vtr 1000 sp 1&2 topicje (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal dan ook maar een piccie van m'n fietsje plaatsen :+







Nou had ik de kans om m'n nieuwe piccietoestel te testen , dus 2 vliegen in 1 klap :9
 
Martijn-SP1 schreef:

Eumzz de temp van mijn sp1 is ongeveer 75 tot 80 bij rustig rijden
Als ik um wat meer de sporen geef loopt ie al snel op naar de 90 en hoger.

HeukelommeHeukelommer schreef:

Als ik aan het rijden ben is hij altijd rond de 90 graden.
Hij krijgt van mij de tijd niet om af te koelen. Gas erop :]

Bij mij is het dus net andersom: rustig rijden hoge temperatuur, hard rijden lagere temperatuur.

Ik heb dus het gevoel dat m'n SP1 onder normale omstandigheden niet warm genoeg wordt. (72~75 grd.)
Wat ik me van het vorige seizoen herinner zat deze altijd boven de 80 grd. OOK bij koud weer)

Ik heb er gisteren weer eens ff op gelet en het volgende viel me op: bij rustig rijden loopt de temperatuur wel op.(bebouwde kom bijv.)
Ook als je een tijdje gaat stilstaan en een beetje met het gas speelt komt 'ie op 102~103 grd. en dan springt de fan achter de linkerkoeler aan en loopt de temperatuur weer terug. (geforceerde koeling)
Als je wegrijdt als de fan net is aangesprongen zit 'ie binnen de 2km weer op 80 grd.

Achter de rechterkoeler zit geen fan en deze wordt dus alleen door rijwind gekoeld.
Over rijwind gesproken, hoe harder ik ga, hoe kouder de SP1 wordt.
Na een behoorlijk ritje had ik gistermiddag 77 grd. constant.
Dat leek mij al heel wat beter als de 65 grd. die ik laatst s'morgens continue in beeld had. (als ik rustiger ging rijden met dus minder rijwind liep 'ie toen wel weer iets op naar 72)

Hoe werkt het SP1 koelsysteem eigenlijk ?
Heb je afzonderlijke koelers of staan deze in serie geschakeld ?
En waarom heeft alleen de linkerradiator er een fan achter zitten ?
Deze geforceerde luchtkoeling komt in bij 102~103 grd maar wat gebeurd er voordetijd met de koeling ?
Heeft de SP1 een thermostaat-klep in het koelsystseem ??

Iemand ooit een thermostatische klep of een temperatuursensor van de SP1 kapot gehad ?
 
ja, ik ook dan ff met me piccie in deel 2 ;)
full


al ziet ie er nu niet helemaal meer zo mooi uit :( vorig weekend kwam ik thuis; lag me motor op zijn linker kant dus een stelletje kl..tzakken hebben dat ding omgeduwd ofzo, standaard was ingeklapt. Vette scheur in de kont (die is eerst tegen een lantaarnpaal aangeknald en heeft dus de grootste klap opgevangen) verder nog wat krassen op linker kuipdeel, spiegel en koppelingshendel doormidden, kan nog net met 2 vingers schakelen ;( meer dan 1000 euro schade maar via verzekering is het nog duurder omdat het ten koste gaat van de korting en no claim... gelukkig komt Haporta 28 april al terug uit Koeweit; denk dat hij het meeste zelf wel op kan lossen.... en dan kan ik er 8 mei ook bij zijn *D
 
djeez san,das klote zeg,veel succes met opknappen,komen haporta en jij dan allebei met de SP,s naar de mega meeting?
 
djeez san,das klote zeg,veel succes met opknappen,komen haporta en jij dan allebei met de SP,s naar de mega meeting?
dat is nog niet zeker, als har de tijd heeft om het zelfbouwproject weer rijklaar te krijgen wel, maar gespoten zal hij iig nog niet zijn. we shall c
 
Wat ik nog steeds niet snap is dat de eene speen wel een HRC stikker heeft er de andere niet. :S

Ps, vandaag mijn eerst kneedown :) :)
 
Grrrr :( :(
Dat is ZO f*cking laf als een of andere k*tmongool dat doet ! :( B|
Niemand die iets heeft gezien ?

Ik heb zelf ook zoiets gehad...al was het dan geen vandalisme.
Bij ons werk in de fietsenstalling was m'n motor omgeflikkerd omdat mijn achterband plat was door een spijker....
Ik had het stuur vol ingedraait naar rechts en toen op het stuurslot..... de band is langzaamaan leeggelopen tot op het kantelpunt van de fiets en .. klabam....
Schade viel gelukkig mee. Voortaan dus altijd stuur volledig naar links en dan op het stuurslot... zo kan 'ie niet omvallen (heb ik toen nog wel ff gechecked) was overigens een tamelijk "waterpas" ondergrond dus geen helling of iets dergelijks.

Maar goed, het was wel een bizar moment "WTF !! :( Wie heeft mijn motor omgegooid !!! F*cking kl**tzakken !! .. totdat je eens beter kijkt en je beseft dat iets anders de oorzaak was...
Vandalisme is dan weer een stuk erger IMHO... wat een kansloze losers zeg die dat zomaar ff doen :(
bij mij was het iig overduidelijk vandalisme k.tzooi! ik had stuur naar links, stuurslot en remschijf erop en gewoon op de standaard, maar motor lag dus met ingeklapte standaard op zijn linker kantje. en ik had hem met het wiel voor tegen de muur gezet dus het kan ook niet zo zijn geweest dat er een auto tegen de achterkant van de motor is gereden ofzo waardoor de motor naar voren is geschoten en de standaard ingeklapt... :? zwaar klote iig, en niemand heeft iets gezien of het alarm gehoord |(
 
Wat ik nog steeds niet snap is dat de eene speen wel een HRC stikker heeft er de andere niet. :S

Ps, vandaag mijn eerst kneedown :) :)
Dat is eigenlijk heel makkelijk... de ene SP-1/2 rijder heeft die stickers wel gehad en opgeplakt, dan zijn er nog SP-1/2 die ze gehad hebben en niet opgeplakt en dan zijn er nog SP-1/2 rijders die ze gewoon niet hebben :+
Ik gelukkig wel :P
 
Overigens, mijn ervaringen zijn dat de SP-1 het het best doet rond de 80 gr. Daarboven is het niet je van het heb ik gemerkt. Is eigenlijk vreemd want het zou nix uit moeten maken. De temp. van de lucht die hij inademt is eigenlijk veel interessanter.
 
Idd. Heb zelf ook het gevoel dat het voorwiel makkelijker de lucht ingaat als hij rond de 75 graden is.

Ik wil die stikkers ook ;) Dus heeft er iemand nog 2 HRC stikkertjes en doet hij/zij ze weg?
 
Temperatuur is " het motorprobleem " bij de sp, ideaal( om je max vermogen te krijgen) is een arbeidstemperatuur van 80/85 gr.
Op circuit ( met originele koeling) krijg je hem niet onder de 105/110 gr ( bij buitentemperatuur van 15/20gr), daarom hebben alle race sp's andere (front)radiators.Bijkomend voordeel is dan het gunstiger gewicht en centralisatie ervan.
Op de weg is dit probleem te verwaarlozen alhoewel het ding onaangenaam heet tussen je benen voelt in de zomer en de fans om de haverklap aanslaan ( helemaal in stadsritjes).
 
Yep :+ In de zomer is het lekker warm tussen de benen, devies:..... DE STAD NIET IN EN GAS EROP!! }) :P
 
Het is weer zover :) Ik heb vandaag een sp2 uit 2003 gekocht :] Hij heeft nog wel kuipschade, maar ik heb race kuipset liggen en die wil ik er misschien opzetten. Of ik lap de orginele kuipen op :? Maar wat is nou een mooie kleurstelling :? Ik wil als hoofdzaak zwart en er mag ook redelijk wat rood in zitten. Als jullie iets weten of kunnen ontwerpen hoor ik het graag :}
 
De ECU van een SP zet het mengsel rijker boven een bepaalde temp., dus dat-ie bij een graad of 80 a 85 het beste loopt zou wel eens kunnen....
De fan schakelt over de massa, dus gewoon een tuimelschakelaar met een extra massadraadje op de kroonplaat en als t-ie boven de 85 graden komt in de stad even aanzetten, zelden meer dan 90 graden gezien.
 
Het is weer zover :) Ik heb vandaag een sp2 uit 2003 gekocht :] Hij heeft nog wel kuipschade, maar ik heb race kuipset liggen en die wil ik er misschien opzetten. Of ik lap de orginele kuipen op :? Maar wat is nou een mooie kleurstelling :? Ik wil als hoofdzaak zwart en er mag ook redelijk wat rood in zitten. Als jullie iets weten of kunnen ontwerpen hoor ik het graag :}
Gefeliciteerd!!

Zelf vind ik dit wel een mooie:
full


Oke, persoonlijk ga ik voor geel, maar mogelijk is dat voor een SP wat minder geschikt :z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan