snelcursus motorrijbewijs

bella007

Rookie
25 jan 2005
3
0
Oosterwolde
Hi,

ik ben nieuw hier, heb ff een vraagje..

Weet iemand waar je een snelcursus kan doen voor je motorrijbewijs? Heb ns gehoord dat je dat ergens in enkele dagen kan behalen...

Heeft iemand meer info?

Alvast thnx
 
Worden die dingen wel gegeven in de winter?

Het zijn iig een aantal dagen (2 a 3) waar je plusminus 7 uur de dag op de motor aan het rijden bent, en dan examen doet..


Volgens Jan ter Beek :

Verder is er de mogelijkheid tot het volgen van een driedaagse motor-rijopleiding. Na uw kennismakingles kunnen wij uw lesdagen en examen vastleggen, mits u in het bezit bent van een theoriecertificaat óf een theoriecursus heeft geboekt. Ook op onze driedaagse motor-rijopleiding geven wij een examengarantie.
(vraag naar de voorwaarden)
 
Ik heb het zelf gedaan bij Hoekstra in alkmaar, naar horen zeggen komen er veel mensen van buitenaf voor die 3-daagse cursus. Ik heb het zelf ook gedaan en beviel goed, het is wel intensief, maar bracht mij wat ik ervan verwachte in 1 keer :]
 
Misschien is ff een belletje naar de rijscholen bij je in de buurt? :?

Neem niet aan dat je in Friesland wilt gaan lessen als je in Limburg woont....
 
Welkom. Denk er wel om dat je bij zo'n cursus vaak eerst een proefles moet doen je vervolgens je theorie moet halen en dan pas kan het examen aangevraagd worden.
Reken dus op een totaal tijd van ongeveer 2 a 3 maanden afhankelijk hoe druk het is bij het CBR(die paar dagen zijn dus alleen de dagen vlak voor het examen)
Iig veel succes met het lessen en :]
 
Worden die dingen wel gegeven in de winter?

Het zijn iig een aantal dagen (2 a 3) waar je plusminus 7 uur de dag op de motor aan het rijden bent, en dan examen doet..


Volgens Jan ter Beek :

Verder is er de mogelijkheid tot het volgen van een driedaagse motor-rijopleiding. Na uw kennismakingles kunnen wij uw lesdagen en examen vastleggen, mits u in het bezit bent van een theoriecertificaat óf een theoriecursus heeft geboekt. Ook op onze driedaagse motor-rijopleiding geven wij een examengarantie.
(vraag naar de voorwaarden)

en dat is waar?


het maakt niet zoveel uit waar het is, als het maar in paar dagen kan. En dat kan niet bij veel bedrijven geloof ik. Veel ervaring aanwezig dus denk dat dat wel in het voordeel is. De bedoeling was ergens in het voorjaar.
 
Welkom. Denk er wel om dat je bij zo'n cursus vaak eerst een proefles moet doen je vervolgens je theorie moet halen en dan pas kan het examen aangevraagd worden.
Reken dus op een totaal tijd van ongeveer 2 a 3 maanden afhankelijk hoe druk het is bij het CBR(die paar dagen zijn dus alleen de dagen vlak voor het examen)
Iig veel succes met het lessen en :]
heb ik ook bij mijn koekblik theorie gedaan.. bij cbr laten zoeken naar vrije plekjes op andere cbr locaties.. ben ervoor naar utrecht geweest maar binnen 2 weken een plekje. ik ga morgen maar eens langs het cbr voor me motor theorie.

maar ik heb hier in r'dam al verschillende motorscholen geprobeerd die spoedcursusen doen, maar allemaal beginnen ze pas rond april. weet iemand eentje die wat eerder al begint.. april hoop ik allang te rijden :D

edit: oh je bedoeld natuurlijk praktijk.... |( |(
 
Hiero: http://www.autorijschoolhans.com/
Zal wel niet in de buurt zijn.

Heb daar zelf ook een verkorte cursus gedaan.

Op eigen verzoek zaterdags 1,5 uur bijzondere verichtingen.
Maandag 8.00 - 17.00 lessen
Dinsdag 8.00 - 14.00 lessen
Woensdag 8.00 - 10.00 lessen
Woensdag 10.30 examen
Woensdag 12.00 gemeentehuis *D

Succes ermee :)
 
wat kostte je dat en waar zat die precies? in de buurt van utrecht(zak een 03xxxxxx nummer ;) ) is ook goed, logeer ik wel een weekje bij mijn ouders :D

edit: hrmm staat adres op de site, ik ben blind vandaag....

maargoed, wat kostte je dat? nieuwegein naar woerden is best goed te doen.
 
wat kostte je dat en waar zat die precies? in de buurt van utrecht(zak een 03xxxxxx nummer ;) ) is ook goed, logeer ik wel een weekje bij mijn ouders :D

Woerden om precies te zijn. Tussen Gouda en Utrecht.

Wat ik er voor kwijt was. Ehm, weet het eigenlijk niet meer.
Maar ff mailen naar Hans doet vast wonderen ;)
Eigenlijk mail je naar zijn vrouw :P
 
ja maar nu zit je met BV en AV dus 2 examens... ik doe een 2 daagse cursus met examen BV maar ik heb daarvoor wel 6 lessen genomen... dus tja ...
 
mailtje is verstuurd naar de vrouw van hans :D

mensen die recent(dus nieuwe manier, opgesplitst) een speodcursus hebben gedaan? kunnen jullie misschien vertellen hoe duur enzo dat was.. zit namelijk erg krap bij kas, maar wil dat papiertje zo snel mogelijk... (kan ik altijd nog ff een oud motortje van een maat van me lenen :] )
 
mailtje is verstuurd naar de vrouw van hans :D

mensen die recent(dus nieuwe manier, opgesplitst) een speodcursus hebben gedaan? kunnen jullie misschien vertellen hoe duur enzo dat was.. zit namelijk erg krap bij kas, maar wil dat papiertje zo snel mogelijk... (kan ik altijd nog ff een oud motortje van een maat van me lenen :] )


er zijn rijscholen die een spoedcursus meerdere weken noemen. kijk maar bij cum-laude, de lier en weet ik veel allemaal wat. (rotterdam zei je ergens toch?) Ik was in 4 maanden klaar, maar wel met 2 keer zakken. eerste keer reed ik af na 2 maanden.

ER ZIJN 3 MOGELIJKHEDEN:
A. 15 lessen, kosten ( € 755,-)
B. 20 lessen, kosten ( € 915,-)
C. 25 lessen, kosten ( € 1075,-)

de kosten van alle opleidingen zijn inclusief het examengeld, de huur van de motor voor het examen en de administratiekosten, maar exclusief eventuele extra lessen of een herexamen. Aan welke opleiding u deelneemt, bepaalt u zelf. Gespreide betaling is mogelijk...

Maar dit is waarschijnlijk niet wat je bedoelt.
 
Hoi, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald met een spoedcursus, en dat is me erg meegevallen wat de kosten aanging. Maar de examenregels zijn nu alweer uitgebreider geworden dus het zal duurder zijn geworden.Ik heb gereden bij rijschool Leus in Almelo en heb toen ongeveer totaal 650€ betaald en gelukkig in keer alles gehaald.
Op hun site zie dat ze nog steeds dagcursusen geven neem daarom zelf eventueel contact met ze op.
http://www.leus.nl/html/motor.html
 
wat kostte je dat en waar zat die precies? in de buurt van utrecht(zak een 03xxxxxx nummer ;) ) is ook goed, logeer ik wel een weekje bij mijn ouders :D

edit: hrmm staat adres op de site, ik ben blind vandaag....

maargoed, wat kostte je dat? nieuwegein naar woerden is best goed te doen.


Je kan ook in IJsselsteijn kijken , bij silverline.
Doen ook verkorte opleidingen..
 
Hi,

ik ben nieuw hier, heb ff een vraagje..

Weet iemand waar je een snelcursus kan doen voor je motorrijbewijs? Heb ns gehoord dat je dat ergens in enkele dagen kan behalen...

Heeft iemand meer info?

Alvast thnx

Tip:

Rijschool Hartemink - Eibergen (ja, in de Achterhoek)kom er ook niet vandaan al is't een mooie omgeving om te sturen.

Is KNMV instruktuur en de laatste 3 vrienden die ik erheen heb gestuurd hadden na een intake 'n afspraak om het rijbewijs in 2 dagen (max. 3 dagen) te halen.
Ander voordeel is dat de Achterhoek een rustige omgeving heeft dus met 2 stoplichten en 'e'en rotonde... kun je toch niet zakken?

Ik zou zeggen... bel ze eens... instrukteur heet: Patrick.

Succes en tot op 't asfalt.

:]

Ps. slagingpercentage van mijn vrienden was overigens 100% in de eerste keer.
 
anwb schijnt dergelijke korte cusussen ook te geven.
ja en dan betaal je je helemaal de pest ;)

voor autorijbewijs kwam ik bij hun bijna 3 keer duurder uit dan wat ik er nu aan heb uitgegeven.. wilde me 25 lessen laten doen met iets van 38 euro per les ofzo :S ik heb het nu in 19 lessen a 27 euro gedaan.
 
Bij mij in de buurt (Assen / Groningen) ben je niet duurder uit dan bij "normale" les (www.oosterpoort.nl) maar het is inderdaad best intensief, zeker als je het niet gewend bent. Je zit voor het eerst (om en nabij?) op de motor, lekker gespannen de handjes op het stuur, dat ga je wel voelen.
Aan de andere kant...wie wil er nu met de winter lessen....Alleen JIJ. Duzz...vaak wel wat goedkoper dan in de betere maanden.

Oftewel: Ik zou het gewoon proberen en als het niet bevalt alsnog overschakelen op gewone les.

Tip:
Koop voor jezelf in iedergeval een eigen helm en handschoenen (pasvorm :P ) Rest kan evt. later wel.

Succes ermee!

Nice :] Mike
 
Hi,

ik ben nieuw hier, heb ff een vraagje..

Weet iemand waar je een snelcursus kan doen voor je motorrijbewijs? Heb ns gehoord dat je dat ergens in enkele dagen kan behalen...

Heeft iemand meer info?

Alvast thnx

Ik heb bij een lokale rijschool hier een afspraak gemaakt. ik zou kunnen afrijden in 6 weken, dus ik heb snel mijn theorie gehaald en ook mijn rijbewijs. Dus na 6 weken was ik klaar. Ik denk dat je het beste wat rijscholen in je buurt kunt bellen erover
 
motorpak heb ik al 90% gekocht. (moet nog passen en betalen) handschoenen haal ik daarna, wil een beetje bijpassend.

helm weet ik nog niet of ik het al voor me rijlessen ga doen, maar ik denk het wel. maar het motorpak ga ik trouwens niet dragen tijdens het lessen.. is leer, en dus koud :D volgende week ook maar eens kijken voor textiel.
 
Leer is natuurlijk supermooi (en duur)en naast koud ook niet waterdicht.
Heb mezelf een Difi textiel gekocht (Advanced Jack en dito broek) en je vergeet wat kou is ;) (maar kost ook een paar centen.

Textiel heeft voor mij nog een voordeel => woonwerkverkeer, dus óver de nette outfit en ik kan snel weer "net" voor de dag *D

Meestal kun je textiel wel lenen bij de rijschool..past nisschien niet geweldig maar rijd best :9~

Nice :] Mike
 
ja zal textiel wel kunnen lenen, maar wil zelf ook woon-werk doen op de motor. dus zal dan ook textiel aan moeten schaffen... zeker omdat ik geen "mooi weer rijder" zal zijn.. weer of geen weer, altijd :] weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan