Algemene informatie
Het verhaal:
Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik voor het eerst een echt project gestart. Ik ging daarvoor op zoek naar een motor die al een tijdje stil stond met het idee om die weer netjes rijdend te krijgen.
Uiteindelijk via Marktplaats een Kawasaki tegen gekomen die op dat moment al 11 jaar stil stond. Ding was niet al te duur en stond bijna om de hoek. De deal was dus snel rond en het project gestart.
Thuisgekomen natuurlijk meteen aan de sleutel. Kappen eraf, kleppendeksel eraf en kijken hoe het er daar uit ziet. Vervolgens bougies eraf, camera naar binnen en daar leek het ook in orde. Olie in de cilinders en een nachtje wachten. Warempel was het blok los, de kleppen gesteld en kwamen er geen rare geluiden uit. Het project kon dus echt beginnen.
Ik heb vervolgens in de loop van een half jaar alles aangepakt wat je normaal gesproken aan onderhoud doet in 11 jaar, met nog een beetje meer zoals het koelsysteem flushen, een keer vaker de olie wisselen en staalomvlochten leidingen.
Toen de motor eenmaal klaar was besloten om hem te houden en mijn motor die ik toen als dagelijks gebruikte (thundercat) eruit doen. Zo'n Kawasaki rijdt natuurlijk veel leuker.
Ondertussen heb ik de motor een jaar lang gebruikt voor woon-werk verkeer, tripjes en avondritjes, maar er is weer wat anders op mijn pad gekomen. Daarom mag de Kawasaki eruit.
Voor nu zit er wel weer onderhoud aan te komen, maar de onderdelen daarvoor liggen klaar zodat hij sowieso netjes naar de nieuwe eigenaar gaat (Update: onderhoud is gedaan, dus: kopen en een behoorlijke tijd probleemloos rijden!). Verder ziet de motor er erg goed uit, maar is nog steeds 32 jaar oud. Er zitten dus gebruikssporen op.
Even wat specificaties:
Type motor: Kawasaki GPX 750 R
Bouwjaar: 1988
Kilometerstand: 43500km
Maximaal vermogen: 106pk
Speciale motor-forum prijs: €1000
Locatie: Helmond
Vragen? PM!
Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik voor het eerst een echt project gestart. Ik ging daarvoor op zoek naar een motor die al een tijdje stil stond met het idee om die weer netjes rijdend te krijgen.
Uiteindelijk via Marktplaats een Kawasaki tegen gekomen die op dat moment al 11 jaar stil stond. Ding was niet al te duur en stond bijna om de hoek. De deal was dus snel rond en het project gestart.
Thuisgekomen natuurlijk meteen aan de sleutel. Kappen eraf, kleppendeksel eraf en kijken hoe het er daar uit ziet. Vervolgens bougies eraf, camera naar binnen en daar leek het ook in orde. Olie in de cilinders en een nachtje wachten. Warempel was het blok los, de kleppen gesteld en kwamen er geen rare geluiden uit. Het project kon dus echt beginnen.
Ik heb vervolgens in de loop van een half jaar alles aangepakt wat je normaal gesproken aan onderhoud doet in 11 jaar, met nog een beetje meer zoals het koelsysteem flushen, een keer vaker de olie wisselen en staalomvlochten leidingen.
Toen de motor eenmaal klaar was besloten om hem te houden en mijn motor die ik toen als dagelijks gebruikte (thundercat) eruit doen. Zo'n Kawasaki rijdt natuurlijk veel leuker.
Ondertussen heb ik de motor een jaar lang gebruikt voor woon-werk verkeer, tripjes en avondritjes, maar er is weer wat anders op mijn pad gekomen. Daarom mag de Kawasaki eruit.
Voor nu zit er wel weer onderhoud aan te komen, maar de onderdelen daarvoor liggen klaar zodat hij sowieso netjes naar de nieuwe eigenaar gaat (Update: onderhoud is gedaan, dus: kopen en een behoorlijke tijd probleemloos rijden!). Verder ziet de motor er erg goed uit, maar is nog steeds 32 jaar oud. Er zitten dus gebruikssporen op.
Even wat specificaties:
Type motor: Kawasaki GPX 750 R
Bouwjaar: 1988
Kilometerstand: 43500km
Maximaal vermogen: 106pk
Speciale motor-forum prijs: €1000
Locatie: Helmond
Vragen? PM!