Algemene informatie
Na een kleine 6,5 jaar op m'n Buell 1125CR te hebben gereden is het tijd om een ander onderkomen te zoeken.
De motor is technisch is uitstekende staat, het onderhoud heb ik altijd zelf gedaan.
In het kort omschreven wat het ongeveer is:
- Buell 1125CR, zwart uit 2009, km stand ca. 29.000.
- Goede Continental Roadattack 3 banden gemonteerd.
- Comfortzadel laten maken van het originele zadel.
- RVS slip-on uitlaat gemaakt met behulp van de originele Buell race mal.
- Race ECM.
- Quickshifter.
- Buelltooh bluetooth dongle voor het zelf programmeren en aanpassen van de ECM.
- Korte kentekenplaathouder.
- Mini LED knippers voor en achter.
- Aluminium langere intake stacks.
- Oxford handvatverwarming.
- EBR slave cilinder voor de koppeling inclusief de veren om de koppeling wat lichter te maken.
- Oliekoeling modificatie voor de stator is gedaan.
- Waterpomp modificatie naar 2010 model is gedaan wegens ingelopen as van de originele waterpomp.
De kilometerstand aangegeven op de teller klopt niet, de tellerunit is vervangen voor een gebruikte en die had helaas zo'n 12.500 km meer ervaring dan mijn motor. De originele tellerstand is niet meer zomaar op te roepen, maar het lijstje wat ik bijhield na het onderhoud heeft wel telkens de tellerstand vermeld.
Er is ook wat speciaal gereedschap bij de koop inbegrepen voor het stellen van de kleppen, een blokkeerpen voor de krukas en vulplaatjes. De kleppen moeten over 11.000 km weer gesteld worden.
De motor heeft de nodige gebruikssporen, op de achterbrug is de poedercoating afgesleten dankzij een paddockstand die niet lekker paste en het zwarte plastic heeft wat krassen.
Het zwarte plastic is niet gespoten, maar door en door gekleurd plastic en is dus door te schuren en polijsten weer helemaal in nieuwstaat te krijgen.
Het is een motor met ongeveer 150 pk zonder ABS en dergelijke hulpmiddelen, het is een machine die je goed laat werken en je daarvoor beloont met een grote glimlach op je gezicht.
Het enige technische probleem is dat bij lichtjes remmen met de voorrem de boel trilt wat lijkt op een kromme remschijf, maar zowel de velg en de remschijfzijn beide kaarsrecht (heb ik laten controleren). Bij hard remmen remt de motor goed en trilt niet. Mijn gok is dat de remblokken niet meer helemaal lekker zijn, de zuigers in de remklauw zijn nog wel goed gangbaar.
Een aantal originele delen zijn nog aanwezig zoals de passagiersvoetsteunen en beugels en originele spiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers.
De prijs voor dit alles is €3500,- wat mij een nette prijs lijkt gezien de gebruikssporen.
Testpiloten hoeven niet te reageren, voordat er een proefrit gemaakt zou kunnen worden dienen er goede en duidelijke afspraken gemaakt te worden!
De motor is technisch is uitstekende staat, het onderhoud heb ik altijd zelf gedaan.
In het kort omschreven wat het ongeveer is:
- Buell 1125CR, zwart uit 2009, km stand ca. 29.000.
- Goede Continental Roadattack 3 banden gemonteerd.
- Comfortzadel laten maken van het originele zadel.
- RVS slip-on uitlaat gemaakt met behulp van de originele Buell race mal.
- Race ECM.
- Quickshifter.
- Buelltooh bluetooth dongle voor het zelf programmeren en aanpassen van de ECM.
- Korte kentekenplaathouder.
- Mini LED knippers voor en achter.
- Aluminium langere intake stacks.
- Oxford handvatverwarming.
- EBR slave cilinder voor de koppeling inclusief de veren om de koppeling wat lichter te maken.
- Oliekoeling modificatie voor de stator is gedaan.
- Waterpomp modificatie naar 2010 model is gedaan wegens ingelopen as van de originele waterpomp.
De kilometerstand aangegeven op de teller klopt niet, de tellerunit is vervangen voor een gebruikte en die had helaas zo'n 12.500 km meer ervaring dan mijn motor. De originele tellerstand is niet meer zomaar op te roepen, maar het lijstje wat ik bijhield na het onderhoud heeft wel telkens de tellerstand vermeld.
Er is ook wat speciaal gereedschap bij de koop inbegrepen voor het stellen van de kleppen, een blokkeerpen voor de krukas en vulplaatjes. De kleppen moeten over 11.000 km weer gesteld worden.
De motor heeft de nodige gebruikssporen, op de achterbrug is de poedercoating afgesleten dankzij een paddockstand die niet lekker paste en het zwarte plastic heeft wat krassen.
Het zwarte plastic is niet gespoten, maar door en door gekleurd plastic en is dus door te schuren en polijsten weer helemaal in nieuwstaat te krijgen.
Het is een motor met ongeveer 150 pk zonder ABS en dergelijke hulpmiddelen, het is een machine die je goed laat werken en je daarvoor beloont met een grote glimlach op je gezicht.
Het enige technische probleem is dat bij lichtjes remmen met de voorrem de boel trilt wat lijkt op een kromme remschijf, maar zowel de velg en de remschijfzijn beide kaarsrecht (heb ik laten controleren). Bij hard remmen remt de motor goed en trilt niet. Mijn gok is dat de remblokken niet meer helemaal lekker zijn, de zuigers in de remklauw zijn nog wel goed gangbaar.
Een aantal originele delen zijn nog aanwezig zoals de passagiersvoetsteunen en beugels en originele spiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers.
De prijs voor dit alles is €3500,- wat mij een nette prijs lijkt gezien de gebruikssporen.
Testpiloten hoeven niet te reageren, voordat er een proefrit gemaakt zou kunnen worden dienen er goede en duidelijke afspraken gemaakt te worden!