Moto Guzzi 1100 Caferacer volgens klassiek recept

€7.500,00
1998
Bouwjaar
27000 km
KM-stand
Malden, Nederland
Locatie
Zo goed als nieuw
Conditie

Algemene informatie

* Per Augustus nieuwe eigenaar gezocht *

Afgelopen winter heb ik deze Moto Guzzi Cali 1100 omgebouwd tot caferacer, met als idee een "klassieke" caferacer te bouwen, maar wel op een manier waarop de motor zéér goed bruikbaar zou blijven en niet alleen als 'garage juweel' zou dienen.
Dat is gelukt: met de Danmoto 3D volledig instelbare clip-ons, het comfortabele zadel (handgemaakt met custom design bekleding), omgekeerd (en dus iets lager) gemonteerde Tarozzi Rem-schakelset, spatborden en zijkapjes, is het resultaat een motor die met wat fantasie zo uit de fabriek in Mandello had kunnen rollen. Een grote broer van de moderne V7 caferacer, zou je kunnen zeggen.

De basis is één van de laatste carburateur versies van de California: de oerbetrouwbare 75 pk, en 90 Nm sterke 1100 cc, uiteraard geplaatst in het befaamde Tonti frame.
De kilometerstand van de aangekochte "donor" was slechts 25.000, en dat was te zien: een nette frisse basis, maar wel met oude banden en wat droge pakkingen en slangen: inmiddels allemaal verleden tijd.
Inmiddels heb ik ca. 2000 km gereden sinds de ombouw (waaronder een weekend sturen in de Eifel), dus totale kmstand is ca. 27.000

Omdat de op maat en handgemaakte alu-tank (Tab4 classics) geen ruimte meer heeft voor een luchtfilterhuis, moet er worden uitgeweken naar K&N luchtfilters. Hierop is de sproeierbezetting aangepast en dit is gecheckt op de rollenbank bij Startrick. In de praktijk haal ik 1 op 19 op de snelweg, en bij stevig gasgeven nog ruim 1 op 16.

Wat verdere details:
  • De originele spaakvelgen zijn van Akront, gepolijst aluminium, 18" voor en 17" achter.
  • Banden zijn van Mitas, sportieve plakkers
  • Het tellertje is van Daytona, met toerenteller én snelheid, aangesloten direct op de bak en de ECU
  • Géén frameaanpassingen (op een omgebogen beugeltje voor de zijkapjes na), dus geen risico op vervelende problemen,
  • Nieuwe achtervering van YSS
  • Het zadel klikt vast op het frame met het originele slotje. Ruimte voor een gereedschapsetje onder het zadel
  • Complete brandstofsysteem vernieuwd: nieuwe tank, nieuwe kraantjes, nieuwe leidingen, nieuwe carburateur pakkingen.
  • Groot onderhoud gehad, kleppen stellen, 10w60 olie, cardan- en bakolie, bougies, bougiekabels + doppen, etc. en flink wat pakkingen en slangen die verdroogd waren.
  • Remsysteem 'ontkoppeld' d.m.v. een voorrempomp van een Hayabusa en een achterrempomp van een R6. Stalen remleidingen. De Cali kwam origineel al met 300mm Brembo's.
  • De uitlaten zijn (bewust) origineel Cali 1100. Deze klinken prima en zo krijg je geen gezeur in Duitsland of de NL dijkweggetjes. Bij gasgeven zijn het de luchtfilters die je een heerlijke extra roffel geven.
  • De (beperkte) aanpassingen aan de kabelboom zijn op zo'n manier gedaan dat de originele waterdichte stekkerblokken in gebruik zijn gebleven. Sowieso zijn er géén aanpassingen gedaan aan de primaire elektra zoals ontsteking, om storingen te voorkomen.
Gewoon helemaal af, en klaar om plezier mee te hebben.
Ik ben van plan om in Sept/Okt weer naar een nieuw winter-project te gaan uitkijken, dus vandaar dat ik het liefst in Augustus iemand vind die deze mooie Guzzi een nieuw onderkomen geeft.

Wil je meer info, stel je vragen gerust per PB.
  • Geweldig
Waarderingen: ArjenS

Item informatie

Toegevoegd door
Erwin83
Weergaven
174
Reacties
1
Laatste update

Extra informatie

Cilinderinhoud
1050 CC
Categorie
Custom/cruiser
Vermogen
75 pk
Aantal cilinders
2

Meer in Motoren

Bovenaan Onderaan