Algemene informatie
KTM Duke R 690 2013 – 9,847 KM
Dit is de “R” variant met instelbare WP vering voor en achter (in en-uitgaande demping in 10 standen) plus de Brembo remmen.
Flink aangepakt zowel motorisch als cosmetisch. De volledige lijst van aanpassingen is te lang om hier toe te voegen daarom de technische hoofdpunten als volgt;
Ook is hierbij de Quickshifter afgesteld, dit betekent dat je zonder te koppelen en met gas open door de versnellingen heen kunt tikken. (kill times etc. instelbaar via laptop voor de echte nerds, zie foto)
Het vermogen op papier oogt wellicht niet heel indrukwekkend, echter met het extreem lage gewicht van droog 142 KG (na gewichtsbesparing) een ongelooflijke rijervaring. Deze motor is dé essentie van motorrijden en adrenaline; het rauwe 1 cilinder karakter, enorm koppel, ongekend licht in de bochten, wheelies met een brede grijns en een geluid wat alles overtreft. DB killer aanwezig.
Betreft onderhoud uiteraard altijd tijdig onderhouden, alle vloeistoffen elk seizoen. Olie in ieder geval elk seizoen of elke 1,500 KM, filters 3,000. Altijd binnen gestaan, alleen op mooie dagen bereden en enkel Shell V-power getankt. Motor is laatste 5,000 KM in mijn bezit, KM stand kan oplopen daar er nog mee gereden wordt.
Aangeboden vanwege overstap naar een 990 SMT. Als ruimtegebrek geen punt was had ik deze motor absoluut niet te koop aangeboden, spijt is namelijk gegarandeerd.
Vraagprijs EUR 6,950 is gebaseerd op de lage KM stand en de totale waarde van de aanpassingen. (totaal ongeveer EUR 3,000)
Enkel de duo seat cover heeft lichte krasjes en rechts achter door bagagespin tijdens rit.
Bij serieuze interesse graag telefonisch contact opnemen: 06 2935 2368
Groet,
Tom
Dit is de “R” variant met instelbare WP vering voor en achter (in en-uitgaande demping in 10 standen) plus de Brembo remmen.
Flink aangepakt zowel motorisch als cosmetisch. De volledige lijst van aanpassingen is te lang om hier toe te voegen daarom de technische hoofdpunten als volgt;
- Dynojet PowerCommander 5
- Dynojet QuickShifter
- K&N filter i.c.m. DNA Stage2 filter (open luchtfilter +122% air flow)
- Akrapovič slipon + decat (katalysator verwijderd dus volledig open systeem) 7 KG gewichtsverlies
- KTM Racing camshaft (snellere nokkenas i.c.m. bovenstaande performance upgrades)
- Fiberglass bellypan van de Duke 690 R cup.
- V-trec 5-way instelbare korte hevels
- KTM Powerparts ergo seat
Ook is hierbij de Quickshifter afgesteld, dit betekent dat je zonder te koppelen en met gas open door de versnellingen heen kunt tikken. (kill times etc. instelbaar via laptop voor de echte nerds, zie foto)
Het vermogen op papier oogt wellicht niet heel indrukwekkend, echter met het extreem lage gewicht van droog 142 KG (na gewichtsbesparing) een ongelooflijke rijervaring. Deze motor is dé essentie van motorrijden en adrenaline; het rauwe 1 cilinder karakter, enorm koppel, ongekend licht in de bochten, wheelies met een brede grijns en een geluid wat alles overtreft. DB killer aanwezig.
Betreft onderhoud uiteraard altijd tijdig onderhouden, alle vloeistoffen elk seizoen. Olie in ieder geval elk seizoen of elke 1,500 KM, filters 3,000. Altijd binnen gestaan, alleen op mooie dagen bereden en enkel Shell V-power getankt. Motor is laatste 5,000 KM in mijn bezit, KM stand kan oplopen daar er nog mee gereden wordt.
Aangeboden vanwege overstap naar een 990 SMT. Als ruimtegebrek geen punt was had ik deze motor absoluut niet te koop aangeboden, spijt is namelijk gegarandeerd.
Vraagprijs EUR 6,950 is gebaseerd op de lage KM stand en de totale waarde van de aanpassingen. (totaal ongeveer EUR 3,000)
Enkel de duo seat cover heeft lichte krasjes en rechts achter door bagagespin tijdens rit.
Bij serieuze interesse graag telefonisch contact opnemen: 06 2935 2368
Groet,
Tom