Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Check de airbox eens op viezigheid. De motor haalt daar via een apart slangetje onderin lucht uit bij stationair draaien. Wellicht zit er troep onderin de airbox (of in het slangetje naar het blok toe) wat de lucht tegenhoud.
Klopt wel ongeveer ja. Ik zat met 2 in 1 Termi, DP lid (en pipercross filter), DP nokkenassen (en bijbehorende ECU) en koppen flowen op 106 pk en 118 nm op het achterwiel. Nu met pod filters (en velocity stacks) en ECU afstellen op 110 pk en 120 nm op het achterwiel. Dus de laatste upgrade...
Dat ligt echt niet aan de filters. Mijn Hyper is flink onder handen genomen bij de Biggelaar en ik rij 1 op 15 ongeveer. Mijn Hyper heeft geen airbox meer maar twee losse filters: (is niet mijn Hyper op de foto)
Deze setup maakt wel aanzienlijk meer geluid dan de standaard airbox. Vooral...
Ik heb precies hetzelfde gehad. Olie liep toen onder het blok door en kwam zo op de achterband. Toen heel voorzichtig naar de Biggelaar gereden, daar is ook onder garantie het filter vervangen. Deze was ook precies bij de rand waar die geperst wordt lek. Filter om de zoveel tijd dus even...
Maar wat oude foto's van stal gehaald aangaande tuning:
Flowen (bij de Biggelaar):
Stacks + andere luchtfilters (WASP):
+ DP (snellere) nokkenassen + volledige Termignoni 2 in 1 uitlaat + aanpassen ECU = 110 pk / 117 nm (aan het wiel):
Kost je een aardige zak duiten...
Heb ik ook gehad. Bij de Biggelaar hadden ze het in eerste instantie gefixt zoals in de manual staat. Zonder iets ertussen. Bleef echter lekken. Daarna hebben ze er een klein beetje van die grijze sealent tussen gedaan. Sinsdien niet meer gelekt.
Ik kan helaas niet bij de meeting aanwezig zijn! -O-
Verwacht dan natuurlijk wel van jullie veel foto's om het leed een beetje te compenseren. ;)
Hier eentje van mijn Hyper voor de OP:
@Ronaldg: Mooie fiets!
Wel een punt wat betreft de kentekenhouder. Die was bij het oude model nog redelijk, maar bij dit nieuwe model is het wel een enorme taartschep geworden....
Heb ik besteld bij CarbonWorld.de. Carbon is top, pasvorm ook.
Sleutelcover is wel even hannessen met de startonderbreking ring die in het kapje zit en overgezet moet worden naar de carbon variant.
Ik heb nog een kortingsbon voor je mocht je daar ook willen bestellen.