Algemene informatie
Deze BMW wordt aangeboden wegens stoppen met hobby / leeftijd.
De basis van deze bijzonder fraaie motor is een BMW R45 uit 1980. Deze is door een vorige eigenaar omgebouwd tot scrambler / GS kloon. Het motorblok komt uit een R65 uit 1978. Dit is via de RDW op het kenteken vermeld (650 cc).
Het frame is in mooie kleur rood gepoedercoat en de overige lakdelen zijn wit gespoten. Met de M kleuren op de tank is dit een 'fris' geheel.
De motor is echt geheel roestvrij !!
Er is behalve enkele foto's (stuk of 4) helaas geen documentatie van de ombouw beschikbaar.
Velgen en spaken zijn recht en onbeschadigd.
De Heidenau banden zijn nog in zeer goede staat.
Behalve het leuke / stoere uiterlijk, start de motor koud en warm vlot en rijdt en schakelt (5 versnellingen) helemaal prima. De uitlaat geeft een mooie maar beschaafde roffel. Door het 650 cc blok komt deze motor makkelijk mee met het verkeer, kruisen op 120 km/h is geen enkele probleem. De topsnelheid ligt rond de 145 km/h.
Electrische installatie is vernieuwd en alles (dynamo, accu laden, verlichting, neutraal lampje, laadstroomcontrolelampje) werkt naar behoren.
De ontsteking is origineel op basis van contactpunten.
Ik heb er zelf LED verlichting in gedaan, toerenteller toegevoegd en het vintage tasje (inhoud ca. 10 ltr.) op gemonteerd.
Het is starten (elektrisch) en zo rijden met deze motor.
Minpuntjes:
deukje in tank (rechterzijde aan zadelkant)
staat niet helemaal recht op middenbok
Laatste kans: vaste prijs € 2.750,-
De basis van deze bijzonder fraaie motor is een BMW R45 uit 1980. Deze is door een vorige eigenaar omgebouwd tot scrambler / GS kloon. Het motorblok komt uit een R65 uit 1978. Dit is via de RDW op het kenteken vermeld (650 cc).
Het frame is in mooie kleur rood gepoedercoat en de overige lakdelen zijn wit gespoten. Met de M kleuren op de tank is dit een 'fris' geheel.
De motor is echt geheel roestvrij !!
Er is behalve enkele foto's (stuk of 4) helaas geen documentatie van de ombouw beschikbaar.
Velgen en spaken zijn recht en onbeschadigd.
De Heidenau banden zijn nog in zeer goede staat.
Behalve het leuke / stoere uiterlijk, start de motor koud en warm vlot en rijdt en schakelt (5 versnellingen) helemaal prima. De uitlaat geeft een mooie maar beschaafde roffel. Door het 650 cc blok komt deze motor makkelijk mee met het verkeer, kruisen op 120 km/h is geen enkele probleem. De topsnelheid ligt rond de 145 km/h.
Electrische installatie is vernieuwd en alles (dynamo, accu laden, verlichting, neutraal lampje, laadstroomcontrolelampje) werkt naar behoren.
De ontsteking is origineel op basis van contactpunten.
Ik heb er zelf LED verlichting in gedaan, toerenteller toegevoegd en het vintage tasje (inhoud ca. 10 ltr.) op gemonteerd.
Het is starten (elektrisch) en zo rijden met deze motor.
Minpuntjes:
deukje in tank (rechterzijde aan zadelkant)
staat niet helemaal recht op middenbok
Laatste kans: vaste prijs € 2.750,-