Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hey Daan, wist ik zelfs niet dat het ontvangen van privéberichten afstaat. Eens zoeken waar die optie staat.
Ik ben nog wel regelmatig met het ontwerp van het Polaris project bezig. Versnellingsbakbehuizing is in grote lijnen uitgetekend. Ben momenteel met de motorblokondersteuning en waterpomp...
Vraagje voor R1 model 2009-2014 eigenaars of iemand die daar een losse achterbrug van heeft liggen. Ik lees ergens dat de achterbrug 585mm zou moeten zijn. Als ik een tekening uit een manual verschaal met referentie de 80mm centermaat van de voetsteunbevestiging, kom ik inderdaad van achteras...
Daar zijn verschillende redenen voor:
De voornaamste is waarschijnlijk dat die bak al gebruikt is bij het Tularis en het Melly Blue rage project in combinatie met een sneeuwscooter blok.
De droge koppeling.
Deling van de carterhelften ligt in het verticale vlak, wat meer vrijheid geeft om het...
Haha :), dankjewel :}
Altijd leuk dergelijke comments! En een motivatie om verder te blijven klussen aan volgende projecten. Kan ik wel gebruiken bij het Polaris project.
Vork lekte van het begin al minimaal. Vorkbuis en vorkbodem (waar de klauw op bevestigd is) zijn ook uit elkaar geweest. Dacht eerst al dat het daar tussendoor kwam. Maar het is wel degelijk de dichting. Vork destijds binnengebracht met de rear shock omdat ik zelf sowieso geen stikstof kan...
Thanks! Dit is PETG. Niet 100 procent ideaal. Maar krachten komen er toch niet op. Ik had wel al een rol ASA aangeschaft, maar daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd. Weet niet of het iets wordt op een open printer. Ik ben wel aan het kijken om een gesloten printer aan de schaffen (om ABS te...
Er zijn nog wel wat vorderingen geweest in het YZ project. Verleden maand 2 korte sessies op het kart circuit in Spa gereden. Eerste indruk was sowieso goed. Vermogen is minder bruut dan verwacht. Heel bruikbaar eigenlijk, veel koppel. Maar als het wat sneller begon te gaan bij het het remmend...
Helaas is het wat complexer dan dat. Ik wil het schakelmechanisme ook verplaatsen om de versnellingsbak dichter bij het Polaris blok te krijgen. De schakelarm gaat acter het voortandwiel doorlopen. Ik wil de oliekering van de uitgaande as ook naar buiten brengen. Dan is een offsettandwiel geen...
Er zal ongetwijfeld wel ergens een Ducati guru rondlopen die dit weet, maar of die hier actief is... 😀
Ik heb inmiddels zelf wat zitten graven op Ducati forums en daar worden blijkbaar toch heel wat versnellingsbakken gewisseld tussen types. Ik vind veel terug over swaps van 5 naar 6 bak...
Die blokken zijn allemaal met de hand opgemeten en ingetekend. Het Polaris blok is nog relatief eenvoudig om met schuifmaat en maatpasser op te meten. Ik had wel bijna een 3D scanner gekocht. Maar daar was mijn pc niet krachtig genoeg voor. Daar moet ik wel ooit in investeren. Ook in andere...
Voor een Tularis achtig project wil ik gebruik maken van een Ducati 749 versnellingsbak. De uitgaande as van de 749 is wat aan de korte kant voor dit project. Bij een Diavel lijkt de as die uit de bak komt (waar het voortandwiel op zit) een stuk langer. Iemand een idee of de uitgaande /...
Nog een klein onderdeeltje wat klaar is. Case saver bij het voorste tandwiel. Ik had eerst een 3D modelletje geprint. Was geen overbodige luxe, want ik heb het model wat moeten aanpassen. Het tandwiel is een paar mm meer naar het midden van de motor geplaatst. Daardoor heeft de achterzijde van...
Dit blok zonder power valves zou standaard iets meer dan 120 pk moeten leveren. Met powervalve rond de 130 pk. Dat verschil zou voornamelijk te wijten zijn aan de hogere compressie verhouding van de laatste (andere cilinderkop). Maar het grote voordeel van de powervalves, is dat de...