Aprilia RSV 1000 Tuono

€2.350,00
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
2003
Bouwjaar
67310 km
KM-stand
Deurne Nederland
Locatie
Gebruikt
Conditie
126 pk
Vermogen

Algemene informatie

Te koop: Aprilia RSV Tuono 1000 2003, 67500km gelopen.

€2350,-

Ik kom afgelopen dinsdag terug van een motorvakantie in Oostenrijk met de Tuono. Daar ongeveer 1800km gereden. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat dit ook letterlijk de enige kilometers zijn geweest, die ik er dit jaar meer gereden heb. Daarom heb ik besloten om hem toch maar te verkopen.

Ik heb deze Tuono 5jaar terug gekocht, toen stond er net geen 50.000 kilometer op de teller. In die 5jaar is de Tuono altijd in de zomer mee op vakantie gegaan, en voor plezierritjes richting Luxemburg. Voor woonwerk had ik een Kawasaki KLE 500, die vorig jaar vervangen is voor een koekblik.

Toen ik de motor kocht was deze al voorzien van de sterkere startmotor, en de grotere oliefilter. Ik heb zelf nog de originele achterrempomp vervangen voor die van een 1098. De originele wordt snel warm, en moest vaak ontlucht worden. De MIVV uitlaat die erop zit is voorzien van een db-killer.

De olie (en filter) altijd netjes vervangen na ongeveer 5000km.
  • De huidige olie zit er nu bijna 4000km op. (Motul 7100)
  • Remmen zijn 4000km ontlucht. (Motul 660 RBF)
  • Er zit een K&N luchtfilter op die je zelf kan reinigen, dit is ook 4000km geleden gebeurd.
  • Ketting en kettingwielen zijn 4000km oud.
  • Achterband 4000km oud. (Pirelli Angel GT)
  • Voorband 1800km oud. (Pirelli Angel GT)
  • Koppelingsplanten rond de 60.000km vervangen
  • Kleppen zijn rond de 60.000km gecontroleerd door Quispel Motoren, stellen was toen niet nodig.
  • Bougies zijn rond de 60.000km ook vervangen voor NGK iridium.
Altijd gruwelijk zuinig op de Tuono geweest, maar vorige jaar heb ik hem laten omvallen in Slovenië. Ik had hem geparkeerd op een helling, en niet in de versnelling gezet. Daarom zit er schade op het kontje, op de valdop, en op het stuurgewicht. Grootste schade zit op het ego. Er is wat lak van de achtervelg, dit is met transport gebeurt naar de vakantiebestemming Verder zitten er her-en-der nog wel wat gebruikerssporen. Ik heb hem altijd aan de Optimate, als je dat niet doet gaat deze accu de winter niet meer overleven denk ik.

Ik zal ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn.
Moto1.jpgMoto2.jpgMoto9.jpgMoto10.jpg
Moto4.jpgMoto8.jpg
  • Leuk
Waarderingen: EricPP

Reacties

Van alle motoren die ik in mijn bezit heb gehad, blijft de oertuono me toch het meeste bij. Blijft een geweldige motorfiets. De bekende probleempuntjes heb je zo te zien aangepakt, succes met de verkoop :t
 

Item informatie

Toegevoegd door
Skiddilly
Weergaven
545
Reacties
1
Laatste update

Extra informatie

Cilinderinhoud
1000 CC
Categorie
Sport
Vermogen
126 pk
Aantal cilinders
2

Meer in Motoren

Terug
Bovenaan Onderaan