rubbers net iets langer gehouden zodat ze netjes zouden optrompen en is is dan ook goed gelukt.
012.jpg

Natuurlijk getest of er nog voldoende demping was en geen lekagge............helemaal dik in orde en met de gemonteerde achterbrug ziet het geheel er weer meer uit als motorfiets. Morgen zijn de voetsteunen aan de beurt en dit is niet meer dan even opoetsen, de binnenkant van het achterspatbord is voorzien van een coating [gavanal] na het ontroesten. ook is de handgreep met pinkers weer gemonteerd, het hele zaakje netjes opgepoetst en wat nog rest is hier en daar een beetje zwart bijwerken van het frame.
013.jpg

Ondertussen is ook de voorkant weer aan de beurt, de bedrading in de koplamp ziet er buitengewoon goed uit en eindelijk eens een motor waarbij er niet gerommeld is, geen kroonstenen, plakband en meer van die rommel. Het lampje bovenop de koplamp deed het niet meer net als het lampje van het neutral..........gelijk maar even alle lampjes vervangen zodat we zeker weten dat alles dezelfde sterkte heeft en de juiste waarden.
011.jpg

Wat nu nog rest is het blok en de dempers met bochten, deze krijgen een nieuwe laag zwart....................ik heb geprobeert om ze weer orgineel alu-kluer te laten krijgen maar het zwart is hier en daar zo harnekkig dat we kiezen voor een nieuwe zwarte laag. het blok wil ik van de week openhalen om eens te kijken wat we daar aantreffen............1 ding valt me toch wel op. Het kleppen/ontluchtingdeksel heb ik losgehaald want anders wilde het blok niet uit het frame, door de 8 kopbouten op het kleppendeksel te lossen is ook de cilinderbalk losgekomen.............zit deze niet apart gebout???, gelukkig gebruik ik zeker geen oude pakkingen want de vorige eigenaar heeft dit wel gedaan [kleppendekselpakking], hier en daar een veeg blauwe vloeibare pakking waar het dus wat lekte.............gewoon nieuw. Van de week weten we hoe de zuigers en veren eruit zien..........ook zijn we dan op de hoogte van de kleppen, nokkenas en meer.................wordt vervolgt.
Al met al krijg ik het gevoel dat deze Cb200 in een eindfase is aangekomen, het blok afmaken, nieuwe set banden en een nieuwe kettingset en dan eens kijken of de carbs netjes afgesteld kunnen worden................de dynobank bij Ruud Federiks zal vast even opgezocht worden denk ik............weer eens wat anders dan bergen peekaas op de bank............binnenkort meer :)
 
jammer genoeg vandaag er niet aan toe gekomen om te sleutelen, had t te druk met een gecombineerde draai- en frees klus, maja komende week beter, dan ben ik weer een paar dagen eerder klaar van school :P

ben ook van plan om het hele elektrische systeem door te lopen, alle kroonsteentjes eruit en weer goed solderen, plastic tape vervangen door gevulcaniseerd rubber tape (wonderspul), en ook de tank tectyleren aan de onderkant, net als de rest van het zwarte frame
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan