Algemene informatie
Toch maar afscheid nemen van m'n Hondaatje . Hopelijk kan ik 'm hier bij een kenner/liefhebber kwijt, dat lijkt me toch het leukst.
Wordt te weinig gebruikt en dat is zonde van zo'n uniek en leuk motortje. Met pijn in het hart bied ik 'm te koop aan voor de liefhebber die er hopelijk nog lang plezier van heeft. Wel wordt er af en toe nog op gereden, om 'm een beetje aan de gang te houden en niet te lang te laten stil staan. Overigens wel alleen bij goed weer uiteraard.
Er zijn er maar weinig van geleverd en rijden er nog weinig van rond.
Het gaat om een bijna geheel originele Honda CB-1 uit 1989 (staat op typeplaatje), ook bekend als CB400F. Een 400cc 4-cilinder met 58 pk, 6 versnellingen. Het leuke van dit blok is de hoge toeren die hij maakt.
Vorig jaar nog een goeie beurt gehad, waarbij de pakkingen van de carburateurs vervangen zijn, motorolie, nieuwe brandstoffilter, remolie en accu, ook is er nog e.e.a. afgesteld. Motortje loopt als een zonnetje zonder rare bijgeluiden. De remmen zijn dik in orde. Ook zijn de ketting en tandwielen nog in erg goede staat. Die zitten er zo'n 2700 mijl (4300km) op.
Enkele jaren geleden is het hele frame opnieuw gepoedercoat en ziet er dus strak en netjes uit. Ook zijn er enkele onderdelen opnieuw gemaakt, zoals de stepjes, stuurgewichten en het schakelpookje. Ook is een bekend euvel, de spanningsregelaar, voorzien van een koelfan. Er is een claxon van een Renault gemonteerd, die maakt lekker wat geluid
Wat is er minder aan het beestje?
De banden zijn qua profiel nog goed, maar zijn wel oud. Zijn wel enigszins aan vervanging toe. Ook heeft 'ie wat gebruikssporen, dat is vooral te zien aan de kappen, daar zitten wat krasjes en scheurtjes in. De toerenteller heeft een beetje hulp (lees tikje) nodig om het te doen. Heeft een poetsbeurtje nodig, maar daar zorg ik voor!
De teller is origineel in mijlen. De huidige stand is 32759, dus 52414km.
Wat getalletjes (wiki):
Bij serieuze interesse, graag een berichtje. Natuurlijk kan er dan ook een proefritje gemaakt worden. Op onzinnig lage biedingen zie ik geen noodzaak te reageren ;-). Ophalen lijkt me ook praktischer dan opsturen.
Wordt te weinig gebruikt en dat is zonde van zo'n uniek en leuk motortje. Met pijn in het hart bied ik 'm te koop aan voor de liefhebber die er hopelijk nog lang plezier van heeft. Wel wordt er af en toe nog op gereden, om 'm een beetje aan de gang te houden en niet te lang te laten stil staan. Overigens wel alleen bij goed weer uiteraard.
Er zijn er maar weinig van geleverd en rijden er nog weinig van rond.
Het gaat om een bijna geheel originele Honda CB-1 uit 1989 (staat op typeplaatje), ook bekend als CB400F. Een 400cc 4-cilinder met 58 pk, 6 versnellingen. Het leuke van dit blok is de hoge toeren die hij maakt.
Vorig jaar nog een goeie beurt gehad, waarbij de pakkingen van de carburateurs vervangen zijn, motorolie, nieuwe brandstoffilter, remolie en accu, ook is er nog e.e.a. afgesteld. Motortje loopt als een zonnetje zonder rare bijgeluiden. De remmen zijn dik in orde. Ook zijn de ketting en tandwielen nog in erg goede staat. Die zitten er zo'n 2700 mijl (4300km) op.
Enkele jaren geleden is het hele frame opnieuw gepoedercoat en ziet er dus strak en netjes uit. Ook zijn er enkele onderdelen opnieuw gemaakt, zoals de stepjes, stuurgewichten en het schakelpookje. Ook is een bekend euvel, de spanningsregelaar, voorzien van een koelfan. Er is een claxon van een Renault gemonteerd, die maakt lekker wat geluid
Wat is er minder aan het beestje?
De banden zijn qua profiel nog goed, maar zijn wel oud. Zijn wel enigszins aan vervanging toe. Ook heeft 'ie wat gebruikssporen, dat is vooral te zien aan de kappen, daar zitten wat krasjes en scheurtjes in. De toerenteller heeft een beetje hulp (lees tikje) nodig om het te doen. Heeft een poetsbeurtje nodig, maar daar zorg ik voor!
De teller is origineel in mijlen. De huidige stand is 32759, dus 52414km.
Wat getalletjes (wiki):
- Vermogen: 57 pk (42 kW) @ 10.500 rpm
- Koppel: 37 Nm @ 9.500 rpm
- Topsnelheid: 191 km/h
- 0-100 km/h: 5,4 s
Bij serieuze interesse, graag een berichtje. Natuurlijk kan er dan ook een proefritje gemaakt worden. Op onzinnig lage biedingen zie ik geen noodzaak te reageren ;-). Ophalen lijkt me ook praktischer dan opsturen.