EVO of Shovel?

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Een evo of een shovel? Misschien maakt het voor de die-hard sleutelaars uit, maar voor mij zijn het beiden "gewoon" harleys!
Je rijdt op een gewldige motor, waarvan de een iets meer onderhoud nodig zal hebben. Dit kan de evo of de shovel zijn. Je leest hier al dat van beide motortypes goede en slechte zijn.
Beide blokken vindt ik mooi om te zien :9~
Zoals hier al eerder gezegd zal de shovel meer iets zijn voor de meer handige types onder ons en de evo meer voor de niet sleutelaars. Volgens mij ook omdat het sleutelen aan een evo meer ingewikkeld is. Een shovel is meer back to basic :)
 
Ik weet niet of die som op gaat. Je kunt ook gewoon voor iets meer een goede shovel kopen. Staan er zat op marktplaats. En je hoeft echt niet elke shovel die je koopt meteen te reviseren. En 6K euro voor een revisie is ook wel aan de ruige kant...
dit zijn realistische prijzen om te laten reviseren , reken dat je voor 1 uurtje werk alleen al 40e betaalt .
vb mijn maat heeft de remmen van zijn shovel ('82) laten reviseren :
leidingen vervangen , revisiekitjes in de rempompjes + in de zuigertjes ....
+/- 900 e
en voor een goede shovel betaal je evenveel als voor een evo van 10jaar
en laten reviseren door een vriend in de schuur ? |(
zo ken ik iemand die een ironhead sportster kocht voor 1750e
de eindkostprijs was meer dan een nieuwe 883 ;(
 
dit zijn realistische prijzen om te laten reviseren , reken dat je voor 1 uurtje werk alleen al 40e betaalt .
vb mijn maat heeft de remmen van zijn shovel ('82) laten reviseren :
leidingen vervangen , revisiekitjes in de rempompjes + in de zuigertjes ....
+/- 900 e
en voor een goede shovel betaal je evenveel als voor een evo van 10jaar
en laten reviseren door een vriend in de schuur ? |(
zo ken ik iemand die een ironhead sportster kocht voor 1750e
de eindkostprijs was meer dan een nieuwe 883 ;(

Ik weet nog precies wat ik ooit kwijt was. Ik kocht ook ooit een Iron-Head voor twaalf duizend guldens toen nog. Toen ik op een gegeven moment een gekantelde zuiger had koste me dat grapje 4.500,- gulden. Omdat het niet zo ver na de garantietermijn gebeurde was Westcoast heel schappelijk door het op iets van 3000 gulden te houden. Naast nieuwe zuigers + de hele mikmak, zat daar ook nog een nieuwe ketting en tandwielen bij. Ik had toen inderdaad beter een EVO kunnen kopen voor 15.000,- gld. Maar ja, dat geld had ik toen ff niet.

In die tijd had ik sowieso veel pech, want twee jaar daarvoor had ik een nieuwe Ducati 600 gekocht, de enige die ik ooit nieuw heb gekocht. Na lang wachten kreeg ik hem eindelijk en binnen 4 weken was die gestolen. ;( Een hoop gezeik met die fijne KNMV-verzekering omdat de motor niet op dubbel slot stond, dus twee jaar procederen en uiteindelijk een schikking getroffen voor fl. 12.000,- Daar kocht ik dus die Iron-head van.

Nu wil ik dus weer een HD kopen en denk ik toch dat ik maar voor een EVO ga.
 
dit zijn realistische prijzen om te laten reviseren , reken dat je voor 1 uurtje werk alleen al 40e betaalt .
vb mijn maat heeft de remmen van zijn shovel ('82) laten reviseren :
leidingen vervangen , revisiekitjes in de rempompjes + in de zuigertjes ....
+/- 900 e
en voor een goede shovel betaal je evenveel als voor een evo van 10jaar
en laten reviseren door een vriend in de schuur ? |(
zo ken ik iemand die een ironhead sportster kocht voor 1750e
de eindkostprijs was meer dan een nieuwe 883 ;(
Met alle respect maar als jij remklauwen van een shovel voor 900 euri laat reviseren ben jij volgens mij niet goed snik.Heb mijn remklauwen ook gereviseerd.

Rempomp voor revisie;honen cilinder plus revisiesetje(o-ringetje plus zuiger en veertje) volgens mij twee tientjes in guldens.Een uurtje werk.
Remklauwen reviseren:nieuwe o-ringen plus stofkappen ;iets van twee tientjes.Twee uur werk.Een helicoil gezet voor remnippel.
Nieuwe bussen voorste remklauw in vork gezet;twee tientjes en een kwartiertje werk.


Alles bij elkaar dus ongeveer 60 euro en een zaterdagmiddag geknutseld.

Oh ja ;een tube rempasta ;15 gulden .Maar die heb ik nog steeds.
Alles bij elkaar een paar tientjes e.


900 euro.

whaaaaaaa!!
 
Met alle respect maar als jij remklauwen van een shovel voor 900 euri laat reviseren ben jij volgens mij niet goed snik.Heb mijn remklauwen ook gereviseerd.

Rempomp voor revisie;honen cilinder plus revisiesetje(o-ringetje plus zuiger en veertje) volgens mij twee tientjes in guldens.Een uurtje werk.
Remklauwen reviseren:nieuwe o-ringen plus stofkappen ;iets van twee tientjes.Twee uur werk.Een helicoil gezet voor remnippel.
Nieuwe bussen voorste remklauw in vork gezet;twee tientjes en een kwartiertje werk.


Alles bij elkaar dus ongeveer 60 euro en een zaterdagmiddag geknutseld.

Oh ja ;een tube rempasta ;15 gulden .Maar die heb ik nog steeds.
Alles bij elkaar een paar tientjes e.


900 euro.

whaaaaaaa!!


900 euro dan is ie echt afgezet!
had ie beter een nieuw remsysteem kunnen kopen!
 
Volgens mij heb je voor 900 e twee billet 6 zuiger klauwen met pompen.
 
Een Shovel heeft geen Andrews nokkenas, Manley kleppen, Wiseco zuigers .....enz, enz.

Het blok lijkt nu alleen maar van de buitenkant op een Shovel.....maar is geen Shovel :-)




just kiddin' Buck


Zolang het erop zit waarom die "Shovel" heet.......is het een Shovel :9

just f*cking Dig...... :+
 
ik kan er ook niets aan doen dat ie 900e betaalt heeft , maar nu zijn ze wel ok .
wat ook een optie was , was de ganse voorpartij ( 2e hands ) van een evo
te laten plaatsen maar dat was nog duurder .
en geloof maar dat we weten wat we doen , alles is goedkoop tot het zo ver is .
laat eens een stomme koppelingskabel van een evo vervangen .... 100e
ok , zelf doen is goedkoper en ik doe veel zelf maar als ik het niet heel
zeker ben laat ik het doen . en niet in een schuur door een ander want dan kan ik
het zelf beter .
 
ik kan er ook niets aan doen dat ie 900e betaalt heeft , maar nu zijn ze wel ok .
wat ook een optie was , was de ganse voorpartij ( 2e hands ) van een evo
te laten plaatsen maar dat was nog duurder .
en geloof maar dat we weten wat we doen , alles is goedkoop tot het zo ver is .
laat eens een stomme koppelingskabel van een evo vervangen .... 100e
ok , zelf doen is goedkoper en ik doe veel zelf maar als ik het niet heel
zeker ben laat ik het doen . en niet in een schuur door een ander want dan kan ik
het zelf beter .
Als je alles laat maken wat kapot gaat wordt harley(zeker shovel) rijden wel erg duur.Een koppelingskabel vervangen plus afstellen kost mij 10 minuten.De dealer zal er zeker niet langer over doen.Het zou mij niet verbazen als je dan toch een rekening van 50 euro of meer gepresenteerd krijgt.
Maar ieder het zijne natuurlijk.
Greetz
 
Ik ben nu toch wel een beetje nieuwsschierig geworden waar FD z'n fiets naartoe brengt....zodat ik weet welke zaak ik moet mijden als ik eens een koppelingskabel of de remmelarij moet (laten?) vervangen. 8-) Wat een geld!
 
Ik ben nu toch wel een beetje nieuwsschierig geworden waar FD z'n fiets naartoe brengt....zodat ik weet welke zaak ik moet mijden als ik eens een koppelingskabel of de remmelarij moet (laten?) vervangen. 8-) Wat een geld!
Shit..ik lees het nu pas.100 euro voor een koppelingskabel vervangen.Wat doet een kopp.kabel tegenwoordig.15 e of zoiets?Dus 85 e voor 10 minuten werk.Zo wil ik ze ook wel verdienen.
Hey Bug,samen een koppelingskabelvervang bedrijf opzetten?Gouwe business. ;) Zo,n 500 e uurloon.250 de man!!
 
Done deal! Met maar een paar klantjes als FD en zijn vrienden per dag, moet ik (en jij natuurlijk ook een beetje.. ;) ) daar gemakkelijk van rond kunnen komen. Als extra service doen we dan ook nog wat remvervangingen.

Wat dacht je van olie vervangen voor 135 euries, excl. manuren of materialen?


full
 
hola ,
de koppelingskabel is wel van een EVO 5 BAK hé !!!
10 min werk bij een 4 bak ja
bij een 5 bak : achterste uitlaat er af
bak open
kabel vervangen
bak dicht
uitlaat er op
olie er bij
kabel regelen
prijs kabel : +/- 50e
dichting .....
olie .........
werk ( 1u ) 40e
btw.......
samen meer dan 100e
en ik was er bij toen het gedaan werd.....
storry :
ik had mijn koppeling geregeld maar die was niet goed te krijgen .
ik gebeld naar de garage : koppeling moet geregeld worden
10min werk zij die
ik naar daar , hij keek naar de koppeling maar die was goed geregeld
( had ik zelf gedaan hé :) )
het was de kabel die uitgerokken was ( goedkope kabel )
geplaatst door een kennis in de "schuur" |( ( iemand die nu zijn uren aan moto's werkt )
moraal van het verhaal :
doe het zelf of laat het doen door gekwalificeerde mensen
maar laat vage kennissen er van blijven .
 
en waneer ik problemen heb ga ik enkel naar :
http://www.motortechnica.be/
duur ? mischien maar het is wel goed gedaan
ik had ook rond gehoord om mijn kickstarter te laten plaatsen :
600e , ik naar motortechnika : kickstarter 600e : niet goed
ge gaat problemen hebben de enige goede kost 1000e
+ werk + onderdelen die niet bij de kit zitten : 1200e .
maar ik ben er nog altijd zeer tevreden van ( al + 5 jaar )
:]
 
en waneer ik problemen heb ga ik enkel naar :
http://www.motortechnica.be/
duur ? mischien maar het is wel goed gedaan
ik had ook rond gehoord om mijn kickstarter te laten plaatsen :
600e , ik naar motortechnika : kickstarter 600e : niet goed
ge gaat problemen hebben de enige goede kost 1000e
+ werk + onderdelen die niet bij de kit zitten : 1200e .
maar ik ben er nog altijd zeer tevreden van ( al + 5 jaar )
:]
Ja ...maar je hebt dus 1200 e betaald voor een kickstarter?Weet niet hoe dat bij een 5 bak zit .Bij mijn shovel kostte dat ding 450 gulden.Kostte me iets van 1,5 uur om te monteren.Goedkoop in onderhoud die shovels. ;)
 
Ja ...maar je hebt dus 1200 e betaald voor een kickstarter?Weet niet hoe dat bij een 5 bak zit .Bij mijn shovel kostte dat ding 450 gulden.Kostte me iets van 1,5 uur om te monteren.Goedkoop in onderhoud die shovels. ;)
inderdaad , shovels en de eerste evo's hebben een andere vers.bak die voorzien zijn voor een kickstarter . ( de eeste softails hadden een kickstarter )
die hebben niet veel nodig om er een op te zetten , modernere 5bakken hebben een ganse uitbouw nodig ( er gaat dan met kickstarter 1/2 l olie meer in ) en die uitbouw kost veel geld . maar met mijn kickstarter start die dus heel goed alhoewel het motorblok niet gemaakt is om zo te starten en een shovel wel .
 
Zo, de knoop deze week doorgehakt. Ik ging dus toch maar voor een EVO. Proefgereden op een 1200S uit 2001, met nog wat snelle onderdelen. Reed prima, maar ja. Kostte € 10.450,-. Voor dat geld heb ik dus ook een nieuwe 883R, met twee jaar fabrieksgarantie. Ik weer op een gekietelde 883R gereden. Reed eigenlijk ook prima, vond er niet zo heel veel verschil in zitten met die 1200S. Te meer omdat ik niet zo wild en hard meer rij.

Dus vandaag een nieuwe 883R, zwarte uitvoering, besteld. Moet nu alleen nog 4 weken wachten tot die hier is. En ik heb al zo weinig geduld.
 
Zo eentje dus:

full


Ziet er voor een standaardfiets niet slecht uit! Voorlopig voor jou geen sleutelarij in ieder geval.

Gefeliciteerd & welcome.



Bug vroeg zich altijd al af wie in godesnaam toch al die nieuwe sportsters koopt.......voor nét onder de 10 miel.....en waarom....
 
Zo eentje dus:

(Afbeelding)

Ziet er voor een standaardfiets niet slecht uit! Voorlopig voor jou geen sleutelarij in ieder geval.

Gefeliciteerd & welcome.



Bug vroeg zich altijd al af wie in godesnaam toch al die nieuwe sportsters koopt.......voor nét onder de 10 miel.....en waarom....
Dank je.

Je precies zo een.

Ja, is pas mijn tweede nieuwe motorfiets in een rijtje van pakweg 20 stuks.
Kreeg een redelijk goede prijs voor mijn BMW F650 terug. En wat ik al zei, tweedehands staan daar sportsters 883 uit '95 voor €6.900. Zit er dus nog geen € 3000,- euro tussen een nieuw exemplaar, met 2 jaar garantie, dubbele schijf, mooi powercoated blok, rubber mounted, etc. etc.

En ook met het oog op de toekomst. Stel ik ruil hem over pakweg 3 jaar in, dan klink 2005 leuker als 1995. En ik ben er eerlijk in hoor, ook een stukje gefinancierd. Voor een relatief laag bedrag per maand rij ik een mooie stijlvolle nieuwe motor. Je leeft maar een keer. :]
 
Morgen kan ik hem ophalen. Eindelijk. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan