Zero SR ZF14.4 Elektrische motor

€9.990,00
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
2018
Bouwjaar
52500 km
KM-stand
Utrecht, Nederland
Locatie
Gebruikt
Conditie
70 pk
Vermogen

Algemene informatie

Zero SR ZF14.4 unieke elektrische motor

Onderhouden door Zero dealer Roeleveld in Maarssen.

Even wat specificaties op een rij:
- 70pk vermogen
- 157nm koppel
- rijbereik met volle accu en ideale weersomstandigheden: 140km snelweg, 240km stadswegen. Mijn woonwerk afstand van 66km enkel, met 75% snelweg werd met een halve accu voltooid.
- 170km/u max snelheid
- Extra windscherm van Zero
- Extra usb aansluitingen op het dashboard
- Er zit een nieuwe aandrijfriem op (600km oud)
- LED lamp als dimlicht.
- Banden (Michelin Pilot Road 4) zijn nog prima, kan nog ong 5000km mee gereden worden.
- Extra laadkabel wordt meegeleverd, om aan een laadpaal te kunnen laden.
- De tank waar normaal de benzine in gaat is nu een frunk (opbergruimte) Erg handig!

Doordat de accu en de elektromotor laag in de motor liggen, is de gewichtsbalans perfect te noemen. Deze motor ligt stabiel op de weg en erg wendbaar in de bochten. Daarnaast is het doseren met de "gas"hendel zo makkelijk te doen dat elke bocht vloeiend gaat.

Voordelen van de(ze) elektrische motor:
- Je hoeft nooit meer te tanken. Elke avond/nacht opladen en je gaat onderweg met 100% accu.
- Onderhoud is nihil en beperkt zich tot slijtageonderdelen, zoals remmen, banden, etc. Wel op tijd de aandrijfriem vervangen (+/- 20.000km) en deze riem controleren op spanning en bijgeluiden.
- Vloeiend en trillingsvrij rijden, ook op hoge snelheden. Dat geeft ontzettend veel rust en veiligheid.
- Regeneratie van de accu tijdens het uitrollen van de motor.
- Het is erg goedkoop rijden. Een volle accu kost 2,40euro aan elektriciteit, een schijntje als je het zeker nu vergelijkt met een volle tank benzine.

Extra aandachtpuntjes voor deze motor:
- Er zitten twee krasjes op het plastic bij de accu. Verder is de motor geheel schadevrij.
- Quadlock telefoonhouder gaat mee naar mijn andere motor.
- Deze motor heeft geen Chargetank, dus snelladen zal niet lukken. Enkel aan het stopcontact aan huis of via de laadkabel aan een laadpaal met 1,6KWh (Totale nominale capaciteit accu is 12,8KWh, dus in ongeveer 8 uur van 0-100%. Maar dat is nooit, want je rijdt hem nooit tot 0% leeg..)
- Er wordt nog met de motor gereden, dus de kilometerstand loopt nog wat op.

Motor gaat weg omdat ik het geld wat in de motor zit ergens anders voor wil gaan gebruiken.

Reacties

ik ben nog een volt en watt noobie maar je schreef "- rijbereik met volle accu en ideale weersomstandigheden: 140km snelweg, 240km stadswegen. Mijn woonwerk afstand van 66km enkel, met 75% snelweg werd met een halve accu voltooid. "
dus even kort door de bocht, als het te kort is moet je het zeggen, kan je 2 x 66 km rijden voor de accu leeg is = afgerond 130 km en met elk uur laden komt vult hij bij met 130/8 = 16 km ?
Voor woon werk is dat prima , ik ben tevreden als ik 200 km per dag kan rijden van camping naar verblijf/oplaadstation maar even opladen tijdens de lunch doet niet veel begrijp ik.
Blijft een interessante motor..
 
Iets te kort door de bocht inderdaad. Bereik moet je bij elektrische motoren iets anders zien dan je normaal doet bij ICE's. Er zijn gewoon meer factoren die bepalen hoever je kan met de procenten die je hebt. 200km kan je makkelijk rijden als je alleen maar binnenwegen of stadswegen neemt, omdat je veel kan regenereren bij het steeds remmen voor bochten of stoplichten. Ga je alleen maar snelweg rijden, dan zakt dat bereik geweldig in tot 140km, in zelfs de meest gunstigste omstandigheden. Dus theoretisch kun je wel op jouw manier de km/uur die je laadt berekenen, maar praktisch blijft daar niet veel van over. Beter kun je uitgaan van 10-12% per uur erbij.
 
Iets te kort door de bocht inderdaad. Bereik moet je bij elektrische motoren iets anders zien dan je normaal doet bij ICE's. Er zijn gewoon meer factoren die bepalen hoever je kan met de procenten die je hebt. 200km kan je makkelijk rijden als je alleen maar binnenwegen of stadswegen neemt, omdat je veel kan regenereren bij het steeds remmen voor bochten of stoplichten. Ga je alleen maar snelweg rijden, dan zakt dat bereik geweldig in tot 140km, in zelfs de meest gunstigste omstandigheden. Dus theoretisch kun je wel op jouw manier de km/uur die je laadt berekenen, maar praktisch blijft daar niet veel van over. Beter kun je uitgaan van 10-12% per uur erbij.
tja ik heb een oude diesel bus , dus op de snelweg rijden met 90 km/hr is voor mij gebruikelijk. voor mij zal het verschil in bereik tussen snelweg en gewone weg dus wel minder zijn . Maar 200 is mooi hoor , op vakantie/ reis vind ik dat een mooie afstand om per dag te rijden .
 

Item informatie

Toegevoegd door
Br00dje
Weergaven
241
Reacties
3
Laatste update

Extra informatie

Cilinderinhoud
0 CC
Categorie
Sport-toer
Vermogen
70 pk
Aantal cilinders
Electrisch

Meer in Motoren

Bovenaan Onderaan