Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als men de ''beurt'' laat doen door een bedrijf, dan geef ik je gelijk, maar ook een cardan heeft regelmatig inspectie nodig en niet alleen olie bijvullen, maar ook regelmatig cardan-olie verwisselen/vernieuwen. ;)
Heb je gezopen ;) , je begint met ''Maa nee, gij zotteke'' en daarna herhaal je mijn woorden met nog een aanvulling ;) :
Elke maand es ff bekijken of de dichting niet zweet. (Nooit!)
Dus regelmatige inspectie ;) .
Eens op de zoveel tijd of kmers cardan olie aflaten, kijken: "zit er geen metaalgruis", en nieuwe ingieten.
Dus regelmatig de cardan-olie verwisselen/vernieuwen ;) .
Klaar ! Kosten? een drol ! Werk? 5 minuten !
En ... eens op de 100.000km kruiskoppeling vernieuwen.
Maar als je pech hebt en de as breekt ... € $ £ $ £ € € € :o
Wie is nu het zotteke? ;) (Bekijk eens het onderhoudsschema!) _O- :W
 
...
Heb je gezopen;) , je begint met ''Maa nee, gij zotteke'' en daarna herhaal je mijn woorden met nog een aanvulling ;)

:Y Einde werkweek, fleske wijn gekraakt.
Soms hoort er dan een aanvulling van een div-cardan-ervaringsdeskundige bij.
Faithy heeft gelijk: "neerzetten, contact af, en de kous ook".

Dus regelmatige inspectie ;)

In de praktijk dus Nooit.

Dus regelmatig de cardan-olie verwisselen/vernieuwen ;)
Wie is nu het zotteke? ;)
(Bekijk eens het onderhoudsschema!) _O- :W

Controle, voorgeschreven: elke beurt van 6000 >> In de praktijk: NOOIT.
Verversen: elke 24.000 of 2 jaar. Is voldoende. Al de rest is 'boekjes prietpraat'
Kijk af en toe es naar het klokhuis :? }) waar de cardanschaft aan vastgeschroefd zit, is ie zweetloos, dan is alles ok. Zoals hij steeds en altijd is.
Das geen inspectie, das gewoon es een blik werpen, net zoals je een vlugge blik werpt op je remolieglaasje, en op het bandenoppervlak.

'Tis een div hé, geen ducati harli guzzi morini, div's zijn op het maandagexemplaar na bulletproof en gaan ééééééuwig mee.
 
Laatst bewerkt:
Gellukig blijven de heren ex -divvers hier bakkeleien.
Dan blijven ze tenminste beschikbaar voor advies aan de volgende generaties div rijders.
 
Vanwege de karrensporen in België? :Y

_O- _O-

:Y

<macho modus> ik wilde een stoere })
<realo modus> de FJR is meer dan da ik nodig heb O-)
<calimero modus> hij is zo lelijk dat ie mooi wordt :?
<emo modus> start van midlifecrisis = dikke twin kopen B|
<fun modus> de power van die 1000Vtwin :9~
<euro modus> superdeal 8-)
<triestige modus> de XJ6 was te klein, en de XJ1 bestaat nog niet '(
<echte reden modus> na bijna 6 jaar XJ900 wilde ik iets anders :Y
 
Vanwege de karrensporen in België? :Y

Van zoiets heb je op een VStrom geen last


full
 
Zand er over en laten we zorgen dat we de fietsen aan het :] houden. 8-)

Om een en ander te relativeren:

Soms stel je je wel vragen bij de cardanklok ... vooral als ie olie lekt uit de ontluchting

HELP ... paniek, nadenken, vragen stellen, antwoorden krijgen (oa: " de cardan boel is om zeep"), probleem straal negeren, doekje voor het bloeden de gemorste olie, olienivo checken, ok, probleem loste zichzelf op, :]

Bleek uiteindelijk normaal (maar weinig voorkomend) gedrag te zijn ... stevig vriesweer, plakkerige cardanolie, schuimvorming, olie uit de overloop,

2do: gemorste olie afvegen, en es zien of er nog wel genoeg in zit (ja dus). C'est tout.
full
 
Laatst bewerkt:
Goh wat is het rustig hier... Iedereen lekker vrij zeker :? (ik niet :N )

Ik ga straks voor het eerst op mijn Div :] , althans een langer stuk dan 150 meter *D . Kan hem tijdelijk even bij de rijschool stallen en de rest van m'n lessen erop rijden. Hopelijk nog maar 3 :} .

Zal vanavond even laten weten wat ik ervan vind. Enige vergelijk die ik kan maken is met een Kawasaki ER-5 en een HONDA CBF 600.

Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Goh wat is het rustig hier... Iedereen lekker vrij zeker :? (ik niet :N )

Ik ga straks voor het eerst op mijn Div :] , althans een langer stuk dan 150 meter *D . Kan hem tijdelijk even bij de rijschool stallen en de rest van m'n lessen erop rijden. Hopelijk nog maar 3 :} .

Zal vanavond even laten weten wat ik ervan vind. Enige vergelijk die ik kan maken is met een Kawasaki ER-5 en een HONDA CBF 600.

Ben benieuwd!


Hebbe plezier ... ;)

past ne beke op voor de korte draaitjes. Een 900 weegt ietske meer dan een er5-ke
 
Ik kan een div 600 uit 98 kopen in nette staat, 35000 km; wat mag deze ong kosten?

Alvast bedankt
 
Div is zeker zwaarder dan de les-"brommers" waar ik op heb gereden.

Moet zeggen dat ik de Div echt super vind rijden. Heel soepel, ligt lekker in de bocht en ook weinig wind (tot 100km/h).
Wel veel last van trillingen in het dashboard, is dat normaal??

Morgen mag ik weer 1,5 uur lessen, ben benieuwd ;)

Iig weer lekker :]
 
Ik hoor hier niet meer thuis :o mijn xj is verkocht. Gemengde gevoelens achteraf, het blijft toch je eerste motor. En ik heb er toch een aantal leuke/romantische/mindere herinneringen aan. (vroegah :9) Nu nog een maand of 17 rond tuffen op mn GS500.


ik blijf stiekem wel meelezen O-)
 
Div is zeker zwaarder dan de les-"brommers" waar ik op heb gereden.

Moet zeggen dat ik de Div echt super vind rijden. Heel soepel, ligt lekker in de bocht en ook weinig wind (tot 100km/h).
Wel veel last van trillingen in het dashboard, is dat normaal??

Morgen mag ik weer 1,5 uur lessen, ben benieuwd ;)

Iig weer lekker :]

Mijn eigen ervaring met de xj in de bocht is niet zo positief moet ik eerlijk zeggen, voorvork voelt wat zenuwachtig aan waardoor het toch enige onzekerheid geeft en je niet lekker voluit door de bocht geraakt. Nieuwe veren/olie zal dit wel verhelpen, maar toch :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan