Recente inhoud door 350-v-twin

  1. 350-v-twin

    Motor ongeluk fout van garage?

    Als de monteur constateert dat de voorrem slecht is kan hij 2 dingen doen: A) jou bellen voor overleg (meerkosten) en je in ieder geval wijzen op het gevaar als er niet gerepareerd wordt; B) fatsoenlijk repareren en je achteraf confronteren met een hogere rekening. Wat hij zeker NIET moet doen...
  2. 350-v-twin

    De nieuwe suzuki V strom 800 DE

    In de laatste MotoPlus staat een zéér positieve test over de 800. Enige 2 minpuntjes: 1) beetje vibratie in de voetsteunen rond 7.000 tpm en 2) terugschakel-functie quickshifter iets minder verfijnd.. Verder 4 pluspunten: 1) fijn en soepel motorblok, 2) top vering, 3) stuurgedrag geeft veel...
  3. 350-v-twin

    Tomtom 450 mount

    Daarom zou ik de TT houder aansluiten op een punt dat geschakeld wordt door het contactslot. Op mijn Duc was dat het parkeerlicht in de koplamp. Je kunt ook een ander punt zoeken uiteraard. Voordeel is ook dat zo'n punt gezekerd is. Als je de TT houder rechtstreeks op de accu zet, zet er dan...
  4. 350-v-twin

    Tomtom 450 mount

    Het is niet waarschijnlijk dat de TomTom houder de accu leeg trekt als er geen TomTom op is gemonteerd. Als je het zeker wilt weten, zet dan een multimeter in de stroomkring en meet of er (milli)Ampères weglekken.
  5. 350-v-twin

    De nieuwe suzuki V strom 800 DE

    Dat is een hele persoonlijke keuze. Het lijkt wel of ieder merk tegenwoordig alleen nog parallel twins produceert, een en al eenheidsworst. Ik heb proefgereden op de Ténéré 700 met het 700 cc Yamaha blok. Ik vind (persoonlijke smaak) het 1050 Suzuki V-twin blok juist veel fijner. Maar ja, zo hou...
  6. 350-v-twin

    De nieuwe suzuki V strom 800 DE

    Ja, dus?! Dan maar "vernieuwen om het vernieuwen"?? Denk zelf dat Suzuki goedkoper wil produceren, immers een paralleltwin is goedkoper te bouwen met maar één cilinderkop ipv twee. Tegenwoordig worden balansassen toegepast op paralleltwins tegen trillingen en kan met een 270 graden krukas een...
  7. 350-v-twin

    De nieuwe suzuki V strom 800 DE

    Juist het 650 V-twin blok wordt door iedereen geprezen. Het zal er zeer van af hangen of de nieuwe 800 beter is, mooier loopt. Suzuki is dat wel aan z'n stand verplicht zou je zeggen. Dat kan je alleen zelf vaststellen na een proefrit. Ik heb vorig jaar een splinternieuwe V-Strom 1050 gekocht...
  8. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Interessant! Heb je het er al met de dealer over gehad? Ik had mijn dealer ruim tevoren (6 weken) geïnformeerd. Toen ik de motor bracht voor een kleine beurt begon hij er inderdaad over, maar het euvel was hem onbekend. Omdat de motor goed op temperatuur was door de rit van 40km kon ik het...
  9. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Nee, heb net de startprocedure nagelezen in het eigenaarshandboekje. Alleen als de buitentemperatuur onder de -10 graden Celsius is moet je de motor een paar minuten laten lopen. Verder staat er: "Begin in andere omstandigheden, rekening houdend met het milieu, onmiddellijk na het starten van...
  10. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Nee, motor heeft pas 8.000km gelopen helemaal origineel, ook de uitlaat. Dan heb je niet helemaal goed gelezen (of niet begrepen?). Ik schreef: "Daar wil ik iets harder rijden om met het verkeer mee te gaan, maar niet harder dan 45~50km/u, omdat ik nog steeds in een woonwijk rij. Als ik die...
  11. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    In 2e of 3e versnelling, maar weet ik niet precies. Ik rij dan tussen de 40 en 50km/u. @IJzervreter, ja starten voor ik m'n helm opzet en handschoenen aantrek is wel een idd ! Dat zou idd kunnen. Ja zou kunnen, of de motor gaat van de start-up procedure over naar de normale mapping zoals...
  12. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Nee, ik leg het nog een keer uit: motor start koud perfect. Ik rij echt rustig de straat uit (200m). Voor het geval ik dan écht power zou willen (die wil ik niet), maar stel, dan is die power er niet. Lijkt erop alsof hij in rainmodus rijdt i.p.v. sportmodus (sportmodus is wél ingeschakeld)...
  13. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Nee, ik wil het niet gebruiken, rij rustig weg. Alleen na 400m word je enigszins "gelanceerd" als de full power opeens loskomt. Als je daar niet op bedacht bent kan dat gevaarlijke situaties opleveren.
  14. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Nee, ik rij nooit volgas weg. Laat de motor eerst rustig op temperatuur komen. Het is ook niet erg, ik vroeg mij alleen af wat het kan zijn, waardoor het veroorzaakt wordt? Als ik jullie reacties lees is er niets aan de hand. De V-Strom start perfect, rijdt perfect, dus verder helemaal niets...
  15. 350-v-twin

    Koude start, eerste 400m

    Sinds een jaar heb ik een Suzuki V-Strom 1050, gloedjenieuw gekocht. TOP fiets waar ik erg blij mee ben. Ik heb echter één (1) vraag over de koude start. Wanneer de motor koud is start hij onmiddellijk. Ik rij dan rustig weg en hou de indicatie van de koelvloeistof temperatuur in de gaten voor...
Terug
Bovenaan Onderaan