Algemene informatie
In de afgelopen twee jaar ben ik me meer en meer gaan richten op offroadrijden.
Dit heb ik een tijdje gedaan met deze Transalp die ik voor dat doel flink heb aangepast.
Inmiddels heb ik mezelf echter zo ver ontwikkeld dat ik mijn zinnen op een andere motor heb gezet.
Daarom ga ik afscheid nemen van deze fijne Transalp.
Het is een leuke groene XL600V M uit 1991 met net 50.000 km op teller.
Ik heb de motor gekocht in 2019 en sindsdien op technisch gebied vrijwel alles aangepakt.
Deze motor is bijzonder omdat hij zowel technisch helemaal tiptop in orde is waarbij vele zaken grondig zijn aangepakt als ook voorzien is van vele luxe accssoires. Dit omvat zaken zoals:
- Nieuwe accu
- Nieuwe programmeerbare CDI's van cdi-shop.de
- Carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd
- Alle stekkerverbindingen gereinigd en ingevet
- Voorvork gereviseerd met nieuwe glijbusssen etc.
- Remklauwen voor en achter gereviseerd
- Rempomp gereviseerd
- Wiellagers voor en achter vervangen
- Wielen voor en achter volledig gereviseerd
- Achterbrug en Prolink mechanisme volledig gereviseerd
De motor heeft slechts een paar duizend kilometer geleden nieuwe Iridum bougies, accu, olie- en luchtfilter, nieuwe accu, nieuwe voorvorkolie en nieuwe vloeistoffen gehad alsmede controle van de klepspeling.
Alle electrische accessoires zijn goed aangesloten met behulp van zekeringen en relais waar nodig.
Hij staat op vrijwel nieuwe Mitas E09 Dakar banden met eveneens gloednieuwe extra dikke Michelin binnenbanden.
Sinds de invoering van E10 benzine heeft de motor alleen nog maar Euro 98 E5 superbenzine gekregen.
De motor verbruikt vrijwel geen olie.
De kunststof kuipdelen van de motor zijn in minder goede staat.
Ze hebben diverse beschadigingen die echter wel allemaal gerepareerd zijn - de kuip zit wel gewoon netjes vast.
Ik vind de technische staat belangrijker dan het uiterlijk van de kuipdelen dus is deze motor qua uiterlijk niet in showroomstaat.
Maar technisch is 'ie dus helemaal tiptop in orde, goed voor nog vele jaren onbezorgd rijplezier.
Daarnaast is de motor voorzien van vele luxe accessoires zoals:
- Hyperpro vering voor en achter
- Programmeerbare CDI's van cdi-shop.de
- HEL stalen rem- en koppelingsleidingen
- Cacko garage bashplate van 5 mm dik aluminium
- Originele Pivotpegz meedraaiende offroad voetsteunen
- Stuurverhogers
- Oxford hotgrips handvatverwarming met v8 controller
- Originele Barkbusters met Storm handkappen
- Doubletake spiegels op RAM mounts
- Rempomp van Transalp 650 met verstelbaar hendel
- Verhoogd voorspatbord
- LED H4 koplamp
- Electronisch knipperlichtrelais
- Optimate laadkabel
- Spatlap bij de achterveer / achterbrug
- Stebel Nautilus compact claxon (luid en duidelijk)
- RAM bal op stuur en voedingskabel voor TomTom Rider 550 aanwezig
- Smartphonehouder waarmee een smartphone draadloos kan worden opgeladen
- Spanningsbewakingsled in dashboard
- Givi zijkofferrek (bevestiging voor de speciale Givi zijtassen niet inbegrepen)
- Verlaagde en aangepaste ruit, originele onbeschadigde ruit aanwezig
- Schakelaar op stuur om radiateurventilator handmatig aan te zetten (handig bij langzaam offroad rijden)
- LED verstralers
Op verzoek kunnen meer foto's geregeld worden.
De motor is te bezichtigen in Amersfoort, een proefrit kan uiteraard ook.
Bij aankoop krijg je de motor mee met een volle tank van 18 liter superbenzine.
Vraagprijs € 2.250,-
Ik ben bereikbaar via:
mail arvid apestaartje elstrodt punt nl
telefoon / whatsapp nul zes vijf twee vier negen vier zeven vier vijf














Dit heb ik een tijdje gedaan met deze Transalp die ik voor dat doel flink heb aangepast.
Inmiddels heb ik mezelf echter zo ver ontwikkeld dat ik mijn zinnen op een andere motor heb gezet.
Daarom ga ik afscheid nemen van deze fijne Transalp.
Het is een leuke groene XL600V M uit 1991 met net 50.000 km op teller.
Ik heb de motor gekocht in 2019 en sindsdien op technisch gebied vrijwel alles aangepakt.
Deze motor is bijzonder omdat hij zowel technisch helemaal tiptop in orde is waarbij vele zaken grondig zijn aangepakt als ook voorzien is van vele luxe accssoires. Dit omvat zaken zoals:
- Nieuwe accu
- Nieuwe programmeerbare CDI's van cdi-shop.de
- Carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd
- Alle stekkerverbindingen gereinigd en ingevet
- Voorvork gereviseerd met nieuwe glijbusssen etc.
- Remklauwen voor en achter gereviseerd
- Rempomp gereviseerd
- Wiellagers voor en achter vervangen
- Wielen voor en achter volledig gereviseerd
- Achterbrug en Prolink mechanisme volledig gereviseerd
De motor heeft slechts een paar duizend kilometer geleden nieuwe Iridum bougies, accu, olie- en luchtfilter, nieuwe accu, nieuwe voorvorkolie en nieuwe vloeistoffen gehad alsmede controle van de klepspeling.
Alle electrische accessoires zijn goed aangesloten met behulp van zekeringen en relais waar nodig.
Hij staat op vrijwel nieuwe Mitas E09 Dakar banden met eveneens gloednieuwe extra dikke Michelin binnenbanden.
Sinds de invoering van E10 benzine heeft de motor alleen nog maar Euro 98 E5 superbenzine gekregen.
De motor verbruikt vrijwel geen olie.
De kunststof kuipdelen van de motor zijn in minder goede staat.
Ze hebben diverse beschadigingen die echter wel allemaal gerepareerd zijn - de kuip zit wel gewoon netjes vast.
Ik vind de technische staat belangrijker dan het uiterlijk van de kuipdelen dus is deze motor qua uiterlijk niet in showroomstaat.
Maar technisch is 'ie dus helemaal tiptop in orde, goed voor nog vele jaren onbezorgd rijplezier.
Daarnaast is de motor voorzien van vele luxe accessoires zoals:
- Hyperpro vering voor en achter
- Programmeerbare CDI's van cdi-shop.de
- HEL stalen rem- en koppelingsleidingen
- Cacko garage bashplate van 5 mm dik aluminium
- Originele Pivotpegz meedraaiende offroad voetsteunen
- Stuurverhogers
- Oxford hotgrips handvatverwarming met v8 controller
- Originele Barkbusters met Storm handkappen
- Doubletake spiegels op RAM mounts
- Rempomp van Transalp 650 met verstelbaar hendel
- Verhoogd voorspatbord
- LED H4 koplamp
- Electronisch knipperlichtrelais
- Optimate laadkabel
- Spatlap bij de achterveer / achterbrug
- Stebel Nautilus compact claxon (luid en duidelijk)
- RAM bal op stuur en voedingskabel voor TomTom Rider 550 aanwezig
- Smartphonehouder waarmee een smartphone draadloos kan worden opgeladen
- Spanningsbewakingsled in dashboard
- Givi zijkofferrek (bevestiging voor de speciale Givi zijtassen niet inbegrepen)
- Verlaagde en aangepaste ruit, originele onbeschadigde ruit aanwezig
- Schakelaar op stuur om radiateurventilator handmatig aan te zetten (handig bij langzaam offroad rijden)
- LED verstralers
Op verzoek kunnen meer foto's geregeld worden.
De motor is te bezichtigen in Amersfoort, een proefrit kan uiteraard ook.
Bij aankoop krijg je de motor mee met een volle tank van 18 liter superbenzine.
Vraagprijs € 2.250,-
Ik ben bereikbaar via:
mail arvid apestaartje elstrodt punt nl
telefoon / whatsapp nul zes vijf twee vier negen vier zeven vier vijf













