vtr 1000 sp 1&2 topicje (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@jeroen sp1,hardstikke bedankt voor de knippers,jammer dat je de SP hebt verkocht
vanavond de knipperdraadjes aan de stekker gesoldeerd,en de boel weer gemonteerd.
verlichting en bestikkering van de SPeen zijn nu weer oke.
remhandel en rempedaal polijsten en dan zijn die ook weer goed.
bij kokkie binnenkort ff het rode schrammetje bijtippen.
moet alleen nog de voetsteun rechts vervangen,vanwege de uitlaatbevestiging en dan is mijn schatje weer strak.
(en ik zit er hard over te denken de leo,s er weer onder te hangen,maar dan wel met DBkillers
graag gedaan. Zeker jammer maar ik heb er wel wat moois voor terug

full
 
Hoe lang doen jullie gemiddeld met ketting en tandwielen ?
Ik zit nu op 26.000 km maar de tandwielen en D.I.D. ketting zien er nog toppie uit...
(heb hem gekregen met 14.000 km dus ik neem aan dat ik nog met de originele spullen rijd)

Ik haal zeker een D.I.D. weer als het zover is... ik moet veel minder vaak spannen als m'n vorige motoren, zal toch wel iets met de kwaliteit vd. ketting te maken hebben of het feit dat deze wat minder power heeft als de vorige... en dat goud is ook wel lekker bling bling :)

De temperatuur van m'n skatje lijkt me wel okay nu.. hele weekend wezen rijden, de temperatuur is tussen de 76 en 84 grd.
Zal laatst wel aan het koude weer hebben gelegen ofzo.. het was s'morgens f*kking 3 a 4 graden...
 
zeg sandra,zullen we de kosten van de knippers delen dan,ik heb rechtsvoor nog een knipper nodig,mijn SPeen is daarstraks op de rechterkant gekletterd.
onderuit geremd op klinkertjes met 10 km per uur.
uitlaatophanging achter de rempomp afgebroken,knipperlicht verwoest,remhandel beschadigd,achterrempedaal beschadigden een beetje schade aan de honda vleugel stickers rechts.
heeft iemand misschien nog een beetje rode verf om bij te tippen?
zwart heb ik al,voor de vleugelsticker,autolak zou wel gaan toch?
schade valt gelukkig mee,maar voelt wel klote zeg
Hey Spike, kut zeg van je motor! Zelfde ongelukje bijna als die van mij dus maar dan naar de andere kant... maar ik heb geen knippers nodig, alleen de spiegel eigenlijk. En wellicht wat bijtippen idd. Dus als jij nog aan een setje zijkuipen kan komen (links en rechts) kunnen we de kosten delen, neem jij de rechter ik de linker ;)
 
@Sp1ke: Snap ik nu dat je de Leo's nog hebt!!
Mazzelpik ik heb ook al verhalen gehoord dat ze de race pijpen in de schedder stoppen voor je! ff een navulsetje bestellen en er weer op monteren man!
Loud pipes saves lives
 
@Sp1ke: Snap ik nu dat je de Leo's nog hebt!!
Mazzelpik ik heb ook al verhalen gehoord dat ze de race pijpen in de schedder stoppen voor je! ff een navulsetje bestellen en er weer op monteren man!
Loud pipes saves lives
juist,ik mocht dezelfde dag,bij de zelfde controlepost op vertoon van origineel gemonteerde dempers mn papiertje weer meenemen.de agent heeft zelfs 10 DB van de bekeuring afgetrokken,en ze hebben nog ff op me gewacht ook,anders waren ze al weggeweestnu de leo,s opvullen en de killers er maar in zetten.
zou die dan wel aan de norm komen???ik denk dat ie dan nog teveel herrie maakt.
ik heb de prent gisteren binnen gehad trouwens,das weer minder
 
Hey Spike, kut zeg van je motor! Zelfde ongelukje bijna als die van mij dus maar dan naar de andere kant... maar ik heb geen knippers nodig, alleen de spiegel eigenlijk. En wellicht wat bijtippen idd. Dus als jij nog aan een setje zijkuipen kan komen (links en rechts) kunnen we de kosten delen, neem jij de rechter ik de linker ;)
ik had begrepen dat kokkie SP1 rood had staan,ik mag een keertje komen bijtippen,ga je mee anders?wel zo makkelijk,zijn we in 1 keer klaar
mijn knippers zijn weer kompleet,mijn stikkers zijn al bijgewerkt en mijn plastic ik GZD helemaal heel,op alle bevestigingspunten.niet gebarsten of gescheurd.alleen de ophanging van de uitlaat nog vervangen en de remhandel en rempedaal polijsten,dan istie weer strak
 
Ik weet dat die van mij inmiddels al heel wat meer herrie maken als toen er pas 350km op de teller stond! inmiddels 13000km en bij 20000 ga ik er een navulsetje voor halen(zoals men adviseerd) Voor weer een mooie gedempte brul!
 
RAL codes :? wa's dat
Dat zijn de code's van de kleur die wereldwijd hetzelfde zijn. Zelfde geld ook voor poedercoatings. Die hebben ook altijd een RAL code.
Hoe ben je aan de verf gekomen? Ik ben een keertje met een kuipdeel naar een verfboer geweest om het in te laten scannen voor de goede kleur maar die kloptte toch niet helemaal.
Dit stuurt wel lekker
(Afbeelding)
Het ziet er alleen totaal niet uit :r Denk dat hewt wel leuk zou zijn als je een SP-1 om zou bouwen tot streetfighter, maar in Race-trim...... brrrrrr.......
 
Ik weet dat die van mij inmiddels al heel wat meer herrie maken als toen er pas 350km op de teller stond! inmiddels 13000km en bij 20000 ga ik er een navulsetje voor halen(zoals men adviseerd) Voor weer een mooie gedempte brul!
wat kost zo,n navulsetje en waar haal je dat??

twin greetz SP1KE
 
Dat zijn de code's van de kleur die wereldwijd hetzelfde zijn. Zelfde geld ook voor poedercoatings. Die hebben ook altijd een RAL code.
Hoe ben je aan de verf gekomen? Ik ben een keertje met een kuipdeel naar een verfboer geweest om het in te laten scannen voor de goede kleur maar die kloptte toch niet helemaal.Het ziet er alleen totaal niet uit :r Denk dat hewt wel leuk zou zijn als je een SP-1 om zou bouwen tot streetfighter, maar in Race-trim...... brrrrrr.......

Ik heb het bij een autolakken speciaalzaak laten maken, eentje die bekend staat als de beste van Den Haag, hij heeft de kleur opgezocht in het "grote" boek waar alle kleurcode's van auto's en motoren instaan, en die heeft ie gemaakt.

Nu is het altijd zo dat je lak verkeurd met het daglicht, dus precies hetzelfde zal het nooit zijn.

Laat je nu aan de hand van een al met de zon verkleurd deel een kleur maken, dan klopt ie over een paar maanden ook niet meer, althans dat is wat mij verteld werd.
 
Mensen overtuig mij!

Ik ga mijn cbr600f de deur uit doen omdat ik eigenlijk een sp1 wil, maar nu wil het feit dat ik pas heb proefgereden bij een particulier en ik vond de sp1 bij lage snelheden/lage toeren niet lekker rijden... Nou wil wel het feit dat deze sp1 niet zo goed afgesteld stond... misschien dat daarom hij bij zeer lage toeren niet lekker liep.

Dus buiten het feit dat de sp1 1 v/d (zo niet DE)mooiste motoren is naar mijn mening en dat er een supergeluid uit komt, vertel mij waarom ik voor de sp1 moet kiezen ipv wat ik anders ga doen: een 900RR kopen....
Tell me! En liefst gelijk met tips waar ik op moet letten als ik er wil ga kopen (dus sp1 specifieke punten)...Thanks all! 8-)
 
ik rij zelf geen sp1/2, maar als ik jou was zou ik nooit een motor kopen die niet goed loopt. En dat hij niet goed loopt kan komen omdat er een standaard uitlaat onderzit terwijl de motor nog is afgesteld voor een open uitlaat.

Succes met zoek naar een SP1!!!
 
Het fijt dat je moet wennen aan het rijgedrag van een twee cilinder zal mee spelen. Wat vond je niet lekker lopen? schokkerig? Dat zal waarschijnlijk eraan liggen dat je voorzichtig aan hebt gedaan en dus eigenlijk te laag in de toeren hebt gereden. Ga meer proefritjes maken en zorg dat je leert rijden met de twins.

Trust me.. Je wilt op een gegeven moment niets anders meer.
 
Ik reed ook laag in de toeren... daar ging het nou juist om (bv als je een rotonde nadert...)... maar dat moet toch ook wel goed kunnen of kan dat gewoonweg niet met de sp1? :(

Natuurlijk moet ik ook wennen aan de overstap van een erg relaxte 4 cilinder naar een 2-cilinder... maar ik moet ook nog wel een beetje rustig kunnen rijden ivm al die 30-km buurten hier :( ...

Dus is het mogelijk NORMAAL met een sp1 snelheden van 30km en lager te rijden? Of vind de fiets dat helemaal niet fijn??

Verder ben ik al aardig overtuigt van de 2-cilinder, het geluid, de trekkracht.
Overigens was ik ook nog niet van plan die fiets te kopen... daarom vraag ik nu eerst meningen en ervaringen. Overigens was de prijs van deze fiets er wel naar :}
 
Ik zou me echt niet druk maken over het feit hoe zo'n SP1
zich in 30 km zones gedraagt |(

ALs je dat filmpje van de " R1 turbo" download uit het filmpjes topic
(een van de laatste pagina's) dan weet je gelijk waarom die Sp1
zo gaaf is (met open uitlaten) !!!

RDP zou persoonlijk gaan verhuizen zodat hij niet in een 30 km zone woont
met een SP1 :X
 
De sp is een prachtige fiets op alle gebied met veeeeeeeeeeeeeeeeeel karakter( met de daaraan verbonden voor en nadelen).
Probleemloos, alleen voor circuitgebruik ( racen)te zwaar en de onderdelen om dit te verhelpen te duur ( daar heeft de normale rijder geen last van).
Mis hem toch een beetje ( denk er aan hem teug te kopen voor mijn " collectie").
8-) 8-) 8-)
 
Ben zelf ook overgestapt van 600 naar SP1. Een SP1 een is vergeleken bij een 600 vier pitter nu een maal een zwaar en nukkig apparaat! Soms kan dit inderdaad wel een beetje vervelend zijn vooral bij lage toeren. Maar..... heb laatst weer eens een stukje op een 600 gereden en dit viel me op....waar is het geluid???? en welk koppel???? en dat terwijl er een open race pijp op die 600 zat. Verder moet ik wel toegeven dat het rijden van korte bochten op een 600 wel stukken makkelijker is dan op die dikke V-twin maar ik kon me niet aan het gevoel ontrekken dat ik op een (met alle respect) dames fiets aan het rijden was. Op een SP1 voel je je echt een koning!!!!(ondanks dat er wel wat nadeeltjes te bespeuren zijn)

groetjes
 
Kijk dat zijn verhalen waar ik wat aan heb :} ... dingen als verhuizen is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag |)...

Stikt van de 30 km zones en zo nu en dan rij ik toch echt wel langzaam... sterker nog: soms kan het niet anders... Denk aan rotondes die druk bezet zijn, file rijden, parkeerplaatsen, boulevard van harderwijk :} etc etc...

Dus vandaar mijn vraag over de lage snelheden... maar hoor nu wel de mindere handelbaarheid bij lage snelheid, ja die heb ik ook al gemerkt, maar daar wen ik wel aan... gaat me meer puur om het blok... !

Mijn directe vraag:
Loopt het blok bij lage toeren (in zijn 1 en 2, voornamelijk 2) idd niet zo lekker of lag dat aan DIE specifieke fiets denken jullie?

Met mijn 600 kon ik zonder problemen zelf zonder gas nog rustig stationair rijden... dat kon deze fiets niet aan :?
Terwijl ik verwachte dat een fiets met zoveel koppel wel makkelijk zou lopen op weinig toeren (tenslotte gaat deze ook op max tpm stukken minder ver dan een 4-cil)...

Verder alleen maar :} naar de SP1, maar vind het wel een belangrijk beslispunt voor mij!
 
Kijk dat zijn verhalen waar ik wat aan heb :} ... dingen als verhuizen is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag |)...

Stikt van de 30 km zones en zo nu en dan rij ik toch echt wel langzaam... sterker nog: soms kan het niet anders... Denk aan rotondes die druk bezet zijn, file rijden, parkeerplaatsen, boulevard van harderwijk :} etc etc...

Dus vandaar mijn vraag over de lage snelheden... maar hoor nu wel de mindere handelbaarheid bij lage snelheid, ja die heb ik ook al gemerkt, maar daar wen ik wel aan... gaat me meer puur om het blok... !

Mijn directe vraag:
Loopt het blok bij lage toeren (in zijn 1 en 2, voornamelijk 2) idd niet zo lekker of lag dat aan DIE specifieke fiets denken jullie?

Met mijn 600 kon ik zonder problemen zelf zonder gas nog rustig stationair rijden... dat kon deze fiets niet aan :?
Terwijl ik verwachte dat een fiets met zoveel koppel wel makkelijk zou lopen op weinig toeren (tenslotte gaat deze ook op max tpm stukken minder ver dan een 4-cil)...

Verder alleen maar :} naar de SP1, maar vind het wel een belangrijk beslispunt voor mij!
Heeft idd wat toeren nodig, is echter sterk te verbeteren met een andere mapping(powercommander pc3).Blijft dat een 4cyl, wat smeuiger rijdt!
 
Thanks Spyro, dat zijn idd de antwoorden die ik zoek, daar kan ik wat mee...

Valt me overigens erg mee dat nog niemand gewoon met foto's van de sp1 aan komt zetten om me te overtuigen :9 hahahaha
Kocht er nou maar iemand mijn 600, dan kan ik een sp1 gaan opzoeken! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan