Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een benzinedop van een Honda XL / XR:
Honda nummer is 17620-176-771
Van deze benzinedop bestaat ook een zwart gelakte versie. Die heeft CMSNL wèl op voorraad, de verchroomde (in tegenstelling tot wat onderstaande afbeelding suggereert) is niet beschikbaar.
Heeft...
Veel moderne motoren hebben beide filters, de pomp, de drukregelaar en de niveau sensor ingebouwd in de tank. Voor mijn injectie-ombouw gebruik ik de pomp van een CB500. Voor jouw motor te klein (verwacht ik), maar mogelijk is zo'n gecombineerde unit voor jou veel makelijker in te bouwen?
Mocht...
Dank jullie wel voor de snelle reacties.
Ik ga eerst de voorspanning maar eens veranderen. De schokbreker komt van een Kawa Z750S, zit nu op een Honda CX500 met een eigen gebrouwen link systeem. Dus dat t allemaal niet precies past mag niemand verbazen. Met de verhoogde voorspanning maar eens...
Hallo,
Ik wil de pre-load van mijn achterschokbreker graag verhogen, mijn motor zakt nu te ver in als ik er op ga zitten.
Tot mijn verbazing is de onderste ring van de pre-load adjuster van plastic. Ik kan me niet voorstellen dat deze plastic ring de voorspanning van de veer kan dragen...
Je brandstofpomp wordt in de originele situatie door de ECU aangestuurd. Normaal gesproken laat de ECU de brandstofpomp enige seconden lopen na het inschakelen van het contact, waarna de brandstofpomp weer uitgeschakeld wordt om electriciteit te besparen. Wanneer je de motor start gaat de...
Bij auto motoren zijn triggerwheels met meer tanden inderdaad gebruikelijk. Daar heb je meer ruimte én een lager toerental. Een leuke uitzondering is de Honda S2000 motor die tegen de 10.000 toeren loopt. Deze motor heeft een triggerwheel met 12 tanden.
Meer tanden geeft natuurlijk een hogere...
Waarom een 62-2 wiel? Lijkt me een slecht advies, dit blok loopt 10.000 toeren. De meeste gangbare ECU's kunnen geen 62 tanden registreren bij dat toerental. Daarnaast is er op een motor meestal geen ruimte voor zo'n groot triggerwheel, je wilt de tanden immers niet smaller hebben dan de sensor...
Tsja, op een schaal van 1 tot 10 zou ik zeggen 7,3 ingewikkeld 8-)
Moeilijk te zeggen; wat voor de een vreselijk ingewikkeld is, is voor de ander een fluitje van een cent. Voor mij is t een leuke uitdaging, waarvan ik vrij zeker weet dat ik t allemaal werkend ga krijgen. Dit is niet mijn...
Voor zover niet overbodig ook van mijn kant een aanbeveling voor de cursus bij www.efignition.nl Ik heb de cursus twee keer gevolgd (langzame leerling hèh.... :-) en ben er zeker wijzer van geworden. Je kunt bij Jeroen ook terecht voor wat hij een "projectbespreking" noemt, heb ik ook gedaan...
En ik ook 😀
De start knop zit in een ... Eeuh... Hoe het zo'n ding eigenlijk. Zo'n unit met allemaal schakelaars. Ik zal eens zoeken of er alternatieven zijn voor de schakelaar die er in zit. Anders wordt t een relais er bij.
Bedankt voor de tips!
Hallo,
Het startrelais wat ik hier heb liggen voor mijn motor (gekocht voor weinig op de welbekende website van onze Chinese vrienden) trekt 4 ampère. Da's jammer, want t schakelaartje waar ik het startrelais mee bedienen wil is gespecificeerd op maximaal 2 ampère. Nou gaat dat vast wel een...
Veel is te koop bij Rick Donkers; Rick Donkers Auto Electrics
Wat hij niet heeft dat koop ik hier: Motorcycle Terminals, Connectors, and Wiring Accessories
Dit is niet mijn eerste project, ik heb al eens eerder wat in elkaar geknoeid. Voor mij is de voldoening precies dezelfde; ik probeer altijd iets te doen / maken wat ik nooit eerder gedaan heb en waarvan ik niet zeker weet of ik t wel kan. Als t dan lukt is is de voldoening des te groter.
Ik...