E-keurmerk

SilverShadow

MF veteraan
6 aug 2003
9.326
1
Amsterdam
Ok ik wil dus naar duitsland, maar eigenwijs dat ik ben ipv de originele demper te monteren wil ik een E-keurmerk in me uitlaat slaan.

bij de ze dus de vraag, zijn ze allemaal t zelfde en wat staat er allemaal bij.
foto's ervan is ook wel leuk :) want dan kan ik dat misschien namaken.

ik heb zelf een Sebring demper...dus als iemand een sebring met keurmerk heeft, zou je dan aub een foto wille make en posten..

(geld ook voor andere keurmerken op dempers, zo kan ik zien of ze allemaal hetzelfde zijn of juist niet)

bij voorbaat dank :)
 
Omdat ik mijn originele toch op mijn kamer heb staan...

Is van een Suzuki GSX-R 750 uit 2004

full
 
niet erin laten slaan, krijg je deuken van....
een beetje juwelier kan het er heel netjes ingraveren.....(mag niet hoor O-) )

Juwelier krijgt een Demper niet in z'n graveer apparaat. Ik heb heel wat zoek werk verricht om een gravure te laten maken op het vloeistofdeksel van m'n hydraulische koppeling. Na veel zoeken kon een bedrijf dat relatiegeschenken verkocht het voor me doen! Ook diverse zaken die sportprijzen verkochten en graveerden konden het niet. igg succes
 
Juwelier krijgt een Demper niet in z'n graveer apparaat. Ik heb heel wat zoek werk verricht om een gravure te laten maken op het vloeistofdeksel van m'n hydraulische koppeling. Na veel zoeken kon een bedrijf dat relatiegeschenken verkocht het voor me doen! Ook diverse zaken die sportprijzen verkochten en graveerden konden het niet. igg succes


en dat bedrijf heet?? en waat zit het...en ook niet onbelangrijk, hoeveel heeft t gekost :P
 
Ok ik wil dus naar duitsland, maar eigenwijs dat ik ben ipv de originele demper te monteren wil ik een E-keurmerk in me uitlaat slaan.

bij de ze dus de vraag, zijn ze allemaal t zelfde en wat staat er allemaal bij.
foto's ervan is ook wel leuk :) want dan kan ik dat misschien namaken.

ik heb zelf een Sebring demper...dus als iemand een sebring met keurmerk heeft, zou je dan aub een foto wille make en posten..

(geld ook voor andere keurmerken op dempers, zo kan ik zien of ze allemaal hetzelfde zijn of juist niet)

bij voorbaat dank :)

Nvm 13 jaar oud topic....
 
Laatst bewerkt:
Ter verheldering: In Duitsland val je vooral op als je veel geluid maakt.

Als je staande wordt gehouden heb je mazzel als ze alleen naar je keurmerk kijken.
Probleem is namelijk dat jouw motor is goedgekeurd volgens het E keurmerk met één uitlaat (de originele) en die geeft dan bij een X aantal toeren, aan x aantal Db.
Zet je er een andere uitlaat op (altijd voor het geluid natuurlijk) met of zonder E keurmerk dan voldoet jouw motor niet meer aan de toelatingseisen en kan hij dus gewoon stilgezet worden door de Polizei. Overigens staat op de originele uitlaten vaak (zo niet altijd)dat deze bij jouw type motor hoort dus oom agent weet dit ook.

Maar meestal laten ze je met een boete gaan als je Db killer er in zit. Als deze er niet in zit moet je hem er ter plekke inzetten, heb je hem niet bij je dan mag je NIET verder rijden. (iemand zal er dus één moeten gaan halen voor je) Rij je wel verder en wordt je gepakt (let op want ze houden je in de gaten) dan ben je waanzinnig zuur.

Je zult niet de eerste zijn die denk; zo'n vaart loopt het niet.

E4 keurtjes namaken etc. ruikt volgens onze Duitse vrienden naar fraude en daar hebben ze een bloedhekel aan..........
 
Ter verheldering: In Duitsland val je vooral op als je veel geluid maakt.

Als je staande wordt gehouden heb je mazzel als ze alleen naar je keurmerk kijken.
Probleem is namelijk dat jouw motor is goedgekeurd volgens het E keurmerk met één uitlaat (de originele) en die geeft dan bij een X aantal toeren, aan x aantal Db.
Zet je er een andere uitlaat op (altijd voor het geluid natuurlijk) met of zonder E keurmerk dan voldoet jouw motor niet meer aan de toelatingseisen en kan hij dus gewoon stilgezet worden door de Polizei.
Overigens staat op de originele uitlaten vaak (zo niet altijd)dat deze bij jouw type motor hoort dus oom agent weet dit ook.

Maar meestal laten ze je met een boete gaan als je Db killer er in zit. Als deze er niet in zit moet je hem er ter plekke inzetten, heb je hem niet bij je dan mag je NIET verder rijden. (iemand zal er dus één moeten gaan halen voor je) Rij je wel verder en wordt je gepakt (let op want ze houden je in de gaten) dan ben je waanzinnig zuur.

Je zult niet de eerste zijn die denk; zo'n vaart loopt het niet.

E4 keurtjes namaken etc. ruikt volgens onze Duitse vrienden naar fraude en daar hebben ze een bloedhekel aan..........

Wat een klinklare onzin....
Een europeesch land mag geen voertuigen weigeren die in het eigen land aan de eisen voldoen, ook al is dat in het land waar je bent anders geregeld..
Simpel voorbeeld...
In Dld moet je aanhanger een keuring hebben en aan allerlei eisen voldoen qua banden, laadvermogen enz enz...
In NL mag je een aanhanger zelf bouwen, en als die tot 750 kg achter je auto blijft hangen, en je verlichting, spatborden en reflector is goed, dan is er geen mens die je hier wat in de weg legt..
EN DAN MAG dld je nergens voor bekeuren..

Zo ook een motor, in Nl is geen E-keur plicht , daar krijgt een motor een typegoedkeuring, als jij daar een andere maat banden op gooit, of een ander stuur, mag je hier gewoon rijden, doe je dat in Dld , dan moet je dat in je kenteken ( na keuring) laten opnemen....

zelfde geld voor de uitlaat, als jouw uitlaat hier aan de eisen voldoet,is er geen agent in Dld die je daar kan bekeuren e-keur of niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan