Algemene informatie
De meest bekeken Elektrische Motorfiets van Nederland nu jong gebruikt te koop voor een zeer vriendelijke prijs.
Vorig jaar stond ik nog zeer enthousiast 2 pagina’s breed in het AD met deze Eva en nu toch te koop, hoe kan dat? Naast de Eva heb ik ook nog de Energica Ego welke ik veel meer gebruik, nu het woonwerk verkeer plaats maakt voor thuiswerken.
Deze Eva blijft een fantastische motorfiets waar ik graag iemand anders blij mee maak, dan dat hij veel stil staat.
Deze Energica komt uit eind 2018, ik ben de enige eigenaar en heb er 7500 km mee gereden.
Hij is naast de standaard uitrusting voorzien van;
Zoals iedere Energica laad je de motor in 20min weer bij voor 125km extra bereik. Een dagje toeren is zo heerlijk te doen, of zoals een aantal fanatieke clubleden van de Energica Club kun je er ook mee naar Italie of Noorwegen.
Basis Omschrijving Energica Eva 2018
De Energica Eva is een elektrische motorfiets met de looks van een premium nakedbike waarbij alle essentiële componenten van buitenaf zichtbaar zijn. Met zijn oliegekoelde, permanente-magneet 3-fasenmotor heeft hij niet de sound van een traditionele verbrandingsmotor, maar in ruil daarvoor biedt hij een geheel eigen karakter waarin technologie en passie naadloos in elkaar overvloeien.
De Eva heeft een imposante koppel, welke garant staat voor een sensationele acceleratie, die slechts in toom kan worden gehouden dankzij zijn hoogwaardige techniek. Zo is hij standaard uitgerust met een Marzocchi-voorvork en een Brembo-remsysteem dat wordt ondersteund door Energica’s eABS-motorrem, een uitschakelbaar Bosch ABS. De aansturing van al deze systemen vindt centraal plaats door de in eigen huis ontwikkelde Vehicle Control Unit (VCU), die ook de aandrijving en het energieverbruik regelt.
Zoals alle Energica-modellen is de Eva uitgerust met een snellaadsysteem, waardoor hij tot 82% sneller kan worden opgeladen dan andere elektrische motorfietsen. Snel, krachtig en temperamentvol. Maar ook verfijnd, handelbaar en een lust voor het oog: een elektrische classic in Italiaanse stijl.
ACCU; 13,4 kWh
MAX. VERMOGEN: 80 kW
MAX. KOPPEL: 200 Nm
TOPSNELHEID: 200 km/h
Vorig jaar stond ik nog zeer enthousiast 2 pagina’s breed in het AD met deze Eva en nu toch te koop, hoe kan dat? Naast de Eva heb ik ook nog de Energica Ego welke ik veel meer gebruik, nu het woonwerk verkeer plaats maakt voor thuiswerken.
Deze Eva blijft een fantastische motorfiets waar ik graag iemand anders blij mee maak, dan dat hij veel stil staat.
Deze Energica komt uit eind 2018, ik ben de enige eigenaar en heb er 7500 km mee gereden.
Hij is naast de standaard uitrusting voorzien van;
- Scottoiler X system, automatisch kettingsmeer systeem
- USB poort
- Afneembare zijkoffers
- Carbon achter spatbord
- Carbon Ketting cover
- Carbon voor spatbord
- Carbon tank cover.
Zoals iedere Energica laad je de motor in 20min weer bij voor 125km extra bereik. Een dagje toeren is zo heerlijk te doen, of zoals een aantal fanatieke clubleden van de Energica Club kun je er ook mee naar Italie of Noorwegen.
Basis Omschrijving Energica Eva 2018
De Energica Eva is een elektrische motorfiets met de looks van een premium nakedbike waarbij alle essentiële componenten van buitenaf zichtbaar zijn. Met zijn oliegekoelde, permanente-magneet 3-fasenmotor heeft hij niet de sound van een traditionele verbrandingsmotor, maar in ruil daarvoor biedt hij een geheel eigen karakter waarin technologie en passie naadloos in elkaar overvloeien.
De Eva heeft een imposante koppel, welke garant staat voor een sensationele acceleratie, die slechts in toom kan worden gehouden dankzij zijn hoogwaardige techniek. Zo is hij standaard uitgerust met een Marzocchi-voorvork en een Brembo-remsysteem dat wordt ondersteund door Energica’s eABS-motorrem, een uitschakelbaar Bosch ABS. De aansturing van al deze systemen vindt centraal plaats door de in eigen huis ontwikkelde Vehicle Control Unit (VCU), die ook de aandrijving en het energieverbruik regelt.
Zoals alle Energica-modellen is de Eva uitgerust met een snellaadsysteem, waardoor hij tot 82% sneller kan worden opgeladen dan andere elektrische motorfietsen. Snel, krachtig en temperamentvol. Maar ook verfijnd, handelbaar en een lust voor het oog: een elektrische classic in Italiaanse stijl.
ACCU; 13,4 kWh
MAX. VERMOGEN: 80 kW
MAX. KOPPEL: 200 Nm
TOPSNELHEID: 200 km/h