Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


Ik heb em ook net (mijn rijbewijs en motor).

Is er eentje uit '92 Amerikaans model. Volgens mij ben ik wel een van de weinige die hem in een egale kleur heeft en met een zwart zadel (i.p.v. pimpelpaars of rood).

Wel een beetje jammer van die iets te roze velgen, maar hé, met een beperkt budget kan ook ook niet alles!

:]

Ben er overigens erg tevreden over! Goed handelbaar en ik merk nu na 2000 km dat ik pas 'echt' leer rijden...
 
(Afbeelding)

Ik heb em ook net (mijn rijbewijs en motor).

Is er eentje uit '92 Amerikaans model. Volgens mij ben ik wel een van de weinige die hem in een egale kleur heeft en met een zwart zadel (i.p.v. pimpelpaars of rood).

Wel een beetje jammer van die iets te roze velgen, maar hé, met een beperkt budget kan ook ook niet alles!

:]

Ben er overigens erg tevreden over! Goed handelbaar en ik merk nu na 2000 km dat ik pas 'echt' leer rijden...

Mooi apparaat hoor!
Een zwart zadel is idd het mooiste, daar geef ik je gelijk..
En die roze velgen kan je polijsten, zijn genoeg topics over hier op MF volgens mij... Je moet het alleen wel zelf zien zitten..
 
En die roze velgen kan je polijsten, zijn genoeg topics over hier op MF volgens mij... Je moet het alleen wel zelf zien zitten..

Alles op zijn tijd! Heb net 4 liter olie, een trechter, een oliefilter en een losse bok gekocht om zelf de olie te gaan vervangen! Als ik daar zonder kleerscheuren doorheen kom kijken we wel verder :)

Ik ben er trouwen nog niet uit wat een olieplugring is! Bij Motozoom hadden ze er nog nooit van gehoord! Waar haal ik zo'n ding?
 
Alles op zijn tijd! Heb net 4 liter olie, een trechter, een oliefilter en een losse bok gekocht om zelf de olie te gaan vervangen! Als ik daar zonder kleerscheuren doorheen kom kijken we wel verder :)

Ik ben er trouwen nog niet uit wat een olieplugring is! Bij Motozoom hadden ze er nog nooit van gehoord! Waar haal ik zo'n ding?
Heb je een handleiding voor het vervangen van je olie? Een olieplugring is volgens mij een koperringetje wat zorgt voor de afdichting van je carterstop, zodat er geen olie langs kan lekken. De oude kan een beetje ingedrukt zijn bij het aandraaien, dus wordt aangeraden deze mee te vervangen. Ik heb hem volgens mij gewoon bij een motorzaak gehaald :)
 
Heb me ook voorgenomen om dat ze doen. Motozoom is puur een magazijn schuiver, die weten niet zoveel over motoren. Ik moet zowiezo ook nog even een tangetje halen om die ring vast te draaien...

En het Hayes boek heb ik net helemaal uitgedraaid. (wat een kl*te werk, ieder A4tje pdf heeft ruim een minuut nodig :z )
 
Nou, het duurt even en dan heb je ook wat...

Eindelijk is gister mijn prachtige schatje op 25kw gezet :)
De rekening betrof 750,- -O-
Maar ach dat ligt nu achter ons en we hebben nu lekker een tourtje gemaakt :Y (dat het regent boeit niet)..
De papieren voor het nieuwe kenteken zijn naar de RDW, en de verzekering is rond, dus ik ben een gelukkig man!!! *O* :]
 
Heb ook gsx 600 f ook net 25 kW maar mijn rekening was maar 550 uero.

Ook nog fototje van mijn trots.
Grapsig he???

En trouwens weet iemand de goede banden spanning?????????

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/220320/88b69375b81ead89686bcc9429b61bd2 (hellen.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
@Fazero:

De BT-045 is een leuke band voor normaal rijden, ik ga met de F weer het circuit op en dan beviel de BT-020 en bevalt me de BT-014 me uitstekend. Geeft veel meer vertrouwen dan de BT-045.

@Villie:

Yes, daar ben ik idd ook lid van.
Nou...... de BT-020 is ook niet echt een circuitband, valt in dezelfde categorie als de 45. enne... ik reed met het oude model GSX-F de voetsteunen zonder slijtboutjes aan de grond op 45's.... en dat noem ik niet normaal toeren.
Verder waren de 014-en 020 niet te verkrijgen in de originele GSX-F maten dacht ik. Dus om nou de handelbaarheid op te geven voor een bredere band....
 
Nou...... de BT-020 is ook niet echt een circuitband, valt in dezelfde categorie als de 45. enne... ik reed met het oude model GSX-F de voetsteunen zonder slijtboutjes aan de grond op 45's.... en dat noem ik niet normaal toeren.
Verder waren de 014-en 020 niet te verkrijgen in de originele GSX-F maten dacht ik. Dus om nou de handelbaarheid op te geven voor een bredere band....
Uhm, de BT020 is vele malen beter de BT045. De band is ronder (beter model), het is een radiaal band en is sneller op temp dan de hard rubberen BT045. De BT020 is idd niet te krijgen in 140/80 maar wel in 150/70 en deze maat is goed gekeurd voor een 3.5" brede velg (dus ook voor de F).

Een BT014 krijg je idd niet veilig op de originele velg. Hiervoor heb ik dan ook een bredere velg pas gemaakt om de BT014 160/60 te kunnen monteren op een 4.5" velg. Eerst had ik er een 5.5" velg onder liggen maar een 180/55 is net wat te breed voor de achterbrug en ben toen maar teruggestapt naar een 4.5" velg.

De BT020 is een zeer goede band voor de F en het heeft een erg positieve invloed op de stuureigenschappen van de fiets (mits je van iets sportiever gedrag houdt). De BT014 vind ik in mijn geval nog veel en veel beter voor de F zoals ze nu is. Erg veel grip, lekker zacht, leuke breedte en profiel. Goed voor bijvoorbeeld op Assen. :Y
 
Kheb ook een GSX F (2001). Ut enige wat ik veranderd heb is: een andere uitlaat, die taartschep eraf gezaagd tot net boven nummerplaat en twee stickers erbij geplakt.
Kheb um nu ongeveer een maand of 8 en ben nog zeer tevreden.
 
Toch best veel ff-ers hier.. misschien een ideetje om een lijstje bij te gaan houden....?
Nou ik zal van de week wel even in de OP een lijstje zetten, met de mensen die in tot topic hebben laten weten een GSX-F te hebben..
 
Ik me ook maar aanmelden dan? Mijne is uit '94

Mijne is werk aan. Heb een nieuwe rechterspiegel nodig alsmede een nieuw ruitje.
Verder is er werk aan de kuip en heb ik rode verf nodig en lak. Maw kheb hem om laten pleuren. Gelukkig geen structurele schade. Krijg wel veel looks omdat de kuipruit met ducktape wordt samengehouden. BLING BLING muhfuggah *D

Wat betreft de GSX600F. Ik vind hem iets te zwaar sturen en dit vooral bij ofwel erg lage snelheden (bijzondere verrichtingen) ofwel hogere snelheden (autosnelweg). Verder heeft hij genoeg power (met name boven de 6K) zonder dat hij bijt bij lage toeren. Ohja en de veringen van MIJN gsx zijn afgrijselijk slecht. Al bij al tevreden over maar als ik het allemaal over mocht doen kocht ik als eerste fiets een GS500 :Y

p.s. Ik wil niet miere(n)neuken maar alsjet mij vraagt is de gsxf geen sportmotor
 
Laatst bewerkt:
Ik me ook maar aanmelden dan? Mijne is uit '94

Mijne is werk aan. Heb een nieuwe rechterspiegel nodig alsmede een nieuw ruitje.
Verder is er werk aan de kuip en heb ik rode verf nodig en lak. Maw kheb hem om laten pleuren. Gelukkig geen structurele schade. Krijg wel veel looks omdat de kuipruit met ducktape wordt samengehouden. BLING BLING muhfuggah *D

Wat betreft de GSX600F. Ik vind hem iets te zwaar sturen en dit vooral bij ofwel erg lage snelheden (bijzondere verrichtingen) ofwel hogere snelheden (autosnelweg). Verder heeft hij genoeg power (met name boven de 6K) zonder dat hij bijt bij lage toeren. Ohja en de veringen van MIJN gsx zijn afgrijselijk slecht. Al bij al tevreden over maar als ik het allemaal over mocht doen kocht ik als eerste fiets een GS500 :Y

p.s. Ik wil niet miere(n)neuken maar alsjet mij vraagt is de gsxf geen sportmotor
Ps terug; kan misschien beter in tour idd, maar ik zou niet weten hoe ik dat zelfstandig voor elkaar zou krijgen (beetje noobie :W )
 
Ps terug; kan misschien beter in tour idd, maar ik zou niet weten hoe ik dat zelfstandig voor elkaar zou krijgen (beetje noobie :W )


Moet je even contact opnemen met de moderator van deze rubriek en vragen of die het wil verplaatsen :)

Bij de mijne onlangs de laatste stickers eraf gehaald (die het aantal cc aangaven) en vind m er wel strakker op geworden.

Geen foto van maar zoals op deze foto en dan zonder die stickers ;)

full
 
Nou voorruit, ik dan ook maar..

Mijn soes: uit 1994. Met een '96 blok erin (teller staat op 24000)
K&N luchtfilters
Laser deeptone 4-1
Carbon voor en achter knippers.
BT-45 banden
Stalen remleidingen voor
Gecenterde remblokken (altijd :P )

Nog te doen?

Ehm, ik wil graag een undertail en een seatcover, maar mijn queste naar deze twee items lopen steeds dood.

Foto:
voorheen

http://members.home.nl/jnieboer1/liefje.JPG (members.home.nl/jnieboer1/liefje.JPG)

meest recente foto [me]Speedy_J moet beter poetsen zie ik
[/me]


http://members.home.nl/jnieboer1/Soes.jpg (members.home.nl/jnieboer1/Soes.jpg)



Filmpje: http://members.home.nl/jnieboer1/varoem%20kort.wmv (F tegen R)

Nog meer media op http://members.home.nl/jnieboer1 (klik)
 
Laatst bewerkt:
Omdat er nog geen bestond en er misschien wel vraag naar is (in ieder geval bij mij) is hier dan "Het Grote GSX-F topic".

Oud model (tot 1998)

GSX-600f
http://www.vfr400.pwp.blueyonder.co.uk/images/gsx600f.jpg ((Afbeelding))
GSX-750f
http://www.vfr400.pwp.blueyonder.co.uk/images/gsx750f.jpg ((Afbeelding))
GSX-1100f
(Afbeelding)

Nieuw model(1998-nu):

GSX-600f
http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZycvsufHcR.jpeg ((Afbeelding))
GSX-750f
http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZycvsufHqQ.jpeg ((Afbeelding))

Kijk ook voor meer informatie:

Virtuele GSX-F Club

BEZITTERS

1. reign-in-pain
2. FreeBee
3. Ivan (Nl)
4. Inbox4me
5. Emile007
6. Beekie
7. Dirk130
8. gsxffie
9. ~Vincent~
10. (jouw naam hier? Geef het even aan)


MrHawkeye ;)
 
de f als sportmotor betitelen is wel erg optimistisch ;)

waarschijnlijk bij tourmotoren meer respons?


[arrogantie]Wil jij een sportrijder mijn kant op sturen, dan zal ik die laten zien dat een F een sportmoter is. [/arrogantie]

:]
 
[arrogantie]Wil jij een sportrijder mijn kant op sturen, dan zal ik die laten zien dat een F een sportmoter is. [/arrogantie]

:]

Het gaat niet zozeer om de prestaties. Maar modelsgewijs is het eerder toer dan sport.

Ik bedoel maar...met een Z1000 rijd je waarschijnlijk ook een Rs250 zoek. Maar de tweede blijft sport terwijl de eerste dat niet is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan