EVO of Shovel?

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Jij gelooft het niet ,tja wat moet ik dan nog zeggen.Ik ben inderdaad niet super tevreden over het geleverde werk bij Hutten alhoewel de fiets mij nooit heeft laten staan.Blok is supergevoelig wat betreft pingelen.Verder is het olie verbruik ook niet echt super.Was het eerste jaar nog redelijk maar daarna toch gelijk een flink olieverbruik.En die vloeibare pakking zit er toch echt wel.Praat dus wel over 1995.Vind Henk verder trouwens best wel een geschikte kerel.

We hoeven het ook niet altijd eens te zijn of over iedereen even tevreden te zijn. Ik durf echter met zekerheid te beweren dat er wat betreft revisies bij Hutten vandaag de dag geen concessies gedaan worden mbt tot de kwaliteit. Zelf kom ik er al 7 of 8 jaar en heb gewoon geen klachten. 'T kost wa, ma'r dan hedde ok iets.
 
Ik zeg niet dat er concessies gedaan zijn m.b.t. de kwaliteit.De motor loopt goed en de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit.Het ging dus over vloeibare pakking ;let wel ;in combinatie met gewoon pakkingsmateriaal natuurlijk.Ook daarmee wil ik niet zeggen dat dat slecht is.Wat ik een beetje jammer vind is de pingelgevoeligheid en het olieverbruik dat mij voor een gereviseerde motor enigszins tegenviel.Ik zeidan ook dat ik niet SUPER tevreden was. :)


Greetz.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook te twijfelen tussen een late shovel of een (sportster) EVO, budgettair gezien. Uiteindelijk ben ik tegen een winkeldochter EVO aangelopen, en deze uiterlijk aan mijn wensen aangepast (want dát kan ik dan weer wel....). Geluk dwing je af..... en ik heb er geen moment spijt van gehad.


Misschien moet ik dat ook maar doen. Gewoon geduld hebben en rond blijven kijken op de sites van de HD-dealers.
 
Twincam het beste :?

[eigen quote-modus aan]
De eeuwige duscussie tussen EVO vs shovel is bijna net zo oud en uitzichtloos als de discussie over het "Waarom Een Harley?".
[eigen quote-modus uit]. Stom, ik had hier natuurlijk ook nog de twincam en dat nieuwe olieding bij moeten zetten. :Z
en ik trap erzelf iedere keer weer in... |(

Maar ik denk ook dat een EVO het langer goed zal doen dan een shovel, en een twincam weer langer dan een EVO. Waarom? We zijn dan inmiddels alweer een paar decennia verder, qua techniek, en dat zal zich gaan vertalen in levensduur. Het pricipe van de eerste twee liggen (technisch gezien) heel dicht bij elkaar, met dat verschil dat de EVO de verbeterpunten van de shovel heeft opgepakt (met dank aan onze oosterburen), en deze hierin heeft verwerkt. Dus beter.

Simpel toch?
 
Twincam het beste :?

[eigen quote-modus aan]
De eeuwige duscussie tussen EVO vs shovel is bijna net zo oud en uitzichtloos als de discussie over het "Waarom Een Harley?".
[eigen quote-modus uit]. Stom, ik had hier natuurlijk ook nog de twincam en dat nieuwe olieding bij moeten zetten. :Z
en ik trap erzelf iedere keer weer in... |(

Maar ik denk ook dat een EVO het langer goed zal doen dan een shovel, en een twincam weer langer dan een EVO. Waarom? We zijn dan inmiddels alweer een paar decennia verder, qua techniek, en dat zal zich gaan vertalen in levensduur. Het pricipe van de eerste twee liggen (technisch gezien) heel dicht bij elkaar, met dat verschil dat de EVO de verbeterpunten van de shovel heeft opgepakt (met dank aan onze oosterburen), en deze hierin heeft verwerkt. Dus beter.

Simpel toch?
Natuurlijk beter.Echter tegen welke prijs?Voor mij hebben een evo en twincam dezelfde uitstraling als een vulcan of zoiets.Staat alleen Harley op en is twee keer zo duur.Ik neem de gebreken van een shovel dan graag op de koop toe.
 
Twincam het beste :?

[eigen quote-modus aan]
De eeuwige duscussie tussen EVO vs shovel is bijna net zo oud en uitzichtloos als de discussie over het "Waarom Een Harley?".
[eigen quote-modus uit]. Stom, ik had hier natuurlijk ook nog de twincam en dat nieuwe olieding bij moeten zetten. :Z
en ik trap erzelf iedere keer weer in... |(

Maar ik denk ook dat een EVO het langer goed zal doen dan een shovel, en een twincam weer langer dan een EVO. Waarom? We zijn dan inmiddels alweer een paar decennia verder, qua techniek, en dat zal zich gaan vertalen in levensduur. Het pricipe van de eerste twee liggen (technisch gezien) heel dicht bij elkaar, met dat verschil dat de EVO de verbeterpunten van de shovel heeft opgepakt (met dank aan onze oosterburen), en deze hierin heeft verwerkt. Dus beter.

Simpel toch?


OK... maar wat dan als we het hebben over S&S Shovel en een fabrieks Evo?
Doet de Shovel dan nog onder (bullshit overgens)?
 
Nee, maar dat is dan ook geen shovel meer, maar een blok dat eruit ziet als een shovel.


Als het blok eruit ziet als een Shovel is het mi nog steeds een Shovel??
Alleen heb je het nu niet meer over een fabrieks Shovel!

Ok...dan heb ik hier nog een leuke.
Mijn krukas draait in puin dus ik koop er 1 van S&S en plaats deze in mijn originele blok.

Dus heb ik nu een Shovel die niet origineel is en dus lijkt op een Shovel...toch?
 
Wel zeluf sleutelen-> SHOVEL

Niet willen/kunnen sleutelen-> EVO of helemaaal geen H-D ;)

Shovel VS EVO: Er gaat niets boven een gereviseerde Shovel 1200 uit '77 met Andrews nokkenas, Manley kleppen, Wiseco zuigers .....enz, enz, dan een EVO.

Maar dat is puur persoonlijk....
 
Wel zeluf sleutelen-> SHOVEL

Niet willen/kunnen sleutelen-> EVO of helemaaal geen H-D ;)

Shovel VS EVO: Er gaat niets boven een gereviseerde Shovel 1200 uit '77 met Andrews nokkenas, Manley kleppen, Wiseco zuigers .....enz, enz, dan een EVO.

Maar dat is puur persoonlijk....

Een Shovel heeft geen Andrews nokkenas, Manley kleppen, Wiseco zuigers .....enz, enz.

Het blok lijkt nu alleen maar van de buitenkant op een Shovel.....maar is geen Shovel :-)




just kiddin' Buck
 
Laatst bewerkt:
even rekenen : aankoop shovel motorfiets 7.000e
revisie motorblok , vers.bak , remmen en elektriciteit :minstens 6.000e
dan ben je dus 13.000e kwijt .
maar dan heb je wel een goede shovel waar je geen problemen mee zal hebben
maar waar je wel niet dom mee mag doen , het blijft techniek van meer dan 20
jaar geleden .
koop je echter een evo fxr dan ben je 8.000e kwijt , zal normaal gezien nog geen
revisie nodig hebben en waar je mee door mag rijden .
moraal van het verhaal : een shovel en een evo zullen je bijden even veel kosten
en bijden zijn even goed als je je verstand gebruikt om te rijden maar de kosten aan de shovel krijg je nooit terug als je die verkoopt .
 
even rekenen : aankoop shovel motorfiets 7.000e
revisie motorblok , vers.bak , remmen en elektriciteit :minstens 6.000e
dan ben je dus 13.000e kwijt .
maar dan heb je wel een goede shovel waar je geen problemen mee zal hebben
maar waar je wel niet dom mee mag doen , het blijft techniek van meer dan 20
jaar geleden .
koop je echter een evo fxr dan ben je 8.000e kwijt , zal normaal gezien nog geen
revisie nodig hebben en waar je mee door mag rijden .
moraal van het verhaal : een shovel en een evo zullen je bijden even veel kosten
en bijden zijn even goed als je je verstand gebruikt om te rijden maar de kosten aan de shovel krijg je nooit terug als je die verkoopt .

Ik weet niet of die som op gaat. Je kunt ook gewoon voor iets meer een goede shovel kopen. Staan er zat op marktplaats. En je hoeft echt niet elke shovel die je koopt meteen te reviseren. En 6K euro voor een revisie is ook wel aan de ruige kant...

Prijs/kwaliteit van een Evo is beter, Prijs/charme van een Shovel is beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan